nieuwstopic?!

Gebruikersavatar
TKR
Berichten: 454
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: nieuwstopic?!

Bericht door TKR »

Hier is hij dan, de nieuwe Mat'64!
https://www.youtube.com/watch?v=75fToPc5J_o
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 04 okt 2024, 15:34
desirootje schreef: 04 okt 2024, 12:29 https://www.treinreiziger.nl/zeeuws-spo ... ttere-pil/
4 maand geen treinen tussen Goes en Vlissingen omdat het een testbaanvlak moet worden voor ETCS. Hebben wij dat ook zo gedaan, was er bij ons een spoorlijn gesloten voor zo lang om het uit te testen? Dit moet toch beter kunnen dan dit? Ik ben ook geen fan van de gekozen locatie, Zeeland is al een zwart gat op vlak van openbaar vervoer en nu sluit je de helft van de enige spoorlijn?
Ze willen het daar anders aanpakken dan bij ons, ze willen een lijn compleet ombouwen naar ETCS2 met stopmerkborden. De omschakeling zoals hier door eerst de seinen te laten staan zien ze niet zitten voor het hele net. Ook al hebben ze ETCS2 tussen Utrecht en Amsterdam waar wel nog met klassieke seinen staan om een voorbeeld te geven. Prorail kiest dus voor een andere werkwijze dan Infrabel. Waarom men het zo wil aanpakken snap ik evenmin.
Niemand met verstand van zaken snapt de aanpak van de Nederlands als het over ETCS gaat. Maar ze zijn ook gewoon doof voor raadgevingen uit het buitenland en gaan maar koppig door met hun werkwijze...
Oja, moest Infrabel verantwoordelijk zijn voor het spoor in Zeeland en moeten ombouwen van klassieke seinen met TBL1+ naar ETCS2 zonder seinen zou het spoor een week buiten dienst moeten, als het geen pilootlijn was zou ik zelfs op een verlengd weekend durven mikken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Shrek »

AlexNL schreef: 05 okt 2024, 01:35 Men wil dus met een big bang over en niet twee systemen tegelijk in de lucht houden (zoals nu het geval is op Amsterdam - Utrecht en de Hanzelijn), vandaar dus de uitgebreide testperiode.
Zelfs dan kan je het zo organiseren dat je alles uitgebreid test maar zonder grote impact op het verkeer. Ze hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn, helaas...
Plaats reactie