Eurostar 9322 Amsterdam Paris wordt vaak gereden met een E320 Siemens de Blauwe Eurostar
maar tot einde maart 2025 stopt deze trein niet te Antwerpen-Centraal omwissel van Safety issues ?
Kent iemand de reden ?
Bizar toch, lengte trein ? Want Eurostar PBA, PBKA, European Sleeper met 12 of meer rijtuigen stoppen wel op level -2 ?
Zag zo één vanmorgen. Zat al goed vol, vandaar waarschijnlijk geen stop in Antwerpen.
Denk dat de rode stoppen en de blauwe als extra rijden zonder stop. Iemand met meer details/updates?
ostbahnhof schreef: ↑21 dec 2024, 17:09
Zag zo één vanmorgen. Zat al goed vol, vandaar waarschijnlijk geen stop in Antwerpen.
Denk dat de rode stoppen en de blauwe als extra rijden zonder stop. Iemand met meer details/updates?
De blauwe rijden richting Brussel/parijs gewoon onder een 93xx nr, niets bijzonders aan tov de ritjes met de rode. Komt gewoon door de werken in Amsterdam waardoor de check in niet kan gebruikt worden. Dus stuurt men die treinen terug onder een 93xx nr in plaats van de gebruikelijke 91xx om naar Londen te rijden. Op deze manier kunnen de treinen rijden zonder extra ledige ritten te moeten inleggen.
ostbahnhof schreef: ↑21 dec 2024, 17:09
Zag zo één vanmorgen. Zat al goed vol, vandaar waarschijnlijk geen stop in Antwerpen.
Denk dat de rode stoppen en de blauwe als extra rijden zonder stop. Iemand met meer details/updates?
De blauwe rijden richting Brussel/parijs gewoon onder een 93xx nr, niets bijzonders aan tov de ritjes met de rode. Komt gewoon door de werken in Amsterdam waardoor de check in niet kan gebruikt worden. Dus stuurt men die treinen terug onder een 93xx nr in plaats van de gebruikelijke 91xx om naar Londen te rijden. Op deze manier kunnen de treinen rijden zonder extra ledige ritten te moeten inleggen.
Bedankt Steven,
kunnen we zeggen dat de treinen uit Amsterdam bvb om 7:10, 9:10 en 10:10 een rode is met stop in Antw. en dat de trein van 7:40 zonder stop in Antw. de blauwe is? (ref datum zaterdag 28/12)
ostbahnhof schreef: ↑21 dec 2024, 17:09
Zag zo één vanmorgen. Zat al goed vol, vandaar waarschijnlijk geen stop in Antwerpen.
Denk dat de rode stoppen en de blauwe als extra rijden zonder stop. Iemand met meer details/updates?
De blauwe rijden richting Brussel/parijs gewoon onder een 93xx nr, niets bijzonders aan tov de ritjes met de rode. Komt gewoon door de werken in Amsterdam waardoor de check in niet kan gebruikt worden. Dus stuurt men die treinen terug onder een 93xx nr in plaats van de gebruikelijke 91xx om naar Londen te rijden. Op deze manier kunnen de treinen rijden zonder extra ledige ritten te moeten inleggen.
Dat verklaart echter niet waarom deze trein niet in Antwerpen stop. Wat is daar de reden voor?
ostbahnhof schreef: ↑21 dec 2024, 17:09
Zag zo één vanmorgen. Zat al goed vol, vandaar waarschijnlijk geen stop in Antwerpen.
Denk dat de rode stoppen en de blauwe als extra rijden zonder stop. Iemand met meer details/updates?
De blauwe rijden richting Brussel/parijs gewoon onder een 93xx nr, niets bijzonders aan tov de ritjes met de rode. Komt gewoon door de werken in Amsterdam waardoor de check in niet kan gebruikt worden. Dus stuurt men die treinen terug onder een 93xx nr in plaats van de gebruikelijke 91xx om naar Londen te rijden. Op deze manier kunnen de treinen rijden zonder extra ledige ritten te moeten inleggen.
Dat verklaart echter niet waarom deze trein niet in Antwerpen stop. Wat is daar de reden voor?
Ik vermoed dat dat enkel is om te vermijden dat reizigers aan het uitgebreide aanbod wennen en dan teleurgesteld raken wanneer het aanbod terugkeert naar het normale niveau over een paar maanden. Een rode Eurostar rijdt nagenoeg vlak erna, het zou dus enkel meer zitplaatsen opleveren vanuit Antwerpen naar Brussel (of Nederland naar Antwerpen), maar amper een extra nuttige dienstregeling, zeker voor slechts een paar maanden...
groentje schreef: ↑22 dec 2024, 15:03
Ik vermoed dat dat enkel is om te vermijden dat reizigers aan het uitgebreide aanbod wennen en dan teleurgesteld raken wanneer het aanbod terugkeert naar het normale niveau over een paar maanden. Een rode Eurostar rijdt nagenoeg vlak erna, het zou dus enkel meer zitplaatsen opleveren vanuit Antwerpen naar Brussel (of Nederland naar Antwerpen), maar amper een extra nuttige dienstregeling, zeker voor slechts een paar maanden...
Ik herinner me dat de Dampoort Express moest verschuiven door een Eurostar naar Nederland, die momenteel niet rijdt vanwege de werken in Amsterdam. Gaat die dan niet nog eens verschoven moeten worden wanneer die werken klaar zijn?
Naar Nederland rijden de blauwe eurostar wel normaal hoor. Enkel in de richting Nederland => UK is er geen verkeer en dus vandaar de uitzonderlijke benuttiging van de blauwe eurostar richting Brussel/parijs.
Steven schreef: ↑22 dec 2024, 16:39
Naar Nederland rijden de blauwe eurostar wel normaal hoor. Enkel in de richting Nederland => UK is er geen verkeer en dus vandaar de uitzonderlijke benuttiging van de blauwe eurostar richting Brussel/parijs.
Maar ziet het ernaar uit dat ze de Dampoortexpress weer zullen moeten verzetten of toch niet? Wilt men mss na Juni die ook in Denderleeuw doen stoppen om zo een beschikbaar pad te vinden door de NZV zoals met de 8001 tot nu moest doen (hij rijdt nu weer direct naar Gent)
Waarom zou men die trein moeten verzetten, iedereen heeft zijn rijpaden. Eurostar heeft alle rijpaden die ze willen, ook al gebruiken ze die soms op een ander manier. Richting NL zal er niets veranderen. Richting Brussel zal men op een bepaald moment terug commercieel richting UK beginnen rijden eens de werken aan spoor 15 klaar zijn te Amsterdam. Dat zijn rijpaden die men nu al benut met de E320 maar dan beperkt tot Brussel Zuid.
Steven schreef: ↑22 dec 2024, 17:36
Waarom zou men die trein moeten verzetten, iedereen heeft zijn rijpaden. Eurostar heeft alle rijpaden die ze willen, ook al gebruiken ze die soms op een ander manier. Richting NL zal er niets veranderen. Richting Brussel zal men op een bepaald moment terug commercieel richting UK beginnen rijden eens de werken aan spoor 15 klaar zijn te Amsterdam. Dat zijn rijpaden die men nu al benut met de E320 maar dan beperkt tot Brussel Zuid.
Welke trein is er dan permanent verzet geweest om de dampoortexpress weer op zijn gewone uur te laten rijden? Zijn de eurostars licht verschoven? Is er een andere P-trein verzet geweest? Is er een S of IC trein die op dat uur zich heeft moeten verschuiven?
Als de dampoortexpress niet werd tegen gehouden door een eurostar rijpad, door wat wel en is dat conflict nu permanent opgelost?
Er was in het vorig dienstregelingsjaar geen direct conflict tussen de Dampoortexpress en een Eurostar, wel tussen een IC van Gent naar de luchthaven en de eerste E* Amsterdam - Londen. Die IC is dan licht gedecadanceerd en kreeg het pad dat de Dampoortexpress voor december 2023 had. In december 2024 is zowat de hele oost-westas gereorganiseerd, waardoor het conflict zich niet meer voordeed en de Dampoorexpress opnieuw zijn oorspronkelijke pad kon krijgen.
De blauwe rijden richting Brussel/parijs gewoon onder een 93xx nr, niets bijzonders aan tov de ritjes met de rode. Komt gewoon door de werken in Amsterdam waardoor de check in niet kan gebruikt worden. Dus stuurt men die treinen terug onder een 93xx nr in plaats van de gebruikelijke 91xx om naar Londen te rijden. Op deze manier kunnen de treinen rijden zonder extra ledige ritten te moeten inleggen.
Dat verklaart echter niet waarom deze trein niet in Antwerpen stop. Wat is daar de reden voor?
Ik vermoed dat dat enkel is om te vermijden dat reizigers aan het uitgebreide aanbod wennen en dan teleurgesteld raken wanneer het aanbod terugkeert naar het normale niveau over een paar maanden. Een rode Eurostar rijdt nagenoeg vlak erna, het zou dus enkel meer zitplaatsen opleveren vanuit Antwerpen naar Brussel (of Nederland naar Antwerpen), maar amper een extra nuttige dienstregeling, zeker voor slechts een paar maanden...
maar de Antwerpen Centraal 09h33 Paris Nord 11h38 is een veel gevraagde populaire trein hoor