Het gaat dus veel verder dan enkel over toegankelijkheid voor rolstoelen via één deur, het gaat dus over alle deuren voor alle reizigers:#CrossBorderRail schreef:the conclusion here is clear: TGV-M, as currently engineered for SNCF, cannot legally be used with 760mm platforms. And that means not to London, not to Bruxelles, not to Amsterdam, and not to much of Germany. And that might just be the reason Eurostar (and Evolyn) have not concluded contracts to buy these trains yet.
https://crossborderrail.trainsforeurope ... operators/
Nieuwe treinen met deuren met een simpele instapvloer op 55 cm zijn dus gewoon niet meer toegelaten voor perrons van 76 cm (België, Nederland, Duitsland).
De stap naar beneden mag maximum 16 cm zijn, voor Regulation (EU) 1300/2014 TSI over toegankelijkheid.
Een instapvloer op minstens 60 cm zou dus blijkbaar wettelijk nog mogen, maar dan botst je op andere problemen.
Het zal geen toeval zijn dat de SNCF specifiek naar de binnenlandse Italiaanse markt kijkt, met perrons van 55 cm, om 15 internationale TGV M's in te zetten:
From 2026, our company, SNCF Voyages Italie, plans to launch new domestic routes, so as to reach 13 daily return trips on Italian soil.
[...]
How many round trips every day?
9 round trips Turin-Milan-Rome-Naples
4 round trips Turin-Venise
Our high-speed trains will stop in: Turin, Milan, Rome, Naples, Florence, Bologna, Verona, Brescia, Padua and Venice.
[...]
We will adapt 15 double-decker TGV M trainsets to Italian infrastructures
https://www.groupe-sncf.com/en/group/ab ... peed-italy