Spoorloperij, nogmaals

Alles over reizigerstreinen in België.
nighttrain

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door nighttrain »

foto gevonden op facebook bij "treinbestuurder en fier". dus onverdachte bron denk ik.
Volgens info: gisteren 27/04/2024 te St-Niklaas.
Mama stond erbij. Verwonderlijk ? neen
FB_IMG_1714288757315.jpg
trainfan03

Bericht door trainfan03 »

Als ik het goed zie, staat de moeder wel met haar rug naar haar kind toe. Dus wie weet als ze zich omdraaide en het zag dat ze haar kind ter orde riep. Hoe dan ook is het best om kleine kindjes nooit uit het oog te verliezen, want een kind van die leeftijd heeft nog geen gevaarbesef.
BVG1988
Contacteer:

Bericht door BVG1988 »

Ikzelf heb nu gewoonte om als ik met S8 aankom in Haaltert uit Ottignies een half uur te wachten aan het station alvorens verder naar huis te gaan. Ik weet toch dat er nog altijd reizigers voor richting Brussel zijn die niet naar de app of op de automaat kijken om te zien dat het spoor richting Denderleeuw buiten dienst is tijdens de weekends momenteel en ze zich op tijd aan de overkant van de overweg moeten begeven.
Ik verwittig de menen dat ze op tijd uit hun auto moeten stappen en hun ticket kopen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fietser

Bericht door fietser »

Ik zie half verscholen achter de dame in de grijze jurk een jongedame op de rand van het perron vriendelijk nar het kind glimlachen. Die zou echt beter moeten weten.
Knipex

Bericht door Knipex »

Een fietser stak een gesloten overweg in Waver over en werd aangereden door een trein.
“Riskeer je eigen leven niet en respecteer altijd de slagbomen en rode lichten”, waarschuwt Infrabel.

https://www.hln.be/oud-heverlee/kijk-on ... ~af937f39/
maarten

Bericht door maarten »

Knipex schreef: 11 jul 2024, 20:01 “Riskeer je eigen leven niet en respecteer altijd de slagbomen en rode lichten”, waarschuwt Infrabel.
Het heeft geen nut dat te zeggen. Mensen die zo dom zijn als deze fietser trekken zich niets aan van spoorbomen of waarschuwingen van Infrabel. Die moeten het resultaat van hun acties voelen.
ronny

Bericht door ronny »

Deze namiddag omstreeks 13u50 was ik aan overweg 110 te Mol, een ow gelegen in een scherpe spoorbocht. Toen de ow gesloten was passeerde eerst op een nabij gelegen spoor de trein uit Hamont. Ik hoorde daarna de trein uit Hasselt met stel 4122 claxonneren. Twee fietsers wilden blijkbaar de ow oversteken omdat er al een trein gepasseerd was. De tb stopte op de ow om deze fietsers terecht te wijzen. Er staan hier al extra rode lichten.
maarten

Bericht door maarten »

Toevallig de eerste post op deze pagina Sint-Niklaas. Is het een speciaal soort volk wat daar woont?

23 februari:
https://www.dumpert.nl/item/100117059_64f9d8cf
Steven

Bericht door Steven »

Krijgt van mij de Darwin award 2025 voor domste moeder ter wereld.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Krijgt van mij de Darwin award 2025 voor domste moeder ter wereld.
Ja , zeker
Is het een speciaal soort volk wat daar woont?
maar domme mensen wonen er overal. Helaas helaas helaas.

Eerder in deze zelfde eigenste draad mocht ik trouwens de terechtwijzing incasseren
Ik hoop dat je zelf ook beseft dat deze uitspraak bij een hele hoop mensen denigrerend, respectloos en arrogant overkomt?
Niet helemaal verwerpelijk, maar blijkbaar niet op iedereen gericht?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
desirootje

Bericht door desirootje »

Wat er hier geberud is, is dom en 100% de verantwoordelijkheid van deze vrouw, maar ik denk dat ik haar kan begrijpen. Ze bevond zich op het verkeerde spoor/ er was een spoorverandering en zij had geen zin om die zware koets de trappen af te dragen en dan weer op te dragen, dit leek haar de beste optie, dat was het niet, maar zo zal ze gedacht hebben. In de realiteit heeft Sint-Niklaas 2 onderdoorgangen, 1 ervan met liften, zij had die nooit de trappen op moeten dragen.
Hiermee wil ik gewoon even aankaarten hoe slecht wij zijn op vlak van signalisatie. Ik heb al eerder geklaagd over het kraantje in Gent Sint Pieters dat men verborg in een zijgang zonder wegwijzers. Ik heb zelf ook al gemerkt hoe moeilijk het kan zijn om de liften te vinden in Brussel Zuid of hoe je met een fiets naar de onderdoorgang bij Luik-Guillemins moet geraken. Hedendaags worden liften en hellingen alsmaar belangrijker voor mensen met fietsen, koetsen of een beperking. Zelfs mensen met koffers hebben soms moeite op de roltrappen. Ik denk dat er bij deze situatie ook een les bijzit voor de NMBS. Mss had betere signalisatie deze situatie kunnen doen voorkomen.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

desirootje schreef: 08 mar 2025, 22:30 Wat er hier geberud is, is dom en 100% de verantwoordelijkheid van deze vrouw, maar ik denk dat ik haar kan begrijpen. Ze bevond zich op het verkeerde spoor/ er was een spoorverandering en zij had geen zin om die zware koets de trappen af te dragen en dan weer op te dragen, dit leek haar de beste optie, dat was het niet, maar zo zal ze gedacht hebben. In de realiteit heeft Sint-Niklaas 2 onderdoorgangen, 1 ervan met liften, zij had die nooit de trappen op moeten dragen.
Hiermee wil ik gewoon even aankaarten hoe slecht wij zijn op vlak van signalisatie. Ik heb al eerder geklaagd over het kraantje in Gent Sint Pieters dat men verborg in een zijgang zonder wegwijzers. Ik heb zelf ook al gemerkt hoe moeilijk het kan zijn om de liften te vinden in Brussel Zuid of hoe je met een fiets naar de onderdoorgang bij Luik-Guillemins moet geraken. Hedendaags worden liften en hellingen alsmaar belangrijker voor mensen met fietsen, koetsen of een beperking. Zelfs mensen met koffers hebben soms moeite op de roltrappen. Ik denk dat er bij deze situatie ook een les bijzit voor de NMBS. Mss had betere signalisatie deze situatie kunnen doen voorkomen.
Op het risico af dat ik klink zoals een ouderwetse vinylfonoplaat die hapert op een kras: het is al vaak genoeg gezegd dat NMBS zeer zwak scoort inzake communicatie naar de klant/gebruik(st)er.. Het lijkt me dat het frankske nu stilaan wel aan het vallen is, maar toch niet bijzonder snel - en zelfs dan duurt het nog wel een tijdje voor er actie komt.
Daarentegen dient het ook gezegd dat er nu eenmaal mensen rondlopen die ook voor de best mogelijke informatie blind blijven. En niet alleen in Sinnekloas.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Steven

Bericht door Steven »

Je kan u al afvragen hoe ze eerst op het perron is geraakt voor ze aan deze stoten begon.
desirootje

Bericht door desirootje »

Steven schreef: 09 mar 2025, 01:58 Je kan u al afvragen hoe ze eerst op het perron is geraakt voor ze aan deze stoten begon.
In Denderleeuw geraken ze ook het perron op zonder een werkende lift, in de meeste grote stations zelf. Als het moet slepen ze die koets de trap op, maar graag doen ze het niet zoals je hier kunt zien.
BVG1988
Contacteer:

Bericht door BVG1988 »

Spoorlopen ligt vooral aan de aard van het beestje. Zelfs al heb je een lift en trap beschikbaar zoals in Liedekerke. Ik heb er 2 weken geleden nog gezien en die wisten ook dat ze niet mochten doen want ze waren dan ook snel weg.
Ik ben alvast blij dat ik gisteren een poes heb kunnen overtuigen in Adinkerke om het niet te doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie