NOMAD Normandië met FIP-Coupons

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Vertonghe

NOMAD Normandië met FIP-Coupons

Bericht door Vertonghe »

Dag beste forumleden

In september zou ik graag de trein nemen van Carentan in Normandië naar Parijs (en zo verder naar Wenen). Ik weet ondertussen dat er tegenwoordig een plaatsreservering verplicht is op alle TER's van Normandië naar Parijs (zucht). Weet er iemand waar ik enkel de plaatsreservering kan aankopen, aangezien ik over FIP-coupons beschik? Ik heb al op raileurope.com geprobeerd, maar daar kennen ze enkel Interrails en dergelijke.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
rvdborgt

Re: NOMAD Normandië met FIP-Coupons

Bericht door rvdborgt »

De NMBS zou je dat moeten kunnen vertellen. Die heeft een aparte boekingswebsite voor reserveringen met FIP-coupon en ik zou vermoeden dat deze TER's daar ook kunnen worden gereserveerd.
Verder schrijft de RDG in zijn FIP-documentatie (Travel tips for Europe) dat reserveringen telefonisch mogelijk zijn via de SNCF: +33 1 84 94 36 35 (#85 voor Engels - ik weet niet of het nog steeds zo is, maar als je voor Frans kiest, kun je alleen met een Franse kredietkaart betalen...).
Vertonghe

Bericht door Vertonghe »

Bedankt voor de reactie! De FIP-website van de NMBS geeft enkel de volle prijzen weer voor het traject (ongeacht of ik FIP-kaarthouder of FIP-permis kies), dus dat is geen optie. Voorts gebruik ik inderdaad ook de Travel Tips for Europe van de RDG (godzijdank dat dat bestaat!). Het zal dus waarschijnlijk bellen worden naar het nummer dat je vermeld hebt. Toch jammer dat de SNCF minder ver staat in het online boeken van plaatsreserveringen in vergelijking met DB of andere.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Vertonghe schreef: 19 aug 2024, 12:39 Toch jammer dat de SNCF minder ver staat in het online boeken van plaatsreserveringen in vergelijking met DB of andere.
Bij de SNCF kon je tot een paar jaar geleden Interrail/Eurail-reserveringen via de website en app maken. Die zijn daar afgevoerd onder het mom van misbruik. De golf van telefonische reserveringen heeft helaas niet geleid tot een herstel daarvan op de SNCF-website (bij DB lijkt dit wel invloed te hebben) maar gelukkig kun je nu bij Rail Europe zonder extra boekingskosten boeken.
HLE18

Bericht door HLE18 »

In het slechtste geval zal het met een Interrail reservatie toch ook wel lukken?
Onlangs richting Wenen/Krakau/Praag geweest met treinen EC/ICE die zogezegd "verplichte reservatie" hebben, in de praktijk hebben ze dat nooit echt gecontroleerd.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Vertonghe schreef: 19 aug 2024, 09:31 Dag beste forumleden

In september zou ik graag de trein nemen van Carentan in Normandië naar Parijs (en zo verder naar Wenen). Ik weet ondertussen dat er tegenwoordig een plaatsreservering verplicht is op alle TER's van Normandië naar Parijs (zucht). Weet er iemand waar ik enkel de plaatsreservering kan aankopen, aangezien ik over FIP-coupons beschik? Ik heb al op raileurope.com geprobeerd, maar daar kennen ze enkel Interrails en dergelijke.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Er zijn ook treinen zonder reservatie.
En er zijn treinen waar je kan zien welke plaatsen niet gereserveerd zijn .https://mmt.vsct.fr/sites/default/files ... IBRE_0.pdf
ricohallo

Bericht door ricohallo »

Ik heb zelf gewoon bij de SNCF automaat een Interrail reservering gekocht. Niemand heeft er naar gekeken en het poortje bij aankomst in Parijs ging zonder scannen open.

Dit was wel op de TER Straatsburg - Parijs, die tegenwoordig praktisch hetzelfde principe kent.
Plaats reactie