Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

S10 2078 met 2x MS80 ipv MS08.
ovspotter_be
Berichten: 1140
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Mechelen

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

IC 4127 + IC 4107 + IC 4131 + IC 4111 + IC 4136 + IC 4116 + IC 4140 + IC4120 vandaag 6x M7.
BVG1988
Berichten: 720
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Op lijn 50A toch ook wat verschuivingen te zien en een paar opmerkelijke piekuurtreinen aanwezig als alternatief voor IC20 28XX

IC01 530 Eupen >> Oostende met HLE 1821 + 6x M6 + 3x I11 + HLE 1809
IC12 10409 Gent >> Brussel >> Leuven >> Liège-G >> Angleur >> Welkenraedt met HLE 1878 + 2x I11B + 2x I10B + 3x M7AB + 3x M7B + HLE 1852
P18495 Schaarbeek >> Gent >> Kortrijk met AM 439+477+470
P18497 Schaarbeek >> Gent >> Kortrijk met HLE 2752 + 8x M4
P18493 Schaarbeek >> Gent >> Aarsele >> Lichtervelde >> De Panne met AM 547+569
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BVG1988
Berichten: 720
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

IC06 1908 Tournai - Brussels Airport >> IC6A 3731 Brussels Aiport - Mons met M7BDx + 4x M6 + M7Bmx
EXT 18381 Brussel-Zuid >> Brussels Airport met AM 457
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 493
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Merijn »

Eén van de IC treinen Gent - Mechelen - Leuven (waaronder trein 4107 deze ochtend) bestaat momenteel uit 1x M7BDXH + 2x M7BUH + 2x M7ABUH + 1x M7BUH ipv 2x MR08
desirootje
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door desirootje »

Merijn schreef: 27 mar 2025, 09:35 Eén van de IC treinen Gent - Mechelen - Leuven (waaronder trein 4107 deze ochtend) bestaat momenteel uit 1x M7BDXH + 2x M7BUH + 2x M7ABUH + 1x M7BUH ipv 2x MR08
Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden. Je zou hetzelfde kunnen zeggen voor L50, maar L36 en L21 zullen daar iets anders over te zeggen hebben, dus daar is het niet zo simpel.
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

desirootje schreef: 27 mar 2025, 11:00
Merijn schreef: 27 mar 2025, 09:35 Eén van de IC treinen Gent - Mechelen - Leuven (waaronder trein 4107 deze ochtend) bestaat momenteel uit 1x M7BDXH + 2x M7BUH + 2x M7ABUH + 1x M7BUH ipv 2x MR08
Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden.
De laatste tijd heb ik vaker Breaks en 1x MS96 op die verbinding gezien. Alles beter dan Desiro's in ieder geval.
ovspotter_be
Berichten: 1140
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Mechelen

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

Desiro vind je op weekdagen niet meer planmatig op die verbinding, zijn allemaal breaks geworden en af en toe (één of twee treinen per dag) een DMT.
Olivier_Doorne
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Olivier_Doorne »

desirootje schreef: 27 mar 2025, 11:00 Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden. Je zou hetzelfde kunnen zeggen voor L50, maar L36 en L21 zullen daar iets anders over te zeggen hebben, dus daar is het niet zo simpel.
Het zou dan ook logischer zijn mocht men de IC trein Gent-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een IC trein laat zijn en de L trein Temse-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een L-trein laat zijn. Nu is die L-trein voor een deel van zijn traject geen stoptrein en omgekeerd is de IC-trein voor een deel van zijn traject een stoptrein.
desirootje
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door desirootje »

Olivier_Doorne schreef: 27 mar 2025, 15:15 Het zou dan ook logischer zijn mocht men de IC trein Gent-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een IC trein laat zijn en de L trein Temse-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een L-trein laat zijn. Nu is die L-trein voor een deel van zijn traject geen stoptrein en omgekeerd is de IC-trein voor een deel van zijn traject een stoptrein.
Welke stations slaat Sint-Niklaas-Leuven over? Over de IC ga ik akkoord, maar ik ga ook akkoord met de NMBS dat die versnelling niet kan komen voor een 2e L die een halfuurdienst verzorgt voor die stations dat de IC kwijt raken (en de overige stations verdienen ook wel een stop)
Olivier_Doorne
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Olivier_Doorne »

Ik dacht dat de L trein Sint-Niklaas-Mechelen zoals vroeger geen haltes heeft tussen Mechelen en Leuven maar dat is nu blijkbaar wel het geval.
Geen idee hoe het met de reizigersaantallen zit om te kunnen beoordelen of men de IC Gent-Leuven via Mechelen kan versnellen door geen tussenstops meer tussen Mechelen en Leuven te laten maken.
Als men Brussel wat wil ontlasten is het creëren van IC's die niet over Brussel gaan één van de druppels die kunnen helpen zeker als men aan beide uiteinden (Gent en Leuven) nog logische IC vervolgtrajecten kan knopen.
ovspotter_be
Berichten: 1140
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Mechelen

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

Olivier_Doorne schreef: 27 mar 2025, 17:15 Geen idee hoe het met de reizigersaantallen zit om te kunnen beoordelen of men de IC Gent-Leuven via Mechelen kan versnellen door geen tussenstops meer tussen Mechelen en Leuven te laten maken..
Er stapt in elk station wel paar reizigers in en uit maar nauwelijks (behalve in Haacht en Wijgmaal misschien) voldoende om een stop van een IC te rechtvaardigen.
Maar ik ben ook van mijn mening dat men die IC pas moet versnellen eens er een tweede stoptrein rijdt tussen Mechelen en Leuven.
Hollandrail
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 mar 2024, 04:25

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Hollandrail »

Gisteren d.d. 27-03-2025 gespot bij de bocht van Ekeren -> Antwerpen Noord om 14:54uur NMBS 2802 & 2809(in opzending) + 1 rijtuig als ik het goed stond dit op de zijkant 88 10 90 16.
Kan iemand mij meer vertellen over deze trein?
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Hollandrail schreef: 28 mar 2025, 07:13 Gisteren d.d. 27-03-2025 gespot bij de bocht van Ekeren -> Antwerpen Noord om 14:54uur NMBS 2802 & 2809(in opzending) + 1 rijtuig als ik het goed stond dit op de zijkant 88 10 90 16.
Kan iemand mij meer vertellen over deze trein?
Ofwel een M4 ofwel een I11.stonden de buitendeuren aan de buitenzijde van het rijtuig of meer ik het kwart van het rijtuig.
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

rvdborgt schreef: 27 mar 2025, 11:13
desirootje schreef: 27 mar 2025, 11:00
Merijn schreef: 27 mar 2025, 09:35 Eén van de IC treinen Gent - Mechelen - Leuven (waaronder trein 4107 deze ochtend) bestaat momenteel uit 1x M7BDXH + 2x M7BUH + 2x M7ABUH + 1x M7BUH ipv 2x MR08
Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden.
De laatste tijd heb ik vaker Breaks en 1x MS96 op die verbinding gezien. Alles beter dan Desiro's in ieder geval.
Wonend langs de lijn Mechelen-Leuven...
Tijdens de stakingsperiode zit volgend materieel op de IC Gent-Leuven: MR08 - MR75 - M7 - MR86 - MR80 - MR96
En volgend materieel op de stopper: MR86 - MR80 - MR96 - MR75 (en misschien MR08, daar twijfel ik over)
Plaats reactie