CFL Coradia Stream in Arlon
-
CFL Coradia Stream in Arlon
Beste,
Zonet kwam ik volgend artikel tegen;
https://blogcfl.lu/fr/coradia-fr/les-pr ... tebMKi_y1g
Misschien opent dit enkele perspectieven op termijn?
Indien dit beter in een ander topic past, verplaats het maar...
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Zonet kwam ik volgend artikel tegen;
https://blogcfl.lu/fr/coradia-fr/les-pr ... tebMKi_y1g
Misschien opent dit enkele perspectieven op termijn?
Indien dit beter in een ander topic past, verplaats het maar...
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
-
Re: CFL Coradia Stream in Arlon
Dank voor de melding, Floris!
Deze lastigaard kan niet laten alweer een wenkbrouw te fronsen:
Dat gezegd zijnde - in de marge! - welke perspectieven zouden er kunnen of moeten geopend worden?
Deze lastigaard kan niet laten alweer een wenkbrouw te fronsen:
moest dat groen licht niet eerder van Infrabel komen?obtenir en peu de temps le feu vert de la part de la SNCB pour le trafic transfrontalier vers la Belgique avec les Coradia.
Dat gezegd zijnde - in de marge! - welke perspectieven zouden er kunnen of moeten geopend worden?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
Zie ik dat goed dat de Luxemburgers treinen met deuren op standaard perronhoogte heeft besteld, maar zonder een uitschuiftrede? Er is niet eens een excuus zoals bij onze Desiro's met hun uitklaptrede voor lagere perrons, er is gwn niets. Dat was een domme keuze, nog steeds een plank nodig hebben om mensen in rolstoelen in en uit de trein te krijgen...
Een Belgische variant op de Coradia Stream?jan_olieslagers schreef: ↑15 feb 2025, 19:12 Dat gezegd zijnde - in de marge! - welke perspectieven zouden er kunnen of moeten geopend worden?
Er is een uitschuiftrede, zie YouTube: Welkom Coradia!desirootje schreef: ↑15 feb 2025, 19:41 Zie ik dat goed dat de Luxemburgers treinen met deuren op standaard perronhoogte heeft besteld, maar zonder een uitschuiftrede?
-
Hm, dus de [[MS30]] zouden dan Coradia Stream moeten worden? Lijkt niet onmogelijk, ik ben onvoldoende gekwaliificeerd om daar iets over te zeggen. Toch: bij een eerste vluchtige blik vind ik geen batterij-versies van die Coradia Stream, en die waren toch vereist voor (een deel van) de MS30?Een Belgische variant op de Coradia Stream?
-
Graag gedaan.jan_olieslagers schreef: ↑15 feb 2025, 19:12 Dank voor de melding, Floris!
Deze lastigaard kan niet laten alweer een wenkbrouw te fronsen:moest dat groen licht niet eerder van Infrabel komen?obtenir en peu de temps le feu vert de la part de la SNCB pour le trafic transfrontalier vers la Belgique avec les Coradia.
Ik vind het spijtig dat ze niet geschikt zijn voor 3KV, zodat ze op de lijn Luik - Luxemburg dienst kunnen doen.
Wat betreft perspectieven, mss kunnen de P-treinen Virton - Luxemburg terug komen.
Ik meen op dit forum gelezen te hebben dat de regio Arlon en ook Virton, op Luxemburg gericht is.
Dus, gezien de ruime regio ten zuiden van Dinant en Libramont 25KV is, kunnen er mogelijkheden zijn.
Ik denk dan vooral aan de L-treinen ten zuiden van Libramont/Bertrix...
Een onderwerp waar ik soms eens bij stilsta, maar geen passende ideeën vind...
Wat dat groen licht betreft, voor zover ik kan zien, lijkt het me dat het idd van Infrabel moe(s)t komen.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
De "Coradia Stream B" is de batterij-versie: Les solutions de traction verte d'Alstom : des technologies durables pour les voies ferrées non électrifiéesjan_olieslagers schreef: ↑15 feb 2025, 20:06 Hm, dus de [[MS30]] zouden dan Coradia Stream moeten worden? Lijkt niet onmogelijk, ik ben onvoldoende gekwaliificeerd om daar iets over te zeggen. Toch: bij een eerste vluchtige blik vind ik geen batterij-versies van die Coradia Stream, en die waren toch vereist voor (een deel van) de MS30?
-
Dan snap ik die foto niet met die plank, die foto is genomen in Luxemburg dus er zou geen probleem mogen zijn in verband met Belgische testen die nog grdaan moeten worden. Zou de trede daar mss gwn kapot zijn?TimJ36 schreef: ↑15 feb 2025, 19:48Er is een uitschuiftrede, zie YouTube: Welkom Coradia!desirootje schreef: ↑15 feb 2025, 19:41 Zie ik dat goed dat de Luxemburgers treinen met deuren op standaard perronhoogte heeft besteld, maar zonder een uitschuiftrede?
Als je goed kijkt is er nog altijd een kleine speling tussen de uitschuifbare trede en de perronrand. Misschien wordt de plank gebruikt uit voorzorg, zodat het kleine voorwieltje van de rolstoel niet klem komt te zitten? Een andere reden schiet me niet meteen te binnen?desirootje schreef: ↑15 feb 2025, 22:23 Dan snap ik die foto niet met die plank, die foto is genomen in Luxemburg dus er zou geen probleem mogen zijn in verband met Belgische testen die nog grdaan moeten worden. Zou de trede daar mss gwn kapot zijn?
Over toelatingen in België beslist DVIS.jan_olieslagers schreef: ↑15 feb 2025, 19:12moest dat groen licht niet eerder van Infrabel komen?obtenir en peu de temps le feu vert de la part de la SNCB pour le trafic transfrontalier vers la Belgique avec les Coradia.
Ik dacht dat CFL overweegt om tot Libramont te rijden. In dat geval hebben ze wel degelijk de nmbs nodig die dan partner zou zijn. Wellicht vervalt de L trein met desiro dan of zo. Wie zal het zeggen tot welk aanbod men komt…. Ik zou zeggen “te volgen”
Is dat niet NSA geworden?FLV-FGSP schreef: ↑16 feb 2025, 00:15Over toelatingen in België beslist DVIS.jan_olieslagers schreef: ↑15 feb 2025, 19:12moest dat groen licht niet eerder van Infrabel komen?obtenir en peu de temps le feu vert de la part de la SNCB pour le trafic transfrontalier vers la Belgique avec les Coradia.
NSA (National Safety Authority) is de algemene naam. De NSA in België is DVIS.
NSA rail is de internationale naam van DVIS geworden zoals ze zelf vermelden op hun website 

-
Hm, eventjes webzoeken (nee! niet met die vieze vuile G!) levert bv. dit op:
Dus het is en blijft echt wel DVIS (of de Frans- of Duitstalige equivalenten), NSA is maar een etiket dat men er bij opkleeft om "met de tijd mee te gaan".NSA Rail Belgium is de internationaal meer herkenbare naam voor de Dienst Veiligheid en Interoperabiliteit van de Spoorwegen (DVIS), de nationale instantie voor spoorveiligheid in België.