ETCS in België
Re: ETCS in België
In Essen ligt er ETCS tot een paar meter over de grens. Verder is het werk voor Prorail die in actie moeten schieten.
-
1 jaar tijd voor L50, helft van L50A, L66, alles rond De Pinte, de helft van L53, L54 , L21, de helft van L36, L121, de regio Mons en L78, mogen we nu zeggen dat dit niet klaar gaat geraken voor de deadline?
En ziet het er anders uit bij de treinen, krijgen de Desiro's al hun upgrade, hoe zit het met de TGV Réseaux en de Eurostar E300? Zullen er BiBi's uit Grand Est (degene met ETCS) vrijgemaakt worden om soms in te vallen voor ritten naar Doornik of Kortrijk, en zullen die gehomologeerd worden?
Ik denk niet dat het echt belangrijk is om alles exact 31/12/2025 klaar te hebben, dus als dat enkele maanden later is, maakt dat eigenlijk niet zoveel uit.
Daarnaast vraag ik mij ook wel af hoever het staat met het rollend materieel, want het zou toch zonde zijn als niet al het rollend materieel klaar is op het moment dat het netwerk volledig beveiligd is.
Daarnaast vraag ik mij ook wel af hoever het staat met het rollend materieel, want het zou toch zonde zijn als niet al het rollend materieel klaar is op het moment dat het netwerk volledig beveiligd is.
-
Infrabel houdt al jaren vol dat het wel zal lukken. Laat ze het maar eens bewijzen.
Hoogmoed komt zoals altijd voor de val.
Hoogmoed komt zoals altijd voor de val.
-
Men is druk bezig met de 305 MR08-treinstellen te updaten naar ETCS Niveau 2 Baseline 3.
Er zijn telkens 8 treinstellen die deze update krijgen en elk treinstel verblijft hiervoor 4 dagen in de werkplaats te Mechelen, het streefdoel is elke dag één nieuw treinstel updaten en elke één geüpdatet treinstel afleveren.
Ik zie ze de laatste tijd ook meer en meer opduiken, een geüpdatet treinstel kan je herkennen aan de sticker "Financed by the European Union" op de zijkant nabij de stuurpost.
Er zijn telkens 8 treinstellen die deze update krijgen en elk treinstel verblijft hiervoor 4 dagen in de werkplaats te Mechelen, het streefdoel is elke dag één nieuw treinstel updaten en elke één geüpdatet treinstel afleveren.
Ik zie ze de laatste tijd ook meer en meer opduiken, een geüpdatet treinstel kan je herkennen aan de sticker "Financed by the European Union" op de zijkant nabij de stuurpost.
Als ik zie tegen welk tempo het vooruit gaat en op hoeveel plekken de meeste dingen al klaar beginnen liggen denk ik eigenlijk wel dat het gaat moeten lukken tegen eind volgend jaar.
Desiro's zijn nu ook volop hun nieuwe etcs aan het krijgen, net zoals het bij type 18 begonnen zou moeten zijn, al heb ik die zelf nog niet tegen gekomen. Daar is zeker nog veel werk en het gaat nog wel afwachten zijn of ze het tempo gaan kunnen aanhouden.
Desiro's zijn nu ook volop hun nieuwe etcs aan het krijgen, net zoals het bij type 18 begonnen zou moeten zijn, al heb ik die zelf nog niet tegen gekomen. Daar is zeker nog veel werk en het gaat nog wel afwachten zijn of ze het tempo gaan kunnen aanhouden.
Kaart is ook niet meer up to date. Bijna elk weekend komen er uitgeruste lijnen bij. De kaart van vandaag is terug te vinden via LinkedIn #masterplanetcs.
Daar wordt het ETCS2-ETCS1-PZB, het is al eens getest met een vectron dus dat zou wel deftig moeten werken

Nee dat mag je niet. Er zijn op dit moment geen projecten waar het heel duidelijk is dat het niet gaat lukken. Er zijn er een heel aantal waar het sowieso nipt wordt, maar nipt mag ook.desirootje schreef: ↑08 dec 2024, 17:041 jaar tijd voor L50, helft van L50A, L66, alles rond De Pinte, de helft van L53, L54 , L21, de helft van L36, L121, de regio Mons en L78, mogen we nu zeggen dat dit niet klaar gaat geraken voor de deadline?
-
En is er al nieuws over de Franse treintjes? Hoe zit het met de Réseaux en E300? Gaan we in de toekomst nog BiBi's zien in Doornik of wordt er daar niet gewerkt aan een upgrade van de treinen uit Hauts de France of homologatie van de paar stellen elders die al ETCS hebben?
Deze kaart. Gevonden over het volledige net/ Dus zo zie je meteen wat waar nog zal gebeuren tov de andere kaart.
https://ertms.be/members/infrabel-belgium
Ja de Bibi's zouden vervangen worden door ETCS-materieel.desirootje schreef: ↑09 dec 2024, 15:07 En is er al nieuws over de Franse treintjes? Hoe zit het met de Réseaux en E300? Gaan we in de toekomst nog BiBi's zien in Doornik of wordt er daar niet gewerkt aan een upgrade van de treinen uit Hauts de France of homologatie van de paar stellen elders die al ETCS hebben?
Ik heb al in een commerciële E300 met ETCS gezeten, dus de uitrol daarvan is bezig. De TGV-R is een andere vraag...
Die kaart is wel niet helemaal juist meer. Zo worden Kortrijk-Moeskroen-Doornik, Gent-Zelzate, Ath-Jurbise en Voroux-Kinkempois allemaal level 1.Steven schreef: ↑09 dec 2024, 16:08 Deze kaart. Gevonden over het volledige net/ Dus zo zie je meteen wat waar nog zal gebeuren tov de andere kaart.
-