Ice verbinding Brussel Duitsland

Dieselfreak

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Bericht door Dieselfreak »

rvdborgt schreef: 02 dec 2024, 10:00
Dieselfreak schreef: 02 dec 2024, 09:56 Wat zou ik nu best doen? "Annuleer kosteloos" eens proberen?
Dat lijkt me inderdaad de knop om zonder kosten te annuleren. De andere knoppen zijn voor het annuleren onder normale omstandigheden, tegen de normale voorwaarden.
Je hoeft dat trouwens niet nu al te doen, het kan ook pas na de reis.
Ik probeer het, maar via die knop kan ik enkel die ICE-tickets in het heengaan op 14 december annuleren, níet die van de Eurostar op 15 december. :shock: :shock: Het zijn die laatste die ik wil annuleren, niet die eerste. Die Eurostartickets kan ik weliswaar annuleren, maar dan krijg ik slechts € 170 terug, terwijl die vijf tickets samen € 295 gekost hebben. :shock: :shock: Ik vind dat we die volledig terugbetaald moeten krijgen, want het is ónze fout niet dat we die niet kunnen gebruiken. :x :x
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef: 02 dec 2024, 10:38 Ik probeer het, maar via die knop kan ik enkel die ICE-tickets in het heengaan op 14 december annuleren, níet die van de Eurostar op 15 december. :shock: :shock: Het zijn die laatste die ik wil annuleren, niet die eerste. Die Eurostartickets kan ik weliswaar annuleren, maar dan krijg ik slechts € 170 terug, terwijl die vijf tickets samen € 295 gekost hebben. :shock: :shock: Ik vind dat we die volledig terugbetaald moeten krijgen, want het is ónze fout niet dat we die niet kunnen gebruiken. :x :x
Dan wacht gewoon nog wat langer. Als die trein niet rijdt, dan heb je na de reisdatum nog een paar maanden om je geld terug te vragen. Als dat niet via deze weg gaat, dan via de klantendienst van de NMBS.
Dieselfreak

rvdborgt schreef: 02 dec 2024, 11:08Dan wacht gewoon nog wat langer. Als die trein niet rijdt, dan heb je na de reisdatum nog een paar maanden om je geld terug te vragen. Als dat niet via deze weg gaat, dan via de klantendienst van de NMBS.
Ik haat dergelijke onzekerheid. Die Eurostartickets hebben € 59 per persoon gekost. Het staat nu toch redelijk zeker vast dat die treinen die datum niet zullen rijden? Wij willen ons geld nú dan terug, niet drie maanden later. :x :x

Afbeelding
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dieselfreak

Ondertussen heb ik naar 02 607 30 07 gebeld - ben 40 minuten aan de lijn geweest, het grootste deel van de tijd ging het wachtmuziekje. Ik kreeg te horen dat ik recht heb op een 100 % terugbetaling van die Eurostartickets. Ik moet daarvoor dit formulier invullen.

https://www.b-europe.com/NL/Contact/Klantendienst
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef: 02 dec 2024, 11:57 Ik kreeg te horen dat ik recht heb op een 100 % terugbetaling van die Eurostartickets. Ik moet daarvoor dit formulier invullen.
https://www.b-europe.com/NL/Contact/Klantendienst
Dat bedoelde ik ook met "via de klantendienst van de NMBS".
Dieselfreak

Ik heb dat formulier ingevuld, en een automatische mail gekregen.

Afbeelding

20 dagen... Dat is wel erg lang! :shock: :shock: Ik hoop écht dat ik deze week nog antwoord krijg. Minder dan 7 dagen op voorhand kan je die Eurostartickets ook niet meer op de "gewone" manier (dus met € 25 kosten per ticket) annuleren. En zondag zijn we al 8 december, dan is het maar een week meer tot 15 december, de dag waarop we die Eurostar zouden gebruiken. :roll: Ik vind het trouwens nogal erg: ga ik naar het loket, krijg ik te horen dat ik naar het Contact Center moet bellen. Bel ik naar het Contact Center, krijg ik te horen dat ik dat formulier moet invullen. Vul ik dat formulier in, krijg ik te lezen dat ik het Contact Center moet bellen.

Ik word overal van het ene naar het andere gestuurd. :x :x
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef: 02 dec 2024, 20:45 20 dagen... Dat is wel erg lang! :shock: :shock: Ik hoop écht dat ik deze week nog antwoord krijg. Minder dan 7 dagen op voorhand kan je die Eurostartickets ook niet meer op de "gewone" manier (dus met € 25 kosten per ticket) annuleren. En zondag zijn we al 8 december, dan is het maar een week meer tot 15 december, de dag waarop we die Eurostar zouden gebruiken.
1 maand is de wettelijke termijn. Je hebt sowieso recht op volledige terugbetaling. Ik zie geen enkele reden om je druk te maken, behalve als je dat geld nu echt niet kunt missen.
Dieselfreak

rvdborgt schreef: 02 dec 2024, 21:211 maand is de wettelijke termijn. Je hebt sowieso recht op volledige terugbetaling. Ik zie geen enkele reden om je druk te maken, behalve als je dat geld nu echt niet kunt missen.
Neen, het is helemaal niet zo dat ik dat geld nu super dringend nódig heb. Alleen: ik heb totaal geen ervaring met tickets terugbetaald krijgen, het is de eerste keer dat ik bij Eurostar boek, en als ik dat geld niet terugbetaald krijg, dan zou ik dat toch een echte schande vinden, ook al zal ik er niet onmiddellijk door in de problemen komen. :evil: Wij hebben er immers zélf niet voor gekozen af te zien van die reis. En zolang ik het niet terugbetaald gekregen heb, zal ik me er niet goed bij voelen, er nogal van wakker liggen. :(
Davyd

Bericht door Davyd »

Ik heb zondagnamiddag gebeld. Binnen de 30sec geholpen. Gezien de omstandigheden worden alle tickets terugbetaald. Was voor ICE13 en ICE12. Na de volledige uitleg even overlegd met de medereizigers. 15min teruggebeld en ook terug (gelukkig) dezelfde persoon aan de lijn. Alles geannuleerd, volledige terugbetaling en ook direct bevestiging per mail.
Dieselfreak

Davyd schreef: 03 dec 2024, 06:22 Ik heb zondagnamiddag gebeld. Binnen de 30sec geholpen. Gezien de omstandigheden worden alle tickets terugbetaald. Was voor ICE13 en ICE12. Na de volledige uitleg even overlegd met de medereizigers. 15min teruggebeld en ook terug (gelukkig) dezelfde persoon aan de lijn. Alles geannuleerd, volledige terugbetaling en ook direct bevestiging per mail.

Het ging dus om ICE-tickets. De tickets die ík terugbetaald wil krijgen zijn Eurostartickets.

rdv schreef: 29 nov 2024, 16:25Er bestaat ookeen kans dat je moet betalen om te annuleren, althans volgens https://www.eurostar.com/be-nl/reisinfo ... atie/25029 (klik op, "wat zijn mijn opties"?)
https://www.eurostar.com/be-nl/reisinformatie/verkeersinformatie/25029 schreef: Statusupdate
Vanwege een probleem op de sporen op het Duitse netwerk van 29/11/2024 tot 14/12/2024, hebben we onze dienstregeling moeten wijzigen:

Wat zijn mijn opties
Kies uit één van de volgende opties:

• Boek je ticket gratis om naar een reis in dezelfde klasse op een ander tijdstip of andere datum.

• Annuleer je boeking en vraag een e-voucher aan. Je hebt 12 maanden de tijd vanaf de datum van je verstoorde reis om de e-voucher te verzilveren op eurostar.com.

• Annuleer je boeking en vraag een terugbetaling aan. Je krijgt de waarde van je ticket terugbetaald, maar niet de omboekingskosten. We verwerken je aanvraag binnen de 28 dagen.

Wat bedoelen ze precies met "omboekingskosten"? :oops: Hoeveel is dat? Trouwens:

Afbeelding -----

Afbeelding

Ik kan op de site van Eurostar ook mijn boeking bekijken. Wat zou er gebeuren als ik op "Cancel journey" klik?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef: 03 dec 2024, 07:13 Ik kan op de site van Eurostar ook mijn boeking bekijken. Wat zou er gebeuren als ik op "Cancel journey" klik?
Dat lijkt me een annulering volgens de normale voorwaarden, dus met kosten.
Dieselfreak

Gisterenochtend heb ik opnieuw naar 02 607 30 07 gebeld. Ik kreeg van de telefonist opnieuw te horen dat ik recht heb op een integrale terugbetaling, maar dat hij maar € 170 kon teruggeven. Die zou ik binnen 10 tot 20 werkdagen op mijn rekening moeten kregen. De rest, nog € 125 dus, zou ik later terugkrijgen, maar wanneer, dat zal afhangen van hoe lang het duurt tegen dat ze op mijn formulier reageren. :?

Kort nadat ik gisteren gebeld had, kreeg ik een mail van NMBS Internationaal. Daarin lees ik:

Totaal geannuleerde treintickets € 295,00

Annuleringskosten volgens tariefvoorwaarden € 125,00

Bedrag terugbetaling € 170,00

Het bedrag van € 170,00 zal worden teruggestort via de kaart die je gebruikte bij de betaling.

Ik gebruikte een Mastercard om die tickets te bestellen. Ik neem aan dat die € 170 dus terug op mijn Mastercard gestort zal worden? Vorig jaar is er bij een annulatie ook eens een bedrag terug op mijn Mastercard gestort. En zal ik later ook nog een mail krijgen als ik die € 125 terugkrijg?
rdv

Bericht door rdv »

Ik ben er redelijk zeker van dat je je 125 EUR ook zal terugkrijgen, maar het was eenvoudiger geweest om te wachten tot na je reis. Hoogstwaarschijnlijk betaalt EUR de geannuleerde tickets automatisch terug in één keer. Nu zit je in een manuele procedure (want terugbetaling van het deel dat normaalgezien niet terugbetaalbaar is), en dat verloopt mogelijks trager.
Laatst gewijzigd door rdv op 05 dec 2024, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
rdv

Bericht door rdv »

Dinsdagochtend gepasseerd: twee sporen uitgebroken, werktrein op derde spoor. Dwarsliggers lagen klaar voor plaatsing. Alternerend verkeer van REs op resterende (4e) spoor. Ook NJ reed via rechtstreekse lijn (en zadelde ons op met bijkomende vertraging wegens kruising).9 minuten te laat vertrokken uit Aken, 32 minuten te laat aangekomen in Keulen Hbf.
Dieselfreak

Ik zie dat de NMBS € 170 teruggestort heeft op mijn MasterCard. Die Eurostartickets zie ik natuurlijk niet meer in mijn boeking nu, de ICE-tickets wel. Ik zou nu vijf tickets Köln Hbf - Hergenrath voor 15 december willen kopen, geldig voor de gewóne trein. Volgens de routeplanner van Deutsche Bahn kost dat € 26,80 per persoon. Vogens NMBS Internationaal echter is het in totaal € 197,50. :shock: Ik ga morgen nog eens naar het loket in Gent-Sint-Pieters. Ik zal vragen wat ik het beste kan doen. Voor de duidelijkheid: wij zouden in Keulen rond 11 à 12 uur willen vertrekken richting Aken om daar nog een aantal uren rond te lopen, dan in Aken een trein nemen die via Hergenrath naar Luik rijdt, en vanaf Luik een naar Gent. Voor het Belgische gedeelte vullen we in regel op onze pass in.

Ik neem aan dat ik die internationale tickets voor gewone treinen toch wel aan het internationale loket in Gent kan kopen?
Plaats reactie