wbrm schreef: ↑27 okt 2024, 18:25
Er is toch geen verband tussen inzetbaar zijn ten noorden van Rotterdam en inzet in de EC Brussel - Rotterdam?
AlexNL schreef: ↑27 okt 2024, 18:48
Inzet van I11 ten noorden van Rotterdam via de HSL is niet gepland.
Dat bedoelde ik ook niet.
Uit die discussie hierboven blijkt wel dat er fysieke aanpassingen gedaan zijn voor de HSL tot Rotterdam:
noodremoverbrugging?
deurcontrole via de machinist/FMZ module/ Frequenzmultiplexe Zugsteuerung?
"Hierdoor kan de treinbestuurder selectief deuren vrijgeven bij aankomst in het station."
Vandaar mijn vraag op hoeveel I11-rijtuigen de nodige aanpassingen voor inzet tot Rotterdam gebeurd zijn?
Laatst gewijzigd door dovaere op 28 okt 2024, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
De i11 rijtuigen krijgen noodremoverbrugging, hoever ze zitten heb ik al even niet meer opgevolgd. Het is dan ook een klein logo om te zoeken op die dwarsbalk
Deurcontrole in combinatie met de hle28 komt er niet. We gaan dus een paar jaar geen controle hebben vanuit de stuurposten. Vanaf de HLE17 zou dat dan weer wel moeten mogelijk zijn. Men toonde blijkbaar weinig interesse om voor 2 jaar een dergelijke aanpassing te doen aan het huidige deursysteem van de rijtuigen. De machinist zou enkel een vrijgave doen maar de treinbegeleider zal de kant selecteren.het systeem TB0 maar geen controlelamp. Verdere info volgt nog, ik heb het nog niet in het echt onder ogen gekregen.
wbrm schreef: ↑27 okt 2024, 18:25
Er is toch geen verband tussen inzetbaar zijn ten noorden van Rotterdam en inzet in de EC Brussel - Rotterdam?
AlexNL schreef: ↑27 okt 2024, 18:48
Inzet van I11 ten noorden van Rotterdam via de HSL is niet gepland.
Dat bedoelde ik ook niet.
Uit die discussie hierboven blijkt wel dat er fysieke aanpassingen gedaan zijn voor de HSL tot Rotterdam:
noodremoverbrugging?
deurcontrole via de machinist/FMZ module/Frequenzmulitiplexe Zugsteuerung?
"Hierdoor kan de treinbestuurder selectief deuren vrijgeven bij aankomst in het station."
Vandaar mijn vraag op hoeveel I11-rijtuigen de nodige aanpassingen voor inzet tot Rotterdam gebeurd zijn?
Normaal moeten alle I11en deze aanpassing krijgen.
trainfan03 schreef: ↑23 dec 2024, 11:30
Aangezien men de M6-en nu bij modernisering stopcontacten geeft en de I11'en voor de EuroCity en OuiGo ook stopcontacten bij de zitplaatsen geeft...
Gaat dit voor de EuroCity naar Rotterdam over alle I11-rijtuigen? Gaat dit over alle zitplaatsen aan het raam?
Gaat dit voor de OuiGo Brussel - Parijs over alle I11-rijtuigen? Is dit dan over het hele rijtuig of is het een betalende optie volgens plaats?
Voor beide: ik kan me voorstellen dat die aanpassing tijd kost, is dat voor de komende maanden of al achter de rug?
Voor de andere (binnenlandse) I11-rijtuigen: is daar ook zo'n aanpassing gepland?
dovaere schreef: ↑23 dec 2024, 12:21
Over stopcontacten:
Aangezien men de M6-en nu bij modernisering stopcontacten geeft en de I11'en voor de EuroCity en OuiGo ook stopcontacten bij de zitplaatsen geeft...
Gaat dit voor de EuroCity naar Rotterdam over alle I11-rijtuigen? Gaat dit over alle zitplaatsen aan het raam?
Gaat dit voor de OuiGo Brussel - Parijs over alle I11-rijtuigen? Is dit dan over het hele rijtuig of is het een betalende optie volgens plaats?
Voor beide: ik kan me voorstellen dat die aanpassing tijd kost, is dat voor de komende maanden of al achter de rug?
Voor de andere (binnenlandse) I11-rijtuigen: is daar ook zo'n aanpassing gepland?
Het is voor alle I11en die de NMBS bezit worden er stopcontacten aan de ramen voorzien. Vind het allesinds een rare opstelling. Dan zouden ze het beter gelijk de 800 en Breaks doen naast de tafeltjes.
dovaere schreef: ↑23 dec 2024, 12:21
Over stopcontacten:
Het is voor alle I11en die de NMBS bezit worden er stopcontacten aan de ramen voorzien. Vind het allesinds een rare opstelling. Dan zouden ze het beter gelijk de 800 en Breaks doen naast de tafeltjes.
Op zich niet uniek, in Zwitserland werden ze daar heel lang geplaatst, vermoedelijk de goedkoopste optie, je bedrading is toch al aanwezig in die valse wanden, een opening maken en stopcontact installeren. Ze staan ook veilig opgesteld, stopcontacten onder de stoelen is gevoeliger voor schade. Mensen duwen er per ongeluk al eens tegen met hun benen of bagage. Ze monteren onder de tafeltjes is niet altijd mogelijk afhankelijk van het type onderbouw van een tafel kan een stopcontact er nog wel in maar de ruimte is eerder beperkt.