ETCS in België

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Eimai
Berichten: 850
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: ETCS in België

Bericht door Eimai »

Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2

De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België

Bericht door Shrek »

Eimai schreef: 13 jul 2024, 02:02 Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2

De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
desirootje
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: ETCS in België

Bericht door desirootje »

Shrek schreef: 13 jul 2024, 02:09
Eimai schreef: 13 jul 2024, 02:02 Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2

De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ik weet dat er daar geschoven mee zou kunnen worden, maar welke zouden dit moeten zijn? L59, L75, L96, L53 en L35?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België

Bericht door Shrek »

desirootje schreef: 13 jul 2024, 22:31
Shrek schreef: 13 jul 2024, 02:09
Eimai schreef: 13 jul 2024, 02:02 Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2

De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ik weet dat er daar geschoven mee zou kunnen worden, maar welke zouden dit moeten zijn? L59, L75, L96, L53 en L35?
Ik zou eerder mijn geld zetten op 59, 50A, 35/16, 21, 24 en 34 :wink:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: ETCS in België

Bericht door Tim »

Shrek schreef: 13 jul 2024, 02:09Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ben eens benieuwd of ook de operatoren de deadline gaan halen, zo moeten nog meer dan 100 HLD77 van Lineas binnen om ETCS ingebouwd te krijgen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ETCS in België

Bericht door Shrek »

Tim schreef: 14 jul 2024, 10:04
Shrek schreef: 13 jul 2024, 02:09Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ben eens benieuwd of ook de operatoren de deadline gaan halen, zo moeten nog meer dan 100 HLD77 van Lineas binnen om ETCS ingebouwd te krijgen.
Die kans lijkt mij ook klein, maar stiekem houden we er bij Infrabel al rekening en plannen we dat de verwijdering van TBL1+ infra op grote schaal pas rond 2027 zal beginnen.
Kevin
Berichten: 106
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: ETCS in België

Bericht door Kevin »

Tim schreef: 14 jul 2024, 10:04
Shrek schreef: 13 jul 2024, 02:09Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ben eens benieuwd of ook de operatoren de deadline gaan halen, zo moeten nog meer dan 100 HLD77 van Lineas binnen om ETCS ingebouwd te krijgen.
En moeten alle Traxxen nog omgebouwd worden, gezien het huidige Ebicab systeem de upgrade naar ETCS 1LS niet meer gaat krijgen blijkbaar...
Eimai
Berichten: 850
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: ETCS in België

Bericht door Eimai »

Ondertussen is level 2 op lijn 59 van pakweg Beervelde tot Zwijndrecht ook actief.

De snelheid is wel niet terug verhoogd.
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: ETCS in België

Bericht door LML »

Eimai schreef: 14 okt 2024, 02:31 Ondertussen is level 2 op lijn 59 van pakweg Beervelde tot Zwijndrecht ook actief.

De snelheid is wel niet terug verhoogd.
Niet terug verhoogd? Wat is de snelheid nu en vroeger...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Zwoopaman
Berichten: 244
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: ETCS in België

Bericht door Zwoopaman »

Vroeger 140km/u. Sinds de indiensttreding van de nieuwe seininrichting 120km/u. Ik vermoed door de kortere secties.
Eimai
Berichten: 850
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: ETCS in België

Bericht door Eimai »

Met de vernieuwing van de seininrichting op lijn 59 de voorbije jaren hebben ze de snelheid inderdaad verlaagd tussen Lokeren en Zwijndrecht van 140 naar 120 zodat de seinen korter op elkaar konden staan en de capaciteit van de lijn dus iets omhoog, zoals ze bijvoorbeeld ook tussen Gent en Brugge gedaan hebben op sommige stukken waar ze van 160 naar 140 zijn gegaan. Het idee was dat met invoering van etcs de snelheid weer omhoog kon omdat de afstand tussen de seinen dan niet zo uitmaakt maar voor lijn 59 is dat dus voorlopig niet terug gebeurd.
AlexNL
Berichten: 2291
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: ETCS in België

Bericht door AlexNL »

Wellicht staat er op de borden langs de baan nog 120 (voor treinen zonder ETCS) en wil men niet dat bestuurders die onder ETCS2 rijden een hoger toegelaten snelheid te zien krijgen dan wat er buiten staat aangegeven?
JHS2013
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: ETCS in België

Bericht door JHS2013 »

Dat gebeurt op veel plekken in België dus dat kan de reden niet zijn
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: ETCS in België

Bericht door Steven »

JHS2013 schreef: 14 okt 2024, 23:56 Dat gebeurt op veel plekken in België dus dat kan de reden niet zijn
Inderdaad, we hebben heel wat plaatsen in België waar ETCS wel een hoger snelheid toelaat dan wat er lateraal staat aangeduid naast het spoor. Dus dat is zeker geen reden.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: ETCS in België

Bericht door 260689 »

AlexNL schreef: 14 okt 2024, 23:31 Wellicht staat er op de borden langs de baan nog 120 (voor treinen zonder ETCS) en wil men niet dat bestuurders die onder ETCS2 rijden een hoger toegelaten snelheid te zien krijgen dan wat er buiten staat aangegeven?
Bij het passeren van Sint-Niklaas staan er borden die aangeven dat je 80km/h mag rijden. De ETCS geeft aan dat je 90km/h mag rijden.
Plaats reactie