Het valt mij nu ook op dat de de 3LT enkel tussen Luik en Maastricht rijdt, en dat de deadline van "terug tot in Aken rijden" telkens verder de toekomst in verschoven wordt, vind nergens nieuwsartikels hierover terug...
Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
- trainfan03
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Ik denk dat er ook geen zinnig woord over gezegd kan worden. Het zijn blijkbaar personeelsproblemen en je kunt niet voorspellen wanneer je genoeg personeel hebt.
Sowieso, als je nieuw personeel moet opleiden, dan kost dat tijd.
Sowieso, als je nieuw personeel moet opleiden, dan kost dat tijd.
Het enige zinnige dat je kan zeggen is dat het gedeelte Luik-Maastricht gereden wordt met Belgische bestuurders en dat dat gedeelte altijd rijdt. Wanneer de Nederlanders in Maastricht zouden moeten overnemen loopt het vaak mis en is er gewoon niemand.
Wat ik heb begrepen is dat het wel degelijk om problemen met het materieel gaat: er zijn gewoon te veel treinen stuk, en er zijn er dermate weinig van dat langdurige uitval van één stel al snel tot dit soort problemen leidt.Maastricht - Heerlen schrappen en de rest van de route wel laten rijden is de minst kwalijke oplossing in dat geval.
-
Er zijn ook al paar keer breaks verschenen op die verbinding door het tekort aan werkende FLIRT's
- trainfan03
Ondertussen is het nog enkel het stuk Luik - Maastricht dat gereden wordt, tussen Maastricht en Aken moet je maar buslijn 350 nemen...
De S43-treinen Luik-Guillemins - Maastricht (NL) - Aachen-Hbf (d) rijden enkel tussen Luik-Guillemins en Maastricht (NL).
Tussen Maastricht (NL) en Aachen-Hbf (d):
Je kan bus 350 nemen.
Onbepaalde duur van de storing.
Luister naar de aankondigingen, raadpleeg de schermen of plan je reis via nmbs.be, de NMBS-app, ns.nl of arriva.nl.
-
- Contacteer:
Dat klopt niet; er rijden wel degelijk nog treinen tussen Heerlen en Aachen. Er wordt naar de bus verwezen omdat die rechtstreeks rijdt en dus zonder bijkomende overstap. Alleen is niet ieder vervoerbewijs geldig op die bus, tenzij er misschien een bijzondere regeling is gedurende het materieelprobleem. Daar vind ik echter niets over terug op de website van Arriva.trainfan03 schreef: ↑08 jan 2025, 10:57 Ondertussen is het nog enkel het stuk Luik - Maastricht dat gereden wordt, tussen Maastricht en Aken moet je maar buslijn 350 nemen...
De S43-treinen Luik-Guillemins - Maastricht (NL) - Aachen-Hbf (d) rijden enkel tussen Luik-Guillemins en Maastricht (NL).
Tussen Maastricht (NL) en Aachen-Hbf (d):
Je kan bus 350 nemen.
Onbepaalde duur van de storing.
Luister naar de aankondigingen, raadpleeg de schermen of plan je reis via nmbs.be, de NMBS-app, ns.nl of arriva.nl.
Als de bus wordt geadviseerd zonder waarschuwing dat je kaartje daar niet geldig is, dan mag je zo reizen zonder bijbetalen.trainlovertje schreef: ↑08 jan 2025, 11:57 Dat klopt niet; er rijden wel degelijk nog treinen tussen Heerlen en Aachen. Er wordt naar de bus verwezen omdat die rechtstreeks rijdt en dus zonder bijkomende overstap. Alleen is niet ieder vervoerbewijs geldig op die bus, tenzij er misschien een bijzondere regeling is gedurende het materieelprobleem. Daar vind ik echter niets over terug op de website van Arriva.