Zijn 3 en 4 al meteen buiten dienst gesteld?ovspotter_be schreef: ↑04 nov 2024, 08:15 Vandaag zijn sporen 1 en 2 in Mechelen in gebruik genomen.
werken: langs de spoorlijn
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: langs de spoorlijn
Neen en volgens mij was dat ook niet de volgende stap in de vernieuwing.
Naar mijn weten zouden nu (vanaf 15 december) sporen 8, 9 en 10 buiten dienst gaan, al waren 9 en 10 al langer buiten dienst gesteld.
Re: werken: langs de spoorlijn
Inderdaad. 3 en 4 komen pas over enkele jaren aan de beurt.ovspotter_be schreef: ↑04 nov 2024, 09:54Neen en volgens mij was dat ook niet de volgende stap in de vernieuwing.
Naar mijn weten zouden nu (vanaf 15 december) sporen 8, 9 en 10 buiten dienst gaan, al waren 9 en 10 al langer buiten dienst gesteld.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: werken: langs de spoorlijn
Is het niet alleen spoor 1 op dit moment? (Althans voor reizigerstreinen)
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: langs de spoorlijn
Inderdaad, momenteel enkel spoor 1 en spoor 2 zou volgen op 15 december.
Re: werken: langs de spoorlijn
Liggen deze sporen nog op exact dezelfde plaats als vroeger? Dan pas ik spoor 1 snel even aan als in gebruik zijnde op OSM.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: langs de spoorlijn
Exact weet ik het niet maar ik denk wel dat deze quasi op dezelfde locatie als vroeger ligt.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: werken: langs de spoorlijn
En 't is al gebeurd, keurig!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: werken: langs de spoorlijn
Het zou me verbazen als spoor 1 meer dan een meter verlegd is tegen vroeger. Als ik de meest recente luchtbeelden vergelijk met de oude beelden zie ik nauwelijks een verschil.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Dan zou er in principe toch geen planmatig verkeer op spoor 1 plaatsvinden? Of is dienstregeling gewijzigd in functie van deze opening?ovspotter_be schreef: ↑04 nov 2024, 09:54Neen en volgens mij was dat ook niet de volgende stap in de vernieuwing.
Naar mijn weten zouden nu (vanaf 15 december) sporen 8, 9 en 10 buiten dienst gaan, al waren 9 en 10 al langer buiten dienst gesteld.
En vroeger werd steeds gezegd dat er tegelijkertijd gewerkt ging worden aan sporen 1-2 en 9-10, daarna 3-4 en 7-8 en tot slot 5-6. Het is bij deze dus duidelijk dat het per 2 en niet per 4 sporen tezamen is. Of per 3, als spoor 8 eveneens buiten dienst gaat, maar dat is waarschijnlijk eerder om een veilige werkzone te creëren bij het vernieuwen van spoor 9 en 10.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: langs de spoorlijn
De dienstregeling werd aangepast en de L- (27xx) en IC-treinen (41xx) richting Leuven halteren vanaf vandaag planmatig op spoor 1.trainlovertje schreef: ↑04 nov 2024, 20:07 Dan zou er in principe toch geen planmatig verkeer op spoor 1 plaatsvinden? Of is dienstregeling gewijzigd in functie van deze opening?
Vanaf 15 december zal spoor 2 vooral worden gebruikt voor de L-trein naar Zeebrugge en diverse P-treinen.
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: werken: langs de spoorlijn
De volgorde staat aangegeven op grote plakkaten in het station, als ik me niet vergis is het:trainlovertje schreef: ↑04 nov 2024, 20:07Dan zou er in principe toch geen planmatig verkeer op spoor 1 plaatsvinden? Of is dienstregeling gewijzigd in functie van deze opening?ovspotter_be schreef: ↑04 nov 2024, 09:54Neen en volgens mij was dat ook niet de volgende stap in de vernieuwing.
Naar mijn weten zouden nu (vanaf 15 december) sporen 8, 9 en 10 buiten dienst gaan, al waren 9 en 10 al langer buiten dienst gesteld.
En vroeger werd steeds gezegd dat er tegelijkertijd gewerkt ging worden aan sporen 1-2 en 9-10, daarna 3-4 en 7-8 en tot slot 5-6. Het is bij deze dus duidelijk dat het per 2 en niet per 4 sporen tezamen is. Of per 3, als spoor 8 eveneens buiten dienst gaat, maar dat is waarschijnlijk eerder om een veilige werkzone te creëren bij het vernieuwen van spoor 9 en 10.
- Fase 1 = sporen 1 & 2
- Fase 2 = sporen 8, 9 & 10
- Fase 3 = sporen 3 & 4
- Fase 4 = sporen 5, 6 & 7
Re: werken: langs de spoorlijn
Fase 2 is de aanleg van het nieuwe spoor 9 en 10. Zoals in enkele berichten hiervoor reeds aangehaald, interfereert het huidige spoor 8 met deze werken en dient het daarom ook al afgebroken te worden.
Fase 2 en 3 combineren is niet mogelijk wegens te weinig perronsporen beschikbaar.
In de laatste fase worden dan de perronsporen 5 t/m 8 vernieuwd.
Fase 2 en 3 combineren is niet mogelijk wegens te weinig perronsporen beschikbaar.
In de laatste fase worden dan de perronsporen 5 t/m 8 vernieuwd.
Re: werken: langs de spoorlijn
En door wat ik heb vandaag op Facebook gezien, begginen ze nu ook eindelijk de Vierendeel brug van lijn 25 aan te werken.
Dat will zeggen geen treinen meer op dat brug waarschijnlijk, en verkeer volledig omgeleid via lijnen 27 of 25N.
https://www.facebook.com/@mecheleninbeweging
Dat will zeggen geen treinen meer op dat brug waarschijnlijk, en verkeer volledig omgeleid via lijnen 27 of 25N.
https://www.facebook.com/@mecheleninbeweging