HST-tickets

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Filip

HST-tickets

Bericht door Filip »

Dag alle

Ik heb even een vraag, hopelijk kan er iemand mij helpen:

Is het mogelijk om tickets te kopen voor (ex-thalys) op de route Antwerpen-Centraal-Brussel-Zuid?
Idem voor de ICE tussen Brussel en Luik, ik heb al gekeken op de website van NMBS Internationaal, maar daar kan ik de treinen niet selecteren (ze worden wel vertoond).

Alvast bedankt!
ovspotter_be

Re: HST-tickets

Bericht door ovspotter_be »

Eurostar heb je bij mijn weten nooit kunnen boeken voor binnenlands gebruik.
Voor ICE had je vroeger het zogenaamde "ICE Supplement" waarvoor je voor €15 mee mocht met de ICE tussen Liège-Guillemins en Brussel maar dit is enkele jaren geleden afgeschaft, DB verkoopt op haar website echter wel tickets voor de ICE op dit binnenlands traject.
groentje

Bericht door groentje »

Vroeger kon je dat ook met de Thalys, ooit nog gedaan, supplement kostte €9, maar dat is beëindigd toen de Thalysverbindingen uit Oostende en via Namen werden afgeschaft, officieel diende de subsidie die Thalys kreeg voor die verbindingen immers ter compensatie voor het binnenlands gebruik, maar er werd nooit erg veel publiciteit voor gemaakt.
Filip

Bericht door Filip »

ovspotter_be schreef: 23 mar 2025, 08:32 Eurostar heb je bij mijn weten nooit kunnen boeken voor binnenlands gebruik.
Voor ICE had je vroeger het zogenaamde "ICE Supplement" waarvoor je voor €15 mee mocht met de ICE tussen Liège-Guillemins en Brussel maar dit is enkele jaren geleden afgeschaft, DB verkoopt op haar website echter wel tickets voor de ICE op dit binnenlands traject.
Raar, heb dit gisteren aan een boordpersoneelslid van de ICE gevraagd, en die verwees me naar de website van NMBS Internationaal.
ovspotter_be

NMBS Internationaal verkoopt dan weer geen tickets voor de ICE tussen Brussel en Luik, DB wel.
Filip

Bericht door Filip »

Duidelijk.
Ik heb nog een ander vraag: bij TGV & Eurostar (van/naar Lille Europe), hoeveel tijd op voorhand moet men al aanwezig zijn in het station (heen rit naar Lille met TGV, terug met Eurostar (Blue)).
ovspotter_be

Voor de TGV dien je ten laatste 2 minuten op voorhand op de trein te zitten, Eurostar vraagt 20 minuten op voorhand aanwezig te zijn.
Filip

Bericht door Filip »

Dank u wel voor uw hulp!

Rijden er trouwens nog TMST-stellen (en welke ritten, kan deze info niet direct terug vinden op BeLuxTrains)?
rdv

Bericht door rdv »

ovspotter_be schreef: 23 mar 2025, 13:13 NMBS Internationaal verkoopt dan weer geen tickets voor de ICE tussen Brussel en Luik, DB wel.
DB verkoopt enkel Flextickets (26,60 EUR) tussen Brussel en Luik. Wellicht ben je soms goedkoper met een Sparpreis Brussel - Aachen, of Luik - Aachen.
Plaats reactie