OUIGO Brussel - Parijs
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Heb mijn tickets besteld de 19e. €10 heen, €16 terug. Ik ben benieuwd.
Vertrek om 07u39 te Brussel en te Paris-Nord om 12u28.
Vertrek om 07u39 te Brussel en te Paris-Nord om 12u28.
Inderdaad, een vooral roze jasje met tekstlogo "OUIGO". Gelukkig ook met het logo van de NMBSovspotter_be schreef: ↑28 nov 2024, 09:00 Ik vermoed dat deze volledig zullen verdwijnen en deze trein volledig gewrapt worden in een blauw/roze OuiGo-jasje.

Zie foto op:
https://mobilithib.substack.com/p/ouigo ... lles-paris
Wie is er nog meer aandeelhouder van Ouigo/OSLO dan? Ik dacht dat dat 100% SNCF was.
Goed om te zien dat deze trein daadwerkelijk gaat rijden, hopelijk wordt het een succes.
Ook vanuit Nederland kan deze trein interessant zijn, ik heb net even gekeken en vanuit mijn woonplaats (Breda) kan ik straks voor € 18,40 naar Parijs. Als ik zo'n rit met de auto zou doen, zou dat me het drievoudige kosten aan benzine en tol.
Wel een puntje van kritiek: op de website van NMBS Europe moest ik wat trucs uithalen om deze reisoptie te krijgen, de planner van NMBS toont alleen de snelste opties en EuroCity + Eurostar is sneller dan EuroCity + Ouigo. Dat kan beter.
Ook vanuit Nederland kan deze trein interessant zijn, ik heb net even gekeken en vanuit mijn woonplaats (Breda) kan ik straks voor € 18,40 naar Parijs. Als ik zo'n rit met de auto zou doen, zou dat me het drievoudige kosten aan benzine en tol.

Wel een puntje van kritiek: op de website van NMBS Europe moest ik wat trucs uithalen om deze reisoptie te krijgen, de planner van NMBS toont alleen de snelste opties en EuroCity + Eurostar is sneller dan EuroCity + Ouigo. Dat kan beter.
Inderdaad volledig SNCF bij mijn weten, maar ik had het over Eurostar.
Ik ben blij te zien dat er doorgaande tickets gekocht kunnen worden ofwel langs Belgische kant (te koop bij de NMBS: b-europe.com) ofwel langs Franse kant (te koop op sncf-connect.com).
Bij de NMBS zelfs aan beide kanten (bijvoorbeeld Halle-Creil-Beauvais).
(De prijs wordt met die korte eindjes erbij dan wel een veelvoud duurder dan het Ouigo-tarief.)
(De prijs wordt met die korte eindjes erbij dan wel een veelvoud duurder dan het Ouigo-tarief.)
-
Is de dienstregeling in dat persbericht correct? Gaat er op zondag effectief maar één trein richting Paris en 3 richting Brussel?FLV-FGSP schreef: ↑05 dec 2024, 10:38 Ook geen vermelding van Sint-Kwintens in het persbericht https://press.nmbs.be/nmbs-en-sncf-voya ... -en-parijs
-
- Contacteer:
Die twee vroege treinen zou 'maandag tot en met zondag' ipv zaterdag moeten zijn.ovspotter_be schreef: ↑05 dec 2024, 14:15Is de dienstregeling in dat persbericht correct? Gaat er op zondag effectief maar één trein richting Paris en 3 richting Brussel?FLV-FGSP schreef: ↑05 dec 2024, 10:38 Ook geen vermelding van Sint-Kwintens in het persbericht https://press.nmbs.be/nmbs-en-sncf-voya ... -en-parijs
Het zijn echter (geheel volgens verwachting) geen doorgaande tickets in juridische zin. Net zoals dat bij Eurostar ook niet het geval is.dovaere schreef: ↑05 dec 2024, 13:57 Ik ben blij te zien dat er doorgaande tickets gekocht kunnen worden ofwel langs Belgische kant (te koop bij de NMBS: b-europe.com) ofwel langs Franse kant (te koop op sncf-connect.com).
Goed gespot, in dat bericht is idd een vaudje geslopen.ovspotter_be schreef: ↑05 dec 2024, 14:15Is de dienstregeling in dat persbericht correct? Gaat er op zondag effectief maar één trein richting Paris en 3 richting Brussel?FLV-FGSP schreef: ↑05 dec 2024, 10:38 Ook geen vermelding van Sint-Kwintens in het persbericht https://press.nmbs.be/nmbs-en-sncf-voya ... -en-parijs
Eerste twee treinen rijden dagelijks, de avondtrein rijdt zondags een uur later.
Verdorie, nu heb ik me weer laten vangen

Dat zinnetje komt helemaal achteraan in het boekingsproces, nadat je al je naam en geboortedatum ingegeven hebt. Stond dat vroeger niet eerder.?
Dat zal denk ik daarom bij de rechter of nationale toezichthouder komen. De vervoerder verandert immers niet als je overstapt in Brussel of Parijs.pmuy schreef: ↑05 dec 2024, 14:29Het zijn echter (geheel volgens verwachting) geen doorgaande tickets in juridische zin. Net zoals dat bij Eurostar ook niet het geval is.dovaere schreef: ↑05 dec 2024, 13:57 Ik ben blij te zien dat er doorgaande tickets gekocht kunnen worden ofwel langs Belgische kant (te koop bij de NMBS: b-europe.com) ofwel langs Franse kant (te koop op sncf-connect.com).
-
Onder wiens licentie rijdt SNCF in Frankrijk?
Want anders kunnen ze eventueel nog afkomen met dat je in Parijs verandert van "OuiGo" naar "SNCF Voyageurs".
Want anders kunnen ze eventueel nog afkomen met dat je in Parijs verandert van "OuiGo" naar "SNCF Voyageurs".
Aangezien Ouigo 100% SNCF is, speelt dat geen rol.ovspotter_be schreef: ↑05 dec 2024, 15:08 Onder wiens licentie rijdt SNCF in Frankrijk?
Ik mag aannemen dat het Franse treinpersoneel ook een woordje Nederlands spreekt? Gezien Brussel 2talig is en m'n 2talig moet omroepen is het ook noodzakelijk om tegen de reizigers een mondje Nederlands te kunnen. Want het zal ongetwijfeld depot Brussel-Zuid zijn die de treinbegeleiders zal leveren.