Ik heb lange tijd geweigerd om dergelijke apps te installeren, in een browser kan je nog enigszins de cookies in bedwang houden, maar met apps? Ik beken dat ik sindsdien ook een app van de supermarkt op mijn telefoon staan heb, maar niet van harte. En zeker voor kleinere bedragen betaal ik nog steeds liever cash, op een betaling van misschien €50 euro zijn een paar centiemen verwaarloosbaar, maar een paar centiemen voor elke transactie van onder de €5 (zoals bij de bakker)? De meesten zien mij dan ook graag komen.Steve schreef: ↑15 apr 2024, 13:30Het nut is uiteraard dat je Google Pay en consorten vlot kunt gebruiken via een smartphone of smartwatch en de fysieke bankkaart dus helemaal achterwege kunt laten. Dat klinkt voor sommigen als een wild idee, maar ik doe al jaren niets anders meer en het voelt als een flink anachronisme als ik plots ergens toch een bankkaart moet bovenhalen (laat staan enkel cash betalen). Voor veel andere zaken is het trouwens al de normaalste zaak ter wereld geworden - wie gebruikt tegenwoordig bijvoorbeeld nog klassieke plastic klantenkaarten als er apps zijn waar je ze alle 10 of 50 rechtstreeks bij de hand hebt?pmuy schreef: ↑15 apr 2024, 13:19 Het is ook gewoon mogelijk om een contactloze betaalkaart, die iedereen toch al heeft, te gebruiken. Ik zie zelf eigenlijk ook niet goed het nut van Apple Pay of Google Pay, ondanks het feit dat ik er prima mee overweg kan. Als het systeem goed geïmplementeerd is (dus niet zoals in Parijs, wel zoals in Nederland), is er verder geen werk aan. Ik merk zelf ook dat ik sneller geneigd ben om het openbaar vervoer te nemen wanneer ik niet eerst een ticket hoef te kopen, zeker als die aankoop behoorlijk omslachtig is. Even spontaan met de TEC reizen is bijvoorbeeld geen optie.
Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Er zijn nog niet-contactloze betaalkaarten in omloop hoor (steeds minder, maar toch), en buitenlandse kredietkaarten hebben ook niet allemaal een contactloze optie, of ze worden niet geaccepteerd.pmuy schreef: ↑15 apr 2024, 13:19 Het is ook gewoon mogelijk om een contactloze betaalkaart, die iedereen toch al heeft, te gebruiken. Ik zie zelf eigenlijk ook niet goed het nut van Apple Pay of Google Pay, ondanks het feit dat ik er prima mee overweg kan. Als het systeem goed geïmplementeerd is (dus niet zoals in Parijs, wel zoals in Nederland), is er verder geen werk aan. Ik merk zelf ook dat ik sneller geneigd ben om het openbaar vervoer te nemen wanneer ik niet eerst een ticket hoef te kopen, zeker als die aankoop behoorlijk omslachtig is. Even spontaan met de TEC reizen is bijvoorbeeld geen optie.
Ik sukkel regelmatig met Google Pay, soms vraagt die PIN-codes en het is mij niet steeds duidelijk of dat de PINcode van de kaart, van Google Pay of van de telefoon is. Dus steek ik dat maar terug weg (uit schrik dat mijn kaart geblokkeerd wordt), en neem mijn kaart uit mijn portefeuille. Maar ja, ik heb dan ook nog plastic klantenkaarten , zou zelfs niet weten hoe er aan te beginnen om die digitaal te krijgen (of heb geen zin om er tijd in te steken).
Brengt me terug tot het startpunt van deze discussie, als het voor een 45-jarige ingenieur al te veel gedoe wordt, hoe kan je dan van een digi-beet verwachten dat die er vlot mee weg zou kunnen. Los van het feit dat een smartphone die dat allemaal kan (en die iedere 3 tot 5 jaar vernieuwd moet worden) niet goedkoop is.
(En over de NS en MIVB - voor kinderen moet een OV-chipkaart/MIVB-MOBIB gaan afhalen, of volle prijs betalen met je bankkaart).
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Vergeet niet dat 10% van de klanten een 2G gsm hebben en niet overweg kunnen met computers
Men zou er van schrikken hoeveel er zo zijn
wat maakt de NMBS dat mensen hun ticket op de trein moeten kopen
ik kan meerder stations aanwijzen waar de automaat in de wachtzaal van het station staat
wat ben je maar daar als het station gesloten
De service gaat achter uit !!!
Men zou er van schrikken hoeveel er zo zijn
wat maakt de NMBS dat mensen hun ticket op de trein moeten kopen
ik kan meerder stations aanwijzen waar de automaat in de wachtzaal van het station staat
wat ben je maar daar als het station gesloten
De service gaat achter uit !!!
-
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Normaal gezien zou een ticketje bij de treinbegeleider dan geen €9 extra moeten kosten.
Voorbeeld daarvan is station Tubize, loketten zijn daar geopend maar de automaten al enkele weken buiten dienst, reizigers dienen hier momenteel geen €9 "boordtarief" te betalen.
Voorbeeld daarvan is station Tubize, loketten zijn daar geopend maar de automaten al enkele weken buiten dienst, reizigers dienen hier momenteel geen €9 "boordtarief" te betalen.
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Ik was zojuist in het vernieuwde travel center van Antwerpen-centraal. Ondanks alle pogingen om mensen naar automaten te duwen, stond er hier een wachtrij tot buiten. Blijkt dat toch wel wat mensen om 1 of andere reden nog aan het loket moeten zijn.
Heb niet kunnen zien hoeveel ‘loketten’ er open waren, maar NMBS kennende zal het weer het minimum van het minimum zijn
Heb niet kunnen zien hoeveel ‘loketten’ er open waren, maar NMBS kennende zal het weer het minimum van het minimum zijn
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
NMBS stopt fysieke verkoop tickets voor hogesnelheids- en nachttreinen in Limburg (Het Nieuwsblad, 27/09/2024)
Het schitterende antwoord van de woordvoerder:
“Reizigers kunnen op een andere manier aan de nodige vervoerbewijzen geraken en gaan hier zeer weinig last van ondervinden”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman.
Het schitterende antwoord van de woordvoerder:
“Reizigers kunnen op een andere manier aan de nodige vervoerbewijzen geraken en gaan hier zeer weinig last van ondervinden”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman.
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Als werknemer van de NMBS heeft hij weinig ervaring in ticketten kopen neem ik aan, hij weet dus niet beter.TimJ36 schreef: ↑28 sep 2024, 14:10 NMBS stopt fysieke verkoop tickets voor hogesnelheids- en nachttreinen in Limburg (Het Nieuwsblad, 27/09/2024)
Het schitterende antwoord van de woordvoerder:
“Reizigers kunnen op een andere manier aan de nodige vervoerbewijzen geraken en gaan hier zeer weinig last van ondervinden”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Dat laatste herken ik, ik heb deze middag een reiziger bijgestaan om een fietsticket te kopen, en eerlijk, ik had moeite om die terug te vinden op de automaat...
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Ik heb ooit bij zo'n interview bij NMBS, in hun kelder naast BruZuid, verteld dat de automaat duidelijk ontworpen was door mensen die nooit een ticket kopen.Want de NMBS-ers aan de tafel hebben geen ticket nodig en de ingehuurde IT-ers hebben een BMW van de firma.
Ik kreeg een vriendelijke glimlach terug.
Ik kreeg een vriendelijke glimlach terug.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Als het gaat om internationale treinen moeten wij ook al eens tickets/ reservaties kopen of vouchers inleveren aan een loket met internationale verkoop. Dus alle Limburgse collega’s zijn evengoed mede slachtoffer van deze keuze.dentheo schreef: ↑28 sep 2024, 20:14Als werknemer van de NMBS heeft hij weinig ervaring in ticketten kopen neem ik aan, hij weet dus niet beter.TimJ36 schreef: ↑28 sep 2024, 14:10 NMBS stopt fysieke verkoop tickets voor hogesnelheids- en nachttreinen in Limburg (Het Nieuwsblad, 27/09/2024)
Het schitterende antwoord van de woordvoerder:
“Reizigers kunnen op een andere manier aan de nodige vervoerbewijzen geraken en gaan hier zeer weinig last van ondervinden”, zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman.
-
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Dat is veel te kort door de bocht. Ingehuurde consultants (informatici of andere beroepen) die in loondienst zijn bij hun agentschap kunnen inderdaad een salariswagen genegocieerd hebben, maar wie free-lance voor zo'n agentschap werkt die moet maar de eigen boontjes doppen. En wees maar gerust dat de tijd compleet voorbij is dat men in dat statuut fortuinen kon factureren. Komt dan nog bij dat vele bedrijven en organisaties hun bedrijfsparkings enkel openstellen voor de eigen (=loondienst)medewerker(st)ers, als externe kan men alweer de eigen boontjes doppen. Vermits bijna al die klanten in Brussel zitten heb ik sedert 2007 enkel nog met de trein naar Brussel gependeld, nooit meer met de auto.de ingehuurde IT-ers hebben een BMW van de firma.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Als freelancer kan je een bedrijfswagen dan weer wel aftrekken van je eigen onkosten
Maar je hebt wel gelijk dat het geen vanzelfsprekendheid meer is, wat wél waar is, is dat veel IT-ers een beetje de neiging hebben om voor alles een app te willen. Niet onlogisch, voor een hamer lijkt een probleem ook al snel op een nagel, en als iemand me polst voor reisideeën, dan ben ik onmiddelijk weg met de trein, ook als dat niet expliciet gevraagd was (en ze misschien liever met de wagen gaan, of naar een bestemming die enkel goed met het vliegtuig te bereiken is, zoals de Caraïben).
Maar je hebt wel gelijk dat het geen vanzelfsprekendheid meer is, wat wél waar is, is dat veel IT-ers een beetje de neiging hebben om voor alles een app te willen. Niet onlogisch, voor een hamer lijkt een probleem ook al snel op een nagel, en als iemand me polst voor reisideeën, dan ben ik onmiddelijk weg met de trein, ook als dat niet expliciet gevraagd was (en ze misschien liever met de wagen gaan, of naar een bestemming die enkel goed met het vliegtuig te bereiken is, zoals de Caraïben).
-
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ticket kopen aan het loket: mag het nog?
Dat hoort men vaak zeggen, maar het is GEEN argument. Ja, men geeft 100% uit en mag daar dan 20 of 30% van in mindering brengen bij de belastbare optelling. Blijft 70 of 80% die WEL belast wordt. Volledig terecht overigens, daarover heb ik het niet.Als freelancer kan je een bedrijfswagen dan weer wel aftrekken van je eigen onkosten
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.