Vorig jaar nog, ook onder vlag van Train Charter. Zal nu ook zo zijn, idem in Roosendaal.maarten schreef: ↑26 jan 2025, 09:06Dan kun je er ook wel gevoeglijk vanuit gaan dat in Venlo niet langs het perron van lok wordt gewisseld. Daar hebben ze tegenwoordig volgens mij een broertje dood aan (wanneer zou het voor het laatst gebeurd zijn?)JHS2013 schreef: ↑24 jan 2025, 17:12
Die zijn er, maar de locs met Italiëpakket mogen over het algemeen geen reizigerstreinen rijden. Er is nu voor gekozen om in elk land (DE en AT rijdt wel dezelfde loc) een monocourante loc in te zetten en aan de grens te wisselen. Op zo’n traject is dat ook wel te verantwoorden.
European Sleeper
Re: European Sleeper
Re: European Sleeper
Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.
https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE
https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE
Re: European Sleeper
Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.Gydo schreef: ↑28 jan 2025, 09:54 Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.
https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE
Re: European Sleeper
Boekarest <=> Wien ben je ook 18u onderweg 346 'Dacia'. En daar zit nog veel volk op. Feit dat er een restowagen mee in de samenstelling zit doet ook al veel.AGE-411 schreef: ↑28 jan 2025, 19:35Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.Gydo schreef: ↑28 jan 2025, 09:54 Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.
https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: European Sleeper
Dit is ook maar een tijdelijk probeersel, als het niet werkt beperken ze zich in de toekomst tot Wenen of Innsbruck en weten ze ook dat Barcelona mss net iets te ver is om aantrekkelijk te zijn.
Re: European Sleeper
Barcelona of Venetië zijn zeker niet te ver.
Van Brussel naar Barcelona/Venetië via Nederland, dát is te ver.
Een aantal jaar geleden ben ik zelf van Düsseldorf naar Triëste gereden, dat is gewoon doenbaar.
Van Brussel naar Barcelona/Venetië via Nederland, dát is te ver.
Een aantal jaar geleden ben ik zelf van Düsseldorf naar Triëste gereden, dat is gewoon doenbaar.
Re: European Sleeper
Niet vergeten nog een paar uur vertraging in DuitslandAGE-411 schreef: ↑28 jan 2025, 19:35Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.Gydo schreef: ↑28 jan 2025, 09:54 Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.
https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE

-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: European Sleeper
Tsja, definieer "gewone" mensen? Ik kan me goed voorstellen dat zo'n lange treinrit voor sommigen, of zelfs voor velen, een prima vorm van onthaasten kan zijn. Wie naar "La Serenissima" trekt die neemt sowieso de tijd, zoniet is het een verloren reis. En er zijn ook nogal wat reizigers die de reis op zich belangrijker en waardevoller vinden dan de bestemming, laat die dus maar volop genieten!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: European Sleeper
Ik denk dat dit wel een succesvolle trein is met Carnavals gangers en ski liefhebbers en er zit een Bistro rijtuig in de trein, dst hebben niet veel slaaptreinen.AGE-411 schreef: ↑28 jan 2025, 19:35Kan me niet inbeelden dat dit een succes is. 21u onderweg naar Venetië, dat is gewoon veel te lang voor gewone mensen.Gydo schreef: ↑28 jan 2025, 09:54 Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.
https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE
Re: European Sleeper
Maar Roosendaal staat nog op lijst van vertrekstations, je kan echter niet boeken ???Gydo schreef: ↑28 jan 2025, 09:54 Inmiddels zijn de tijden van de Venetie-trein aangepast en zijn de stops voor boekingen in Tilburg en Venlo weggehaald.
https://www.europeansleeper.eu/nl/venic ... gK80_D_BwE
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: European Sleeper
Verlaat de treinwereld en vraag aan 100 mensen op straat of ze op reis zouden gaan met deze trein. U zal moeten vaststellen dat het gros dat niet zou doen.jan_olieslagers schreef: ↑29 jan 2025, 18:07Tsja, definieer "gewone" mensen? Ik kan me goed voorstellen dat zo'n lange treinrit voor sommigen, of zelfs voor velen, een prima vorm van onthaasten kan zijn. Wie naar "La Serenissima" trekt die neemt sowieso de tijd, zoniet is het een verloren reis. En er zijn ook nogal wat reizigers die de reis op zich belangrijker en waardevoller vinden dan de bestemming, laat die dus maar volop genieten!
Ik zie dat je er met de wagen slechts 13u over doet. (voor 1200km). Bovendien kan je dan ook echt je tijd nemen en bepaalde zaken onderweg bezoeken/bekijken. Ik zou de reis aan sich hier al een hele belevenis vinden.
Een ander deel van de bevolking - die een hekel hebben aan de eigenlijke verplaatsing - zouden dan weer kiezen voor het vliegtuig.
De enige manier om mij in een nachttrein te krijgen is door de snelheid te verhogen én de prijs te drukken én een privécabine te voorzien.
Een trein der traagheid met krakkemikkig comfort tegen exuberante prijzen is voor mij geen goede manier om op reis te gaan.
Re: European Sleeper
Die vraag kan je algemeen ook stellen krijg je net dezelfde antwoorden. Met de trein op vakantie gaan bekijken heel wat mensen nog raar ongeacht of je nu een nachttrein of dagtrein kiest.
Re: European Sleeper
Ik zie het dan weer niet zitten om 13u met de auto te bollen, met de trein kan je onderweg ook afstappen en iets bezoeken daarna hop weer verder naar de volgende bestemming. Geen gedoe met low emission zones, allerhande vignetten, parkeerplek zoeken, geen gedoe met luchthaven controles, je komt toe in het centrum naast je hotel, je kan onderweg een dutje doen of gezelschap spelletjes spelen, iets gaan eten in het restaurant,...AGE-411 schreef: ↑30 jan 2025, 16:51 Verlaat de treinwereld en vraag aan 100 mensen op straat of ze op reis zouden gaan met deze trein. U zal moeten vaststellen dat het gros dat niet zou doen.
Ik zie dat je er met de wagen slechts 13u over doet. (voor 1200km). Bovendien kan je dan ook echt je tijd nemen en bepaalde zaken onderweg bezoeken/bekijken. Ik zou de reis aan sich hier al een hele belevenis vinden.
Een ander deel van de bevolking - die een hekel hebben aan de eigenlijke verplaatsing - zouden dan weer kiezen voor het vliegtuig.
De enige manier om mij in een nachttrein te krijgen is door de snelheid te verhogen én de prijs te drukken én een privécabine te voorzien.
Een trein der traagheid met krakkemikkig comfort tegen exuberante prijzen is voor mij geen goede manier om op reis te gaan.
Re: European Sleeper
Besef wel dat je een minderheid vormt.HLE18 schreef: ↑30 jan 2025, 18:39Ik zie het dan weer niet zitten om 13u met de auto te bollen, met de trein kan je onderweg ook afstappen en iets bezoeken daarna hop weer verder naar de volgende bestemming. Geen gedoe met low emission zones, allerhande vignetten, parkeerplek zoeken, geen gedoe met luchthaven controles, je komt toe in het centrum naast je hotel, je kan onderweg een dutje doen of gezelschap spelletjes spelen, iets gaan eten in het restaurant,...AGE-411 schreef: ↑30 jan 2025, 16:51 Verlaat de treinwereld en vraag aan 100 mensen op straat of ze op reis zouden gaan met deze trein. U zal moeten vaststellen dat het gros dat niet zou doen.
Ik zie dat je er met de wagen slechts 13u over doet. (voor 1200km). Bovendien kan je dan ook echt je tijd nemen en bepaalde zaken onderweg bezoeken/bekijken. Ik zou de reis aan sich hier al een hele belevenis vinden.
Een ander deel van de bevolking - die een hekel hebben aan de eigenlijke verplaatsing - zouden dan weer kiezen voor het vliegtuig.
De enige manier om mij in een nachttrein te krijgen is door de snelheid te verhogen én de prijs te drukken én een privécabine te voorzien.
Een trein der traagheid met krakkemikkig comfort tegen exuberante prijzen is voor mij geen goede manier om op reis te gaan.
Als de trein echt een gangbaar vakantiemiddel voor de massa wil worden, dan moet de lat hoger.
Re: European Sleeper
Ik reis met m'n kinderen naar Italië met de European Sleeper met Krokus.
Ik zal verslag uitbrengen, maar het eerste probleem is er al:
De trein rijdt heen maar tot Innsbrück en komt daar een uur later toe dan oorspronkelijk gepland... de aansluiting is dan natuurlijk weg, en dus gaat onze reis 2:00 langer duren (t kan ook sneller, maar met bagage van 5 man 2x extra overstappen is geen leuke ervaring.
Maar we gaan ervoor! Met goede moed! En een fles Ripasso della Valpolicella om de vakantie te vieren!
Beloofd... u krijgt een verslag! Van een treinenfreak die dit een kans wil geven.
Ik zal verslag uitbrengen, maar het eerste probleem is er al:
De trein rijdt heen maar tot Innsbrück en komt daar een uur later toe dan oorspronkelijk gepland... de aansluiting is dan natuurlijk weg, en dus gaat onze reis 2:00 langer duren (t kan ook sneller, maar met bagage van 5 man 2x extra overstappen is geen leuke ervaring.
Maar we gaan ervoor! Met goede moed! En een fles Ripasso della Valpolicella om de vakantie te vieren!
Beloofd... u krijgt een verslag! Van een treinenfreak die dit een kans wil geven.