Weet jij of de IC 5XX na de halte in Denderleeuw via Aalst en Wetteren naar Gent rijden?
Lukas
Aan de voorziene reistijd die wordt getoond in de app neem ik aan van wel.
De 15XX doet er ook +/-40 minuten over tussen Gent-Sint-Pieters en Brussel-Zuid, wat normaal overeenkomt met een omleiding via lijn 50 tussen Gent en Denderleeuw. De 28XX rijdt enkel Brussels Airport <> Brussel-Zuid.
Een volledig reisweg via lijn 50 zal het alvast niet zijn want er is dienst op enkel spoor (net als vorige week) tussen Ternat en Schaarbeek/Brussel-Noord
BVG1988 schreef: ↑03 okt 2024, 21:56
Aan de voorziene reistijd die wordt getoond in de app neem ik aan van wel.
De 15XX doet er ook +/-40 minuten over tussen Gent-Sint-Pieters en Brussel-Zuid, wat normaal overeenkomt met een omleiding via lijn 50 tussen Gent en Denderleeuw. De 28XX rijdt enkel Brussels Airport <> Brussel-Zuid.
Een volledig reisweg via lijn 50 zal het alvast niet zijn want er is dienst op enkel spoor (net als vorige week) tussen Ternat en Schaarbeek/Brussel-Noord
Is dat niet altijd zo? Ik dacht dat ze bij werken alleen L50A of L50C afsloten zodat de ene de andere kan opvangen. Enkel bij een aanrijding of dergelijke hoort er een omleiding te zijn, net zoals bij L25/27 en L36(N).
BVG1988 schreef: ↑03 okt 2024, 21:56
Aan de voorziene reistijd die wordt getoond in de app neem ik aan van wel.
De 15XX doet er ook +/-40 minuten over tussen Gent-Sint-Pieters en Brussel-Zuid, wat normaal overeenkomt met een omleiding via lijn 50 tussen Gent en Denderleeuw. De 28XX rijdt enkel Brussels Airport <> Brussel-Zuid.
Een volledig reisweg via lijn 50 zal het alvast niet zijn want er is dienst op enkel spoor (net als vorige week) tussen Ternat en Schaarbeek/Brussel-Noord
Is dat niet altijd zo? Ik dacht dat ze bij werken alleen L50A of L50C afsloten zodat de ene de andere kan opvangen. Enkel bij een aanrijding of dergelijke hoort er een omleiding te zijn, net zoals bij L25/27 en L36(N).
Het valt te zien waar de werken plaatsvinden, want bij werken tegen de Noord-Zuidverbinding is er toch omleiding van via L50. Vorig jaar op 4 juni was dat dan in de ochtend tot 10u. Dan reed enkel de IC20 nog over de lijn 50A/50C want die reed dan naar Brussel-West. De andere IC01, IC03, IC23, IC23A, IC29 en de S10 reden dan via L50.
Ik denk dat ze aan bovenleiding gaan werken aan aftakking van L50A/3
BVG1988 schreef: ↑03 okt 2024, 22:48
Het valt te zien waar de werken plaatsvinden, want bij werken tegen de Noord-Zuidverbinding is er toch omleiding van via L50. Vorig jaar op 4 juni was dat dan in de ochtend tot 10u. Dan reed enkel de IC20 nog over de lijn 50A/50C want die reed dan naar Brussel-West. De andere IC01, IC03, IC23, IC23A, IC29 en de S10 reden dan via L50.
Maar dat was anders, het was zo of alle treinen doen keren in Denderleeuw/Anderlecht/Brussel-West en hetzelfde ten noorden van Brussel-Noord. Bij gewone werken aan die specifieke spoorlijnen horen L50A en L50C nooit samen gesloten te zijn.
Weekends: 11/12 18/19 maart 1/2 8/9 Jeumont is het grenspunt in plaats van Quévy.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Ik plan om op zaterdagnamiddag 7 juni van Zürich naar Gent te reizen, maar de laatste trein uit Brussel naar Gent-Sint-Pieters vertrekt al om 22:28. Latere treinen naar Brugge doen er 1u24 over zonder tussenstop in Gent. Gaat Gent St Pieters er volledig uit die nacht?