Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Richting Brussel en Charleroi rijdt deze in Antwerpen-Centraal inderdaad verder als 45xx.
Maar in de richting van Noorderkempen is het steeds de 31xx die in Antwerpen-Centraal verder rijdt richting Noorderkempen als S35, ik vind nergens een 45xx komende van Charleroi die nadien richting Noorderkempen rijdt.
Maar in de richting van Noorderkempen is het steeds de 31xx die in Antwerpen-Centraal verder rijdt richting Noorderkempen als S35, ik vind nergens een 45xx komende van Charleroi die nadien richting Noorderkempen rijdt.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Die M7BMx zijn die dan zonder GF-koppeling, of met zoals een combinatie met 2x HLE19 aan de uiteinden?




-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
M7BMx heeft een GF-koppeling en kan dus gekoppeld rijden met bijvoorbeeld een desiro of HLE19.
Op deze verbinding (IC 21xx) zal deze echter zelf de trekkracht verzorgen bij die lange stammen waarbij de trein beperkt wordt tot Arlon en zijn er dus geen bijkomende locomotieven nodig.
Op deze verbinding (IC 21xx) zal deze echter zelf de trekkracht verzorgen bij die lange stammen waarbij de trein beperkt wordt tot Arlon en zijn er dus geen bijkomende locomotieven nodig.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De perrons van Moensberg op L124 zouden toch al op 15/12 in dienst komen maar ik zie voorlopig geen bediening daar.
Ook opvallend, de perronnummers worden 3/4 (L124) en 5/6 (L26).
Ook opvallend, de perronnummers worden 3/4 (L124) en 5/6 (L26).
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De perrons van Moensberg op L124 leken me vorige week nog niet echt klaar.
Ik weet ook niet of een extra halte te Moensberg wel past in de dienstregelingen op een tweesporige L124.
En ik vermoed dat nummers 1 & 2 gereserveerd worden voor eens L124 viersporing wordt gemaakt, de voorbereidingen daarvoor zijn ook al klaar t.h.v. Moensberg (pilaren voor viaduct).
Ik weet ook niet of een extra halte te Moensberg wel past in de dienstregelingen op een tweesporige L124.
En ik vermoed dat nummers 1 & 2 gereserveerd worden voor eens L124 viersporing wordt gemaakt, de voorbereidingen daarvoor zijn ook al klaar t.h.v. Moensberg (pilaren voor viaduct).
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
ovspotter_be schreef: ↑09 dec 2024, 18:59 Richting Brussel en Charleroi rijdt deze in Antwerpen-Centraal inderdaad verder als 45xx.
Maar in de richting van Noorderkempen is het steeds de 31xx die in Antwerpen-Centraal verder rijdt richting Noorderkempen als S35, ik vind nergens een 45xx komende van Charleroi die nadien richting Noorderkempen rijdt.
Het wordt:
IC 3100 FBMZ - FN
S35 6750 FN - NDK
S65 6750 NDK - FN
IC 4500 FN - FCR
IC 2000 FCR - FES
IC 2000 FES - FCR
IC 4500 FCR - FN (-LBWB)
IC 3100 FN - FBMZ
In Charleroi wordt soms uitgeweken en komen ze terug als 4500 meteen en slaan ze het stukje 2000 over.
De hele dag wordt zo gereden, natuurlijk starten sommige rammen in Charleroi of Antwerpen maar dit is de basis van die roulaties. Allemaal 18/19 + 8M6
Ik had er persoonlijk gewoon IC 3100 tot Noorderkempen van gemaakt. Maar omdat die in het terugkomen de IC4500 wordt is dat niet haalbaar. Zo (samen met volledig afschaffen van IC3300) zijn er wel ineens wat plaatsjes in Antwerpen. Spoor 24 lijkt dan weer enkel nog in gebruik voor IC 2600 met lange keertijd.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
>Spoor 24 lijkt dan weer enkel nog in gebruik voor IC 2600 met lange keertijd.
Die gaat toch naar de wijkbundel Luchtbal?
Die gaat toch naar de wijkbundel Luchtbal?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
vroeger bestond die rechtstreekse verbinding (spoorboekje 1975-76)desirootje schreef: ↑21 nov 2024, 10:10Ik ben niet zeker, Schaarbeek heeft geen perrons voor sporen 1-4, al die sporen moeten oversteken om Schaarbeek te bereiken lijkt mij vrij moeilijk zeker in de spits.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Zijn ALLE 20xx, 31xx en 45xx op die manier aan elkaar gelinkt, met andere woorden 8 M6 op alle treinen van die drie verbindingen? Het zou alvast welkome extra capaciteit brengen op die cruciale as (waar er nu vaak ook Desiro's, MS75, klassiekjes, M5... in een veel beperktere samenstelling rijden) en ook het verdwijnen van de 33xx een heel klein beetje kunnen compenseren qua capaciteit.
De vraag is dan wel waar in het bijzonder de vele M5-stammen naartoe gaan als ze niet meer rijden op de 31xx, 33xx, noch de 43xx zoals eerder al gemeld?
De vraag is dan wel waar in het bijzonder de vele M5-stammen naartoe gaan als ze niet meer rijden op de 31xx, 33xx, noch de 43xx zoals eerder al gemeld?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Veel problemen vinden hun oorzaak in de oververzadigde NZ verbinding. Is het niet mogelijk om het beginpunt van sommige verbindingen te leggen in Brussel-Noord of Zuid ? Dat kon vroeger en ontlast de NZ verbinding.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Dat is reeds meermaals besproken: op de huidige sporen kopmaken kost veel te veel tijd, zeker in Brussel-Noord met maar twaalf perronsporen.
In Brussel-Zuid zijn er wel een paar, dacht ik.
Ik herinner me wel de suggestie om, zeker in Brussel-Noord, op een tweede niveau een aantal kopsporen bij te maken. Of die (naar mijn indruk behoorlijke zware) investering voldoende nuttig is kan ik niet inschatten.
In Brussel-Zuid zijn er wel een paar, dacht ik.
Ik herinner me wel de suggestie om, zeker in Brussel-Noord, op een tweede niveau een aantal kopsporen bij te maken. Of die (naar mijn indruk behoorlijke zware) investering voldoende nuttig is kan ik niet inschatten.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Wat wel mogelijk is, en gepland is, als er geld is, dacht ik, zijn bijkomende overbruggingen in Noord en Zuid om de hele NZ verbinding 100% optimaal te kunnen gebruiken door kruisingen te vermijden.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Neen, om dat efficiënt te doen ontbreekt het aan cruciale infrastructuur op dit moment, vooral kant FBN.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De sloopaanvraag van Infrabel voor de huizen langs het spoor in Brussel Noord is geweigerd geworden door het gemeentebestuur een tijd geleden. Een overbrugging over lijn 50 voor lijn 36N is dus (voorlopig) niet mogelijk.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Hoog tijd om van Brussel een stadsgewest te maken...