DNFTT

¿¿¿BRZWQQQX !!DNFTT
Maar nee, het gaat me niet zozeer om de individuele reizig(st)er die van Halle(ab) naar Halle(yz) wil, al is het wel een heel pittoresk voorbeeld.We zijn wel héél erg ver van het oorspronkelijke onderwerp afgeweken.
Nee, uiteraard, dat besef ik best. ALLE betrokkenen blijven liever in het eigen ivoren torentje zitten, standardisatie is immers het opgeven van eigen territorium, dat wil natuurlijk niemand. Leve de 19de eeuw!je staat te pleiten voor iets waar niemand om vraagt
Gokje: volgens mij is die fout gemaakt omdat iemand per ongeluk in de Nederlandse database zat te graaien. Dat kan even goed gebeuren wanneer je per ongeluk een 84 ipv een 88 typt, als we de codes gebruiken zoals jij ze voorstelt.jan_olieslagers schreef: ↑11 aug 2024, 22:25 Wat me dwars zit is dat een onvoldoende eenduidige manier van stationsidentificatie ruimte laat voor verwarring tusssen "GV" en "Gv" - en dat is een meer dan begrijpelijke menselijke vergissing! - als de stationsidentificatie een code voor het land omvatte dan kon zoiets niet gebeuren. De manier om te zorgen dat het niet zal misgaan is om te zorgen dat er geen ruimte is waarin het mis kan gaan.
Omdat die voor interne communicatie niet handiger/bruikbaarder/meerzeggender/makkelijker/duidelijker is dan om het even welke andere code.jan_olieslagers schreef: ↑11 aug 2024, 23:15 En waarom wordt die dan niet algemeen gebruikt, in de plaats van eigen lijstjes vanonder de eigen dorpskerktoren?
Het kan niet misgaan. Voor België is Den Haag HS namelijk XNGV. de afkorting Gv met kleine v dus zit niet in de databank aangezien die met grote V al in gebruik is. Dus je zoekt een probleem dat niet bestaat voor de nmbs. Het is leuk als je oplossingen wil bieden voor problemen die jezelf bedenkt maar die er dus niet zijn. Dus de Gv zou in de nmbs informatica niets mogen geven als station. Simpel en duidelijk? Zo heeft NS de afkorting Brusz voor Brussel Zuid. Die afkortingen worden niet onderling tussen de bedrijven gebruikt en daar is geen nood aan. Als elk land voor zijn personeel iets heeft dat werkt. Het zijn geen afkortingen naar reizigers of andere spoorweg bedrijven toe. Dat is totaal het doel er niet van. Maar als je werk zoekt kan je dat altijd vinden natuurlijk. Onnodig werk waar er andere prioriteiten zijn. Laat ons eerst de meer dringende zaken doen.jan_olieslagers schreef: ↑11 aug 2024, 22:25 @trainlovertje: Dankjewel! En ik geef u graag gelijk:Maar nee, het gaat me niet zozeer om de individuele reizig(st)er die van Halle(ab) naar Halle(yz) wil, al is het wel een heel pittoresk voorbeeld.We zijn wel héél erg ver van het oorspronkelijke onderwerp afgeweken.
Wat me dwars zit is dat een onvoldoende eenduidige manier van stationsidentificatie ruimte laat voor verwarring tusssen "GV" en "Gv" - en dat is een meer dan begrijpelijke menselijke vergissing! - als de stationsidentificatie een code voor het land omvatte dan kon zoiets niet gebeuren. De manier om te zorgen dat het niet zal misgaan is om te zorgen dat er geen ruimte is waarin het mis kan gaan.
Maar het uitgangspunt van de discussie was toch dat er juist WEL iets misging, aangezien (desirootje zou schrijven "sinds"Het kan niet misgaan. Voor België is Den Haag HS namelijk XNGV. de afkorting Gv met kleine v dus zit niet in de databank aangezien die met grote V al in gebruik is. Dus je zoekt een probleem dat niet bestaat voor de nmbs. Het is leuk als je oplossingen wil bieden voor problemen die jezelf bedenkt maar die er dus niet zijn.