Trein op tijd stopt niet in grotere stations???
Trein op tijd stopt niet in grotere stations???
Nog nooit meegemaakt: trein 4328 stopt niet in de grotere stations van Lier en Herentals, wel in Olen, vanwaar hij rechtstreeks doorrijdt naar Antwerpen-Berchem.
Zou dit een soort stakingsactie zijn?
Zou dit een soort stakingsactie zijn?
Re: Trein op tijd stopt niet in grotere stations???
Hmmm, ik denk eerder richting een verkorte samenstelling, waardoor de trein vol was en daardoor twee stations heeft geskipt, waar er meer treinen rijden?
Heel bizar, maar vind er ook niets over terug waarom deze niet gestopt is tussen Olen en Antwerpen.
De laatste tijd heb ik dit nog wel eens weten voorvallen op lijn 15. Het lijkt me inderdaad het gevolg van verkorte samenstellingen, zoals vandaag met 1 break i.p.v. de gebruikelijke 3. Enkele weken geleden sloeg IC3419 Herentals en Lier ook over dacht ik, omdat die reed met slechts 1 MR75 i.p.v. 8 M6.
RE: wat als je eruit moet:
Het overslaan van stations gebeurt hier op L50 (Gent-Aalst-Denderleeuw) regelmatig om vertraging in te halen. Dat word in Gent keurig aangekondigd.
(niet dat het plezant is natuurlijk
)
Het overslaan van stations gebeurt hier op L50 (Gent-Aalst-Denderleeuw) regelmatig om vertraging in te halen. Dat word in Gent keurig aangekondigd.
(niet dat het plezant is natuurlijk

In Olen konden de passagiers voor Herentals en Lier wachten op de volgende trein (die trouwens niet reed, dus eigenlijk een uur wachten in een boerengat). Ik reed zelf door tot Antwerpen om daar naar Brussel verder te gaan.
Vorige week ook meegemaakt op lijn 60, S3 2265.
Trein stopte niet in Zellik, Asse, Mollem, Merchtem, Heizijde, Lebbeke en Sint-Gillis. Stopte tussen Jette en Dendermonde dus enkel in Opwijk.
Trein reed op tijd dus ik vermoed dat dit gedaan werd omdat de trein bestond uit 3 rijtuigen ipv 9.
Trein stopte niet in Zellik, Asse, Mollem, Merchtem, Heizijde, Lebbeke en Sint-Gillis. Stopte tussen Jette en Dendermonde dus enkel in Opwijk.
Trein reed op tijd dus ik vermoed dat dit gedaan werd omdat de trein bestond uit 3 rijtuigen ipv 9.
Deze ochtend ook de IC2206 van Gent-Sint-Pieters naar Brussel-Airport.
I.p.v. 8x M6, 2x Desiro. Niet gestopt in Denderleeuw. Rechtstreeks van Aalst naar Brussel-Zuid.
Reden: verminderde samenstelling werd aangekondigd.
Leek me nu wel niet nodig gezien de matige bezetting voor een woensdag. Is natuurlijk el spijtig van reizigers naar Denderleeuw dat er hen dan in Aalst een overstap te wachten stond van 14min.
I.p.v. 8x M6, 2x Desiro. Niet gestopt in Denderleeuw. Rechtstreeks van Aalst naar Brussel-Zuid.
Reden: verminderde samenstelling werd aangekondigd.
Leek me nu wel niet nodig gezien de matige bezetting voor een woensdag. Is natuurlijk el spijtig van reizigers naar Denderleeuw dat er hen dan in Aalst een overstap te wachten stond van 14min.
Gekker moet het allemaal niet meer worden... hoewel, 9 dagen staking, dat mag er ook zijn om te bewijzen dat treinen er niet in de eerste plaats voor de reizigers zijn...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
E3431: stopt niet in Vilvoorde en Mechelen. Lier word gestopt om enkel te laten afstappen.
E3408: stopt niet in Tubeke en Halle.
E3408: stopt niet in Tubeke en Halle.
-
Dit is allemaal wegens overbezetting door het grote aantal betogers dat zich in de richting van Brussel-Noord begeeft.
Klopt volledigovspotter_be schreef: ↑13 feb 2025, 09:42 Dit is allemaal wegens overbezetting door het grote aantal betogers dat zich in de richting van Brussel-Noord begeeft.
Eveneens kan het ook anders:
E7630 stopt uitzonderlijk in Gembloux.
E1731 stopt niet in Aarschot.
E531: voor 150% vol
E4509: voor 140% vol
E2008: in Retard door de vele reizigersbeweging.
E531: voor 150% vol
E4509: voor 140% vol
E2008: in Retard door de vele reizigersbeweging.
De afgelopen dagen/weken heb ik al meerdere keren waargenomen op de schermen dat treinen van de serie Turnhout>Binche niet stoppen in Mechelen en/of Vilvoorde. Dus het komt niet enkel vandaag voor.