Nieuwe locomotieven HLE 17
Re: Nieuwe locomotieven HLE 17
Gezien er een I11 stuurrijtuig aanwezig is zou dit dus het 1e exemplaar zijn die dus als PZB/ATB aanwezig op zou zitten?
-
Ik ben niet echt een fan van de grijze look zonder het donkergrijze op de zijkant zoals de HLE18, zowel hier als bij de Traxx. Mss dat men dat paneel donkergrijs had kunnen kleuren en het nummer en logo in een lichtere kleur?
-
Wat komt dat er nu op aan? Dat die locs maar betrouwbaar zijn voor de eigenaar, en economisch voor de operator, en gerieflijk voor wie ze bestuurt. DAT is wat telt. Voor mijn part schildert men ze bruin met purperen spikkels :) !
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen over de aan- of afwezigheid van grafitti, maar dan zingt men een ander deuntjejan_olieslagers schreef: ↑17 sep 2024, 15:58 Wat komt dat er nu op aan? Dat die locs maar betrouwbaar zijn voor de eigenaar, en economisch voor de operator, en gerieflijk voor wie ze bestuurt. DAT is wat telt. Voor mijn part schildert men ze bruin met purperen spikkels!
Tja, wat zou je willen? Ik was gisteren in Schaarbeek om de samenstellingen van voornamelijk P-treinen te checken en het is echt zielig hoe al die samenstellingen, hoofdzakelijk met M4, volgekliederd zijn, om het nog niet te hebben over de 27'ers. Ik weet wel, dit is materieel dat eerlang van de sporen verdwijnt, maar ze rijden al jaren rond en dus is dat argument niet echt valabel. Maar als je zo een 17 laat rondrijden met een bleke flank, nodig je de spuiters a.h.w. uit om ze zo snel mogelijk vol te spuiten. Ik heb als leerkracht nooit de luxe gehad van dergelijke borden...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
Hm, hier wordt ruimte geboden voor positieve discussie. Laat het duidelijk zijn dat ook ik helemaal niet blij ben met grafittitoestanden, maar ik was en blijf er nog een beetje tolerant tegenover. Een trein vol verfgeklieder is geen prettig zicht, maar is voor mij veel minder erg dan een aan gruizels geslagen schuilhokje, of een compleet gevandaliseerd stationstoilet. En die ziet men helaas ook volop. En dat geklieder brengt tenminste geen operationele hinder met zich, alleen ziet het er (meestal) niet uit.
Dat gezegd zijnde zie ik heel wat in het argument van dat grote "schoolbord": zo'n grote egale neutrale achtergrond is eigenlijk een open uitnodiging aan "de openbare creativiteit". Ik bedoelde dat van "purper met bruine spikkels" als boutade, maar wie weet zou het een zeker ontradend effect kunnen hebben?
Dat gezegd zijnde zie ik heel wat in het argument van dat grote "schoolbord": zo'n grote egale neutrale achtergrond is eigenlijk een open uitnodiging aan "de openbare creativiteit". Ik bedoelde dat van "purper met bruine spikkels" als boutade, maar wie weet zou het een zeker ontradend effect kunnen hebben?
Ik ben eerlijk gezegd niet tolerant tegenover graffiti. Stel je voor dat je je eigen auto 's nachts op straat parkeert, en 's morgens zie je dat er een paar letters op je motorkap staan gespoten, ik kan me niet voorstellen dat daar iemand mee kan lachen. Maar als het op een trein is (van de NMBS), dan hoort graffiti erbij? In mijn ogen is het ook op een trein puur vandalisme.jan_olieslagers schreef: ↑17 sep 2024, 19:58 Hm, hier wordt ruimte geboden voor positieve discussie. Laat het duidelijk zijn dat ook ik helemaal niet blij ben met grafittitoestanden, maar ik was en blijf er nog een beetje tolerant tegenover. Een trein vol verfgeklieder is geen prettig zicht, maar is voor mij veel minder erg dan een aan gruizels geslagen schuilhokje, of een compleet gevandaliseerd stationstoilet. En die ziet men helaas ook volop. En dat geklieder brengt tenminste geen operationele hinder met zich, alleen ziet het er (meestal) niet uit.
Ik weet niet zo goed of een witte trein (of een andere egale kleur) effectief een uitnodiging is. Want ik heb niet bepaald de indruk dat de 27'ers properder zijn dan de 18'en, of dat de bordeaux AM75 er properder bij reed dan de New Look AM75.jan_olieslagers schreef: ↑17 sep 2024, 19:58 Dat gezegd zijnde zie ik heel wat in het argument van dat grote "schoolbord": zo'n grote egale neutrale achtergrond is eigenlijk een open uitnodiging aan "de openbare creativiteit". Ik bedoelde dat van "purper met bruine spikkels" als boutade, maar wie weet zou het een zeker ontradend effect kunnen hebben?
-
@HVHTB wil aub lezen wat ik schrijf ???!!! "Laat het duidelijk zijn dat ook ik helemaal niet blij ben met grafittitoestanden" staat er letterlijk. Hoe blind kan men zijn? Dus nee, het hoort er NIET bij, voor mij, allesbehalve. Alleen vind ik het minder erg dan sommige andere vormen van vandalisme.
Maar jawel, ik bevestig graag: ik vind het minder erg om mijn auto 's morgens te vinden met enkele spuitbussen erop leeggemaakt dan met ingeslagen ruiten en/of platgestoken banden. Met die verf erop kan ik tenminste nog rijden, met platgestoken banden niet. Daarmee heb ik NIET gezegd dat ik die verf prettig vind, laat staan dat ze erbij zou horen.
Zo duidelijk???!!!
En v.w.b.
Maar jawel, ik bevestig graag: ik vind het minder erg om mijn auto 's morgens te vinden met enkele spuitbussen erop leeggemaakt dan met ingeslagen ruiten en/of platgestoken banden. Met die verf erop kan ik tenminste nog rijden, met platgestoken banden niet. Daarmee heb ik NIET gezegd dat ik die verf prettig vind, laat staan dat ze erbij zou horen.
Zo duidelijk???!!!
En v.w.b.
laat ik het antwoord graag over aan @overweg13, die heeft veel vaker dan ik voor een schoolbord gestaan , ik heb er dan ook geen probleem mee om hem te geloven. De keren dat ik wel voor zo'n bord kwam te staan heb ik toch ook wel af en toe meegemaakt dat het niet maagdelijk was, meestal heb ik dan maar wat gemonkeld, en pragmatisch de spons gepakt ;)Ik weet niet zo goed of een witte trein (of een andere egale kleur) effectief een uitnodiging is.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 18 sep 2024, 01:39, 4 keer totaal gewijzigd.
- trainfan03
Ik zal de voorzet dan binnen koppen, om je auto zonder leeggespoten spuitbussen terug te vinden, parkeer je hem best in een afgesloten garage of op een beveiligd terrein. (Ik verkies zelf ook liefst een auto die nog kan rijden (maar met een paar vlekjes op) dan een met platgestoken banden
)
Er is een reden dat de M7s uit Melle er relatief propertjes bijrijden, als we dat vergelijken met die ondingen uit Kinkempois...
Een beveiligde bundel doet wonderen, de HLE 17s zullen hopelijk in een werkplaats terecht komen die ietwat beveiligd is!

Er is een reden dat de M7s uit Melle er relatief propertjes bijrijden, als we dat vergelijken met die ondingen uit Kinkempois...
Een beveiligde bundel doet wonderen, de HLE 17s zullen hopelijk in een werkplaats terecht komen die ietwat beveiligd is!
-
- Contacteer:
Volgens Railcolor zouden de eerste twee HLE 17'en onderweg zijn naar Velim voor testen.
Heb ik ook gelezen via dat kanaal, met 2 I11-rijtuigen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Klopt!trainlovertje schreef: ↑30 okt 2024, 12:53 Volgens Railcolor zouden de eerste twee HLE 17'en onderweg zijn naar Velim voor testen.
En meteen ook een stuurrijtuig, ik veronderstel dat ze dan ook meteen trek-duw zullen testen?
Die kans bestaat. Nieuwe foto’s zullen wel volgen en dan zien we het wel. Iemand interesse in een uitstapje naar Velim

Gaat de ATB en PZB/LZB geïntegreerd worden in het scherm? Ik vermoed van wel. Bedoel op de I11BDX?