rdv schreef: ↑28 aug 2024, 08:57
Dankuwel Shrek. Maar ook de treinen naar Lille kunnen in Antoing op de HSL, en dan zo via de driehoek bij Lequin naar Lille Europe. Dat is wellicht sneller dan de huidige omleiding, ook voor de TGVs en de Blauwe Eurostars?
Neen, de route via L94 is sneller tot Lille zelf, omdat er tot Ath op de HSL gereden kan worden. Het is enkel op het stuk tussen Antoing en Coucou dat er gewerkt wordt.
Via L94 doen ze Brussel-Lille op 61 minuten, via L96 zouden het er 66 zijn.
rdv schreef: ↑28 aug 2024, 08:57
Dankuwel Shrek. Maar ook de treinen naar Lille kunnen in Antoing op de HSL, en dan zo via de driehoek bij Lequin naar Lille Europe. Dat is wellicht sneller dan de huidige omleiding, ook voor de TGVs en de Blauwe Eurostars?
Neen, de route via L94 is sneller tot Lille zelf, omdat er tot Ath op de HSL gereden kan worden. Het is enkel op het stuk tussen Antoing en Coucou dat er gewerkt wordt.
Via L94 doen ze Brussel-Lille op 61 minuten, via L96 zouden het er 66 zijn.
Waarom was er dan toch nog redelijk wat chaos op de Eurostar verbinding tussen Brussel en Londen? Het kan toch niet zo moeilijk geweest zijn om de blauwe Eurostars redelijk snel de omleiding via Antoing en Mons te laten volgen? Of was hier lijnkennis van de bestuurders het probleem? Of waren er gewoon niet voldoende rijpaden tussen Halle en Antoing om alle Eurostars te verwerken?
HVHTB schreef: ↑14 aug 2024, 20:09
De kruisingen van L161 met L25 in Schaarbeek zijn dacht ik te berijden aan 100 km/h. Of is dit een ander type kruising,...?
Dat is de uitzondering die de regel bevestigt
Die kruisingen met tongen vragen dan ook heel veel onderhoud. Helaas was het daar niet mogelijk om ze te vervangen door wissels zonder enorm in te boeten aan mogelijke reiswegen.
Aan Y.Nazareth ligt een kruising waar je 120 over mag en die heeft geen tongen voor zover ik weet...
Strikt genomen geen werken, maar er wordt momenteel een bom ontmandeld in de Tassinstraat in Tienen, op ca. een km van de E40 en dus de HSL2, en het verkeer is tijdelijk onderbroken. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241005_94101403
Tussen stopplaats Olen en de bocht voor Herentals (ook in omgekeerde richting) wordt er slechts 80 km/u gereden i.p.v. 120 km/u. De wissels zijn nochthans vernieuwd. Iemand die meer weet...?
LML schreef: ↑10 okt 2024, 21:17
Tussen stopplaats Olen en de bocht voor Herentals (ook in omgekeerde richting) wordt er slechts 80 km/u gereden i.p.v. 120 km/u. De wissels zijn nochthans vernieuwd. Iemand die meer weet...?
Was er daar niet één of ander probleem met een brug of zo?
LML schreef: ↑10 okt 2024, 21:17
Tussen stopplaats Olen en de bocht voor Herentals (ook in omgekeerde richting) wordt er slechts 80 km/u gereden i.p.v. 120 km/u. De wissels zijn nochthans vernieuwd. Iemand die meer weet...?
Was er daar niet één of ander probleem met een brug of zo?
Ik weet het niet direct, daarom dat ik het hier in de groep smijt...
Morgen heb ik een trip gepland van Luik naar Luxemburg via Gouvy...De spoorwerken op lijn 42 zijn dan slechts tussen Trois Ponts en Gouvy. Vanaf volgende week zaterdag worden ten gevolge van spoorwerken alle treinen vervangen door bussen en dit tussen Rivage en Gouvy. Dit houd in dat de volledige lijn 42 buiten dienst is...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Opmerkelijk maar deze week rijd de de E15xx maar tot Leuven ipv Blankenberge. Hierdoor heeft Hasselt maar 1 rechtstreekse trein tot Brussel ipv 2. Er rijd een pendeltrein tussen Genk en Landen. Hierbij doet m'n vermoeden dat de L36 tussen Landen en Leuven er volledig uit ligt.
260689 schreef: ↑28 okt 2024, 06:40
Opmerkelijk maar deze week rijd de de E15xx maar tot Leuven ipv Blankenberge. Hierdoor heeft Hasselt maar 1 rechtstreekse trein tot Brussel ipv 2. Er rijd een pendeltrein tussen Genk en Landen. Hierbij doet m'n vermoeden dat de L36 tussen Landen en Leuven er volledig uit ligt.
Idd, Leuven - Landen ligt er de hele herfstvakantie uit, dat werd maanden op voorhand aangekondigd. De serie 1500 rijdt trouwens tot Leuven ipv Genk logischerwijs; de serie is aan de oostelijke zijde onderbroken. Doordeweeks deze serie via L35 doortrekken tot Hasselt lukt blijkbaar niet omwille van vermoedelijk gebrek aan capaciteit op de lijn.
260689 schreef: ↑28 okt 2024, 06:40
Opmerkelijk maar deze week rijd de de E15xx maar tot Leuven ipv Blankenberge. Hierdoor heeft Hasselt maar 1 rechtstreekse trein tot Brussel ipv 2. Er rijd een pendeltrein tussen Genk en Landen. Hierbij doet m'n vermoeden dat de L36 tussen Landen en Leuven er volledig uit ligt.
Idd, Leuven - Landen ligt er de hele herfstvakantie uit, dat werd maanden op voorhand aangekondigd. De serie 1500 rijdt trouwens tot Leuven ipv Genk logischerwijs; de serie is aan de oostelijke zijde onderbroken. Doordeweeks deze serie via L35 doortrekken tot Hasselt lukt blijkbaar niet omwille van vermoedelijk gebrek aan capaciteit op de lijn.
Er zullen dan wel tal van overbrengings ritten zijn om het materiaal in Hasselt op onderhoud te sturen.
Juist in Mechelen, perrons 1 en 2 zullen na deze week hoogstwaarschijnlijk in dienst komen daar de sporen geherconfigureert worden deze week vanop de L53 naar station van Mechelen.
Dat van Landen staat in de werkfolder
"Alle dagen van 26 oktober tot en met 3 november gaat Infrabel verder met de indienststelling van het Europese veiligheidssysteem ETCS tussen Leuven en Landen." https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... n-november
Bijlagen
image_2024-10-28_144259881.png (83.28 KiB) 6480 keer bekeken