Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Alles over reizigerstreinen in België.
Iain Dobson
Berichten: 268
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Iain Dobson »

Apologies for posting in English.

Does anybody know the departure times of the HLE 18 and I11 between Brussel Zuid and Paris? I have looked on the Internet but I cannot find them. The Eurostar times are on-line for post 15th December but the trains via the Classic Lines do not seem to feature.

If there is a place where I can see the timetable for these Paris and things like the EuroCity Trains from Brussel Zuid to Rotterdam, then I would be grateful for the web address.

Thank you

Iain
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door rvdborgt »

De dienstregeling voor de EC/Ouigo Brussel-Parijs is nog niet gepubliceerd want NMBS en SNCF overleggen nog over bepaalde details.
De dienstregeling van de EC Brussel-Rotterdam en ECD Brussel-Amsterdam zit sinds gisteren in ieder geval in deze planners: NMBS Internationaal, NS International, DB
dovaere
Berichten: 651
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door dovaere »

Iain Dobson schreef: 17 okt 2024, 15:37 Does anybody know the departure times of the HLE 18 and I11 between Brussel Zuid and Paris?
Dit was vorige week gepost:
FLV-FGSP schreef: 11 okt 2024, 19:28 11 okt 2024, 19:28
De drie treinparen Brussel - Parijs zullen onder de naam OuiGo Classique gaan rijden.

Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=2 ... 61#p288169
Iain Dobson
Berichten: 268
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Iain Dobson »

Thank you for the kind replies.

Iain
Nitein-Repart
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2024, 07:47

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Nitein-Repart »

Wat gaat er gebeuren met een materieelsamenstellingen van de Intercities Oostende-Eupen en Brussel-Luxemburg nu het blijkt dat de I11-rijtuigen grotendeels worden ingezet op de Intercities Brussel-Paris en Brussel-Rotterdam? Is dit het einde van de zogenaamde Kameeltreinen op Oostende-Eupen of blijft er op die verbinding nog een combinatie van enkeldeks en dubbeldeksrijtuigen rijden?
Klassiekje
Berichten: 700
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Klassiekje »

In principe zou Oostende-Eupen volledig naar M7 moeten gaan en Brussel-Luxemburg naar combinatie M6/M7.

Maar zoals we allemaal wel weten zal dit met veel horten en stoten gaan.
Nitein-Repart
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2024, 07:47

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Nitein-Repart »

Wat gaat er dan met de I10-rijtuigen gebeuren dan?

En zijn de M6/M7-rijtuigen wel toegelaten in het Groothertogdom en heb je dan niet gigantische overcapaciteit op Namur-Luxembourg?

En voordat alle I11-rijtuigen in de Intercity naar Rotterdam rijden, wordt er op de Intercity Brussel-Rotterdam nog ICR-PRIO-rijtuigen ingezet?
dovaere
Berichten: 651
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door dovaere »

Klassiekje schreef: 23 okt 2024, 12:36 In principe zou Oostende-Eupen volledig naar M7 moeten gaan...
Wat wordt dan gebruikt als fietsrijtuig? Blijft i10 daar nog even of wordt de M7BD alsnog voor 15 december goedgekeurd en in dienst?
...en Brussel-Luxemburg naar combinatie M6/M7.
Dan moet M7 snel goedgekeurd worden in Luxemburg, of er moet heel veel overgestapt worden in Arlon.
Klassiekje
Berichten: 700
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Klassiekje »

Daarom dus mijn tweede zin.
Klassiekje
Berichten: 700
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Klassiekje »

Nitein-Repart schreef: 23 okt 2024, 12:42En voordat alle I11-rijtuigen in de Intercity naar Rotterdam rijden, wordt er op de Intercity Brussel-Rotterdam nog ICR-PRIO-rijtuigen ingezet?
In de beginfase zullen beide samenstellingen nog rijden, tot ergens volgend jaar.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Steve »

En bijkomende vraag rond Oostende-Eupen als die inderdaad volledig M7 zou worden: omkaderd door HLE 18/19 of toch met een stuurrijtuig (en dus geen mogelijkheid meer tot opdrukken aan die kant)?
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 493
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Merijn »

Steve schreef: 23 okt 2024, 13:38 En bijkomende vraag rond Oostende-Eupen als die inderdaad volledig M7 zou worden: omkaderd door HLE 18/19 of toch met een stuurrijtuig (en dus geen mogelijkheid meer tot opdrukken aan die kant)?
Kan een 19 niet koppelen aan een stuurrijtuig? Of zou deze niet kunnen opdrukken als de automatische koppeling zou gebruikt worden?
Gebruikersavatar
TKR
Berichten: 454
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door TKR »

Geen idee of het nog op deze manier gebeurt. Maar vroeger werd de loc niet gekoppeld, en kwam deze tot stilstand bovenaan de heuvel. (waarbij hij de trein dus loslaat)

Dat gaat niet met een scharfenberg-koppeling. Dan zou deze loc helemaal mee moeten tot in Leuven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Steven »

TKR schreef: 23 okt 2024, 15:54 Geen idee of het nog op deze manier gebeurt. Maar vroeger werd de loc niet gekoppeld, en kwam deze tot stilstand bovenaan de heuvel. (waarbij hij de trein dus loslaat)

Dat gaat niet met een scharfenberg-koppeling. Dan zou deze loc helemaal mee moeten tot in Leuven.
Tot in Ans zou voldoende ver moeten zijn en is ook zo voorzien voor aangehaakte opdruklocomotieven. Maar opduwen met een GF koppeling is niet voorzien in de regels, daarvoor zijn die niet gemaakt. Als men een opdruklocomotief zou aanhaken gaat men nooit elektrisch koppelen, daar is geen enkele noodzaak voor.
trainlovertje
Berichten: 2679
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door trainlovertje »

dovaere schreef: 23 okt 2024, 12:48 Wat wordt dan gebruikt als fietsrijtuig? Blijft i10 daar nog even of wordt de M7BD alsnog voor 15 december goedgekeurd en in dienst?
Al aan M7 BDx gedacht? Ik zie niet in waarom die geen dienst kunnen doen daar.
Plaats reactie