Zwolle:
Op de Noord-Oost-Intercitylijn Amsterdam/Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen/Leeuwarden veel
ICM. Door de deuren in de kop, die geopend kunnen worden als er twee stellen gekoppeld zijn, worden deze ook wel "Koplopers" genoemd. Om meer tijd de besparen zijn de doorloopkoppen helaas buiten dienst gesteld.
In de stoptrein Utrecht - Amersfoort rijdt vooral dubbeldeksmaterieel van het type
DD-AR , maar in de avond neemt het
Materieel'64 de dienst over.
In de stoptrein Zwolle - Groningen rijden ook veel Koplopers, maar er komt ook wel eens Mat'64.
Op de ongeëlektrificeerde lijnen Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden (- Enschede) rijden de
DM'90-stellen, die door hun kopvorm de bijnaam "Buffel" hebben.
De lijn Zwolle - Emmen was tot december 2005 het inzetgebied het van het
SM'90, de "Railhoppers". Doordat dit een kleine serie is, zijn ze ondanks hun grote aanzetsnelheid buiten dienst gesteld en vervangen door het veel langzamere Mat'64.
Tenslotte is er nog de lijn Zwolle - Deventer en verder naar Roosendaal. Op deze dienst rijdt het
Dubbeldeks Interregiomaterieel. In de rustige uren rijdt er ook Mat'64.
Goederentreinen komen hier ook. Interessante treinen zijn de containershuttles van ACTS. De Veendam-shuttle wordt vaak getrokken door een ex-Britse
class 58. Naast de Veendam-shuttle rijdt er ook een shuttle naar Leeuwarden en Coevorden, die vaak getrokken worden door een loc van de serie
1250. In de Leeuwarden-shuttle rijdt er ook een ex-NMBS reeks 62 (bij ACTS als serie
6700 genummerd) in opzending mee.
Railion is ook actief met veel treinen. Veel van deze treinen, zoals de vuilnistrein naar het raccordement Katwolde, worden getrokken door één of meerdere locs
6400. Enkele treinen worden getrokken door een
1600.
Verder komen er wel eens incidentiële werk-, meet- en museumtreinen. Voor onderhoud in de werkplaats van Zwolle komt er vaak een
class 66 van ERS op bezoek.
Bastiaan