Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Alles over reizigerstreinen in België.
trainlovertje
Berichten: 2679
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door trainlovertje »

ronny schreef: 10 dec 2024, 11:33
stijn schreef: 10 dec 2024, 10:47 Wat wel mogelijk is, en gepland is, als er geld is, dacht ik, zijn bijkomende overbruggingen in Noord en Zuid om de hele NZ verbinding 100% optimaal te kunnen gebruiken door kruisingen te vermijden.
De sloopaanvraag van Infrabel voor de huizen langs het spoor in Brussel Noord is geweigerd geworden door het gemeentebestuur een tijd geleden. Een overbrugging over lijn 50 voor lijn 36N is dus (voorlopig) niet mogelijk.
Waarom zou een gemeente ooit voor verkrotting ipv ontwikkeling kiezen?? :roll:
Dat kan ook echt alleen maar in Brussel, lijkt mij. Dat is zowat de enige stad in dit land die écht egocentrisch bestuurd wordt (ja, zelfs veel meer dan 't Stad aan de Schelde). Ontwikkeling van een nationaal spoornet interesseert hen waarschijnlijk geen zak.
jan_olieslagers
Berichten: 3965
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door jan_olieslagers »

[ off-topic ]
zelfs veel meer dan 't Stad aan de Schelde
uiteraard! hoe groter de stad, hoe meer eigenbelang.
en hoe dikker de nekken...
[ /off-topic ]
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Klassiekje
Berichten: 700
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Klassiekje »

Steve schreef: 10 dec 2024, 09:38 Zijn ALLE 20xx, 31xx en 45xx op die manier aan elkaar gelinkt, met andere woorden 8 M6 op alle treinen van die drie verbindingen? Het zou alvast welkome extra capaciteit brengen op die cruciale as (waar er nu vaak ook Desiro's, MS75, klassiekjes, M5... in een veel beperktere samenstelling rijden) en ook het verdwijnen van de 33xx een heel klein beetje kunnen compenseren qua capaciteit.

De vraag is dan wel waar in het bijzonder de vele M5-stammen naartoe gaan als ze niet meer rijden op de 31xx, 33xx, noch de 43xx zoals eerder al gemeld?
M5 verhuist bijna allemaal naar P-treinen om daar M4 te vervangen.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door 260689 »

E7002/E8574: T18+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A (S'avonds rijden deze Schaarbeek - Geraardsbergen)
E8001: T18+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A
E7001/E8002: 2xBreaks
E7007/E8006: T18+9xM4B+1xM4A+1xM4BDX
E7006/E8007: T27+8xM4B+1xM4A
E8008/E8009: T18+7xM5B+1xM5A+1xM5BDX
E7572: T27+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A

E7013/E8013 T18+2xI6B+1xI6A+4xI11B+1xI10B+1xI10A
E7014/8012: T27+4XM5B+1xM5A+1xM5BDX

Op de E16xx: Oudenaarde - Kortrijk zullen er BREAKS rijden.

E30xx De-Panne - Antwerpen-Centraal zullen DMTs rijden.

E1805 Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal zal met 2x DMT'S rijden. Op de reeks 18xx Oostende - Antwerpen-Centraal zullen er veelal M6 rijden.

E41xx Gent-Sint-Pieters - Dendermonde - Mechelen - Leuven voorzien van BREAKS

E20xx Charleroi-Centraal - Antwerpen-Centraal wordt E67xx Antwerpen-Centraal - Noorderkempen en terug. Er is dus een fysieke koppeling met een rechtstreekse trein van Noorderkempen naar Brussel.
Laatst gewijzigd door 260689 op 10 dec 2024, 16:30, 3 keer totaal gewijzigd.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door 260689 »

E2127/E2128/E2129/E2135/E2108/E2115/E2116/E2117

Zullen rijden met volgende samenstelling en beperkt tot Arlon. Dit zijn de treinen die vandaag met 9xM6 rijden en 1 a 2xT18 hadden.

4xM6B+2xM6A+1xM6BD+2xM7BMX
Stoomloc
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Stoomloc »

Ik zie (kan een gedacht zijn) nogal veel breaks. Waar gaan ze die allemaal halen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Shrek »

Stoomloc schreef: 10 dec 2024, 14:48 Ik zie (kan een gedacht zijn) nogal veel breaks. Waar gaan ze die allemaal halen?
Vanuit De Panne :wink: Dat zijn redelijk lange treinen op een lange verbinding.
ovspotter_be
Berichten: 1140
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Mechelen

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door ovspotter_be »

Natje049 schreef: 09 dec 2024, 22:41 Spoor 24 lijkt dan weer enkel nog in gebruik voor IC 2600 met lange keertijd.
Die wijkt uit richting Luchtbal-Wijkbundel.
De -2 in Antwerpen-Centraal zal worden gebruikt voor de Eurostar om de EuroCity Direct daar in te halen in beide richtingen.
Stoomloc
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Stoomloc »

Shrek schreef: 10 dec 2024, 15:21
Stoomloc schreef: 10 dec 2024, 14:48 Ik zie (kan een gedacht zijn) nogal veel breaks. Waar gaan ze die allemaal halen?
Vanuit De Panne :wink: Dat zijn redelijk lange treinen op een lange verbinding.
Goed punt! Had gehoopt ze hier in Aarschot wat minder te zien, maar goed. In De Panne kunnen ze er maar goed mee zijn.
BVG1988
Berichten: 721
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door BVG1988 »

Ik neem aan dat van de IC23(A) nu toch wel wat breaks vrijkomen nu dat de 23XX en 28XX aan elkaar gekoppeld zijn maar de 23XX en de 22XX.
Ik neem aan dat de breaks dan in het weekend ook verdwijnen van de 36XX.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door 260689 »

BVG1988 schreef: 10 dec 2024, 18:26 Ik neem aan dat van de IC23(A) nu toch wel wat breaks vrijkomen nu dat de 23XX en 28XX aan elkaar gekoppeld zijn maar de 23XX en de 22XX.
Ik neem aan dat de breaks dan in het weekend ook verdwijnen van de 36XX.
De E36xx krijgen allemaal M7. Die nieuwe reeks E22xx/E23xx gaan veelal BREAKS rijden
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Steve »

Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?

Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door 260689 »

Steve schreef: 10 dec 2024, 19:48 Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?

Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
Mijn excuses! Iets te rap geweest.

De E32xx in het weekend rijd enkel tussen Dendermonde en Brussel-Zuid. Wordt inderdaad gereden met 1xDesiro.

De E36xx in het weekend rijd enkel tussen De-Panne en Brussel-Noord en zal afwisselend met DMT's en BREAKS gereden worden.

De E22xx en de E23xx rijden ook in het weekend met BREAKS afwisselend met 8xM6+T18/19
desirootje
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door desirootje »

Steve schreef: 10 dec 2024, 19:48 Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?

Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
Dendermonde-Brussel Zuid, met 3 tussenliggende stations zal de kortste IC lijn van het land zijn, meer dan een desiro gaan ze er niet voor gebruiken...
ThibaultLapers
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2024, 10:34

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door ThibaultLapers »

Klassiekje schreef: 09 dec 2024, 20:44 De perrons van Moensberg op L124 zouden toch al op 15/12 in dienst komen maar ik zie voorlopig geen bediening daar.
Ook opvallend, de perronnummers worden 3/4 (L124) en 5/6 (L26).
Niet gepland voor December, maar wel voor medio 2025.
Plaats reactie