Ik heb afgelopen woensdag ook breaks op deze verbinding opgemerkt
Ongewone samenstelling.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Ongewone samenstelling.
Deze trein rijdt echt wel al een hele tijd planmatig met breakstrainfreak schreef: ↑08 nov 2024, 21:26Ik heb afgelopen woensdag ook breaks op deze verbinding opgemerkt![]()

Meerdere treinen rijden met breaks i.p.v. MR08. En naar ik heb begrepen wordt dat vanaf december nog uitgebreid.
Re: Ongewone samenstelling.
Een vermoeden: het gebeurt nog dat het materieel van de P7444/7445 in Brussel-Zuid wordt hergebruikt om in te vallen voor een andere trein (o.a. de IC21**, maar ik heb zelf al een stam gehad op een trein richting Doornik). En er zit al enige tijd iets fout in de omloop, waardoor er ook een stam met M7's op die P-trein zit i.p.v. de 10 I-rijtuigen. Dus volgens mij heeft die stam eerst een P-trein gedaan, en is die daarna ingevallen op de Brussel - Luxemburg (en terug, om daarna terug een P-trein richting Luik te verzekeren)
Re: Ongewone samenstelling.
De 1 van de 2 P-treinen naar Jemelle-rochfort rijd voorzien met een M7! Da's planmatig! In Arlon staat al ettelijke weken een M7 trein met 6 rijtuigen voor opleiding van alle machinisten van depot Arlon en Jemelle-rochfort.Terminus schreef: ↑08 nov 2024, 21:50Een vermoeden: het gebeurt nog dat het materieel van de P7444/7445 in Brussel-Zuid wordt hergebruikt om in te vallen voor een andere trein (o.a. de IC21**, maar ik heb zelf al een stam gehad op een trein richting Doornik). En er zit al enige tijd iets fout in de omloop, waardoor er ook een stam met M7's op die P-trein zit i.p.v. de 10 I-rijtuigen. Dus volgens mij heeft die stam eerst een P-trein gedaan, en is die daarna ingevallen op de Brussel - Luxemburg (en terug, om daarna terug een P-trein richting Luik te verzekeren)
Die 7444/7445/8444/8445 zullen hoogst waarschijnlijk in december M7 worden. Maar inderdaad, deze zijn al regelmatig ingevallen voor verschillende trajecten zoals Doornik, Charleroi - Antwerpen, Brussel - Arlon.
Maar het feit dat deze nu ook met treinen rijden vanop de Oostende - Eupen wil zeggen dat ze de I11 nodig hebben voor aanpassingen? Zit daar overal al noodremoverbrugingsysteem op?
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
IC16 2129 met HLE 1346 + I10 + 5x I11. De enige trein die het volledige traject op lijn 162 heeft afgelegd vandaag denk ik door de werken tussen Rochefort en Ciney.
IC06 1907 - IC6A 3730 met HLE 1923 + 8x M4, wellicht door de werken tussen Ath en Edingen.
IC06 1907 - IC6A 3730 met HLE 1923 + 8x M4, wellicht door de werken tussen Ath en Edingen.




Re: Ongewone samenstelling.
Vorst rijtuigen is 3 dagen dicht door werken. Alles inclusief de Beneluxen worden uitgeweken naar Schaarbeek. Hoe het zit met de ICE weet ik niet.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
ICE 12 ('s ochtends ICE 11) overnacht te Brussel-Noord, ICE 10 ('s ochtends ICE 13) overnacht aan het perron te Brussel-Zuid.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Ah dat verklaart dan ook waarom er ook een Eurostar stond in bundel Gent aan Brussel-Zuid.




Re: Ongewone samenstelling.
Nu nog ongewoon maar vanaf december niet meer. De E7445/E8445 reed vandaag met 6xM7 ipv zijn gebruikelijke I6/I11 rijtuigen.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Als ie ook op de 23XX heeft gereden was dat natuurlijk wel een bijzondere gast op lijn 89.
Vanaf december zal deze samenstelling in het weekend wel nog meer opduiken denk ik op de 28XX.




Re: Ongewone samenstelling.
Morgen (18 november 2024) zal de ES 452 vanuit Praag toekomen via Maastricht (door staking ProRail in Nederland) maar daarnaast zal de trein ook niet met een Traxx rijden omdat er een Traxx defect is geraakt vorige week door een rijtuig met hoogspanningsproblemen. Daardoor zal hij in elk land een andere loc krijgen.
Praag - Bad Schandau: ČD 371 xxx (niet bevestigd)
Bad Schandau- Bad Benthiem: TCS 101 033 (ex-DB 101)
Bad Bentheim - Maastricht: TCS 101 xxx / 102 xxx (ex-NS 1600/1700)
Maastricht - Denderleeuw: Certus 2707 + 2731 (ex-NMBS HLE 27).
Zeer uitzonderlijk om twee 27 in UM te zien dus. En dat voor Certus locomotieven met reizigers aan de haak! En dan nog eens 27 in Maastricht. Hopelijk zien we veel foto's verschijnen. Voor die handigheid is hier ook de dienstregeling in bijlage, opgelet: een Nederlander zei me dat de dienstregeling in Nederland wel erg krap lijkt om te halen (en de trein moet door Duitsland, dus vertraging is altijd mogelijk).
Praag - Bad Schandau: ČD 371 xxx (niet bevestigd)
Bad Schandau- Bad Benthiem: TCS 101 033 (ex-DB 101)
Bad Bentheim - Maastricht: TCS 101 xxx / 102 xxx (ex-NS 1600/1700)
Maastricht - Denderleeuw: Certus 2707 + 2731 (ex-NMBS HLE 27).
Zeer uitzonderlijk om twee 27 in UM te zien dus. En dat voor Certus locomotieven met reizigers aan de haak! En dan nog eens 27 in Maastricht. Hopelijk zien we veel foto's verschijnen. Voor die handigheid is hier ook de dienstregeling in bijlage, opgelet: een Nederlander zei me dat de dienstregeling in Nederland wel erg krap lijkt om te halen (en de trein moet door Duitsland, dus vertraging is altijd mogelijk).
- Bijlagen
-
- ATMS_20241117_15h49_452.pdf
- (39.93 KiB) 99 keer gedownload
Re: Ongewone samenstelling.
Deze komt toe in Maastricht om 07u42 en zal daar vertrekken om 09u02. Dus ik denk dat dit al een grote buffer is om de eventuele vertraging te beperken.Natje049 schreef: ↑17 nov 2024, 15:51 Morgen (18 november 2024) zal de ES 452 vanuit Praag toekomen via Maastricht (door staking ProRail in Nederland) maar daarnaast zal de trein ook niet met een Traxx rijden omdat er een Traxx defect is geraakt vorige week door een rijtuig met hoogspanningsproblemen. Daardoor zal hij in elk land een andere loc krijgen.
Praag - Bad Schandau: ČD 371 xxx (niet bevestigd)
Bad Schandau- Bad Benthiem: TCS 101 033 (ex-DB 101)
Bad Bentheim - Maastricht: TCS 101 xxx / 102 xxx (ex-NS 1600/1700)
Maastricht - Denderleeuw: Certus 2707 + 2731 (ex-NMBS HLE 27).
Zeer uitzonderlijk om twee 27 in UM te zien dus. En dat voor Certus locomotieven met reizigers aan de haak! En dan nog eens 27 in Maastricht. Hopelijk zien we veel foto's verschijnen. Voor die handigheid is hier ook de dienstregeling in bijlage, opgelet: een Nederlander zei me dat de dienstregeling in Nederland wel erg krap lijkt om te halen (en de trein moet door Duitsland, dus vertraging is altijd mogelijk).
Trein zal over de volgende lijnen rijden:
L40: Grens tot Froidmont
L40A: Froidmont tot Y. Val-Benoit
L37: Liège-Guillemins
L36: vanaf Liège-Guillemins tot Y Molenbeek
L36N: vanaf Y Molenbeek tot Schaarbeek
L0/2: Brussel-Noord - Brussel-Zuid
Losse Rit
L50C: Brussel-Zuid - Liedekerke
L50: Liedekerke - Denderleeuw
Bizar is dat ze niet stoppen in Liège-Guillemins ter vervanging van Antwerpen-Centraal.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Waarom zouden ze? Deze staking was niet zo lang van tevoren bekend dus zijn er ook geen tickets verkocht richting Liège, en reizigers die normaal in Antwerpen ging uitstappen gaan niet ineens in Liège uitstappen.
Gezien de dienstregeling zou een stop in Leuven wel handiger zijn geweest om een overstap te realiseren op de IC 2631 naar Antwerpen om 10:24.
Re: Ongewone samenstelling.
Leuven zou inderdaad wel een logische keuze geweest zijn ipv Luik.ovspotter_be schreef: ↑17 nov 2024, 16:59Waarom zouden ze? Deze staking was niet zo lang van tevoren bekend dus zijn er ook geen tickets verkocht richting Liège, en reizigers die normaal in Antwerpen ging uitstappen gaan niet ineens in Liège uitstappen.
Gezien de dienstregeling zou een stop in Leuven wel handiger zijn geweest om een overstap te realiseren op de IC 2631 naar Antwerpen om 10:24.