Of start de trage benelux ook al volgend jaar? (wordt deze dan gereden met I11, wat dus ook gewoon de capaciteit verlaagt?)
Hoe zit het dan met de haltes van Vilvoorde en Mortsel-Oude-God. Je kan deze toch niet zomaar geheel schrappen??

Er wordt maar 1 reeks geschrapt, de reeks 92xx blijft gewoon rijden, maar dan beperkt tot Rotterdam.TKR schreef: ↑27 aug 2024, 16:10 Er worden dus 2 treinen per uur geschrapt? Krijgt de andere Antwerpen-Brussel serie er dan nog 1 bij?
Of start de trage benelux ook al volgend jaar? (wordt deze dan gereden met I11, wat dus ook gewoon de capaciteit verlaagt?)
Hoe zit het dan met de haltes van Vilvoorde en Mortsel-Oude-God. Je kan deze toch niet zomaar geheel schrappen??![]()
De reeks 33 schrappen wil niet zeggen dat de reeks 31XX er ook uit gaat, die blijft gewoon rijden.TKR schreef: ↑27 aug 2024, 16:10 Er worden dus 2 treinen per uur geschrapt? Krijgt de andere Antwerpen-Brussel serie er dan nog 1 bij?
Hoe zit het dan met de haltes van Vilvoorde en Mortsel-Oude-God. Je kan deze toch niet zomaar geheel schrappen??![]()
NMBS heeft dan beslist om de serie helemaal te schrappen.
Hehe. Wie weet is het misschien wel eerder een kwestie van "niet willen" dan van "niet kunnen". Is het niet al lang geweten dat de verbinding Antwerpen-Brussel niet vooraan staat in de prioriteitenlijst?Het zou me toch verbazen dat er niets zou lukken.
Dat zijn dingen die waarschijnlijk wel mogelijk zijn, maar is de winst daarvan groter dan het nadeel? Vilvoorde heeft al heel veel treinen, wil je de reizigers op de snelle IC's Antwerpen-Brussel dan echt straffen met een extra stop? Hetzelfde met de Turnhout-Binche, die is al traag genoeg zonder stop in Nekkerspoel. Vroeger was die stop er trouwens wel en ik herinner me vooral veel gejuich toen die -eindelijk- wegviel.desirootje schreef: ↑27 aug 2024, 22:19 Ik heb even zitten nadenken over de 33xx die volgend jaar niet meer zou rijden. Zou men met een beetje prutswerk de 34xx uit Binche kunnen doen stoppen in Nekkerspoel zodat het aanbod gewijzigd wordt ipv verlaagd. Mortsel-Oude-God heeft die mogelijkheid niet, maar mss kan men een extra trein laten stoppen in Mortsel, de IC uit Leuven bvb die op een gelijkaardig uur daar passeert. Dan is de enige achteruitgang voor Vilvoorde. Extra stops op de IC uit Rotterdam of richting Leuven en Hasselt of zelfs Charleroi zou natuurlijk ook kunnen, maar dat is wss nog minder waarschijnlijk dan mijn vorige ideeën.
Het zou me toch verbazen dat er niets zou lukken.
Maakt dat zoveel uit? Als die ene trein op L25 dan niet stopt in Nekkerspoel of Vilvoorde of zo, dan hangt hij toch alleen maar te wachten achter de vooropliggende die dat wel doet?wil je de reizigers op de snelle IC's Antwerpen-Brussel dan echt straffen met een extra stop?
5000% akkoord! Maar langetermijndenken mag men nu eenmaal niet verlangen in de bananenrepubliek Belgie. Er is hier al meermaals over gediscuteerd, en in mijn interpretatie is er een soort consensus dat een diepe tunnel onder Brussel het beste idee is, met diepe stations minstens onder Brussel-Noord en Brussel-Zuid. Maar in de huidige politieke situatie zie ik daarover nooit een akkoord komen. Het is al vaak genoeg gesteld: er is een totaal gebrek aan langetermijnvisie, en dus wordt er alleen aan steekvlampolitiek gedaan. Die "snelle Benelux" zou daar wel eens een uitstekend voorbeeld van kunnen zijn: "kijk toch eens hoe goed we bezig zijn!". Niet, dus. Investeringen zijn er nodig, over meerdere decennia.Grond van het probleem blijft het gebrek aan capaciteit in Brussel.
Volkomen eens met uw standpunt. NMBS moet zich concentreren op het binnenlandse verkeer. Wat betreft de Noord-Zuidverbinding zie ik als oplossing: Automatic Train Operation (ATO), de automatisatie van het treinverkeer om treinen korter op elkaar te laten rijden. Maar dat is uiteraard een project van lange adem, de NMBS kan alvast stappen zetten in die richting.trainlovertje schreef: ↑27 aug 2024, 23:11 Pitfall: als we die discussie (alweer) ten gronde gaan voeren, moeten we die voeren in het juiste topic. Ik wou vooral even wat frustratie kwijt.![]()
Volledig medeleven en sympathie!Ik wou vooral even wat frustratie kwijt.