Bahnhofsfest Raeren 9 en 10 september

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Plaats reactie
FLV-FGSP

Bahnhofsfest Raeren 9 en 10 september

Bericht door FLV-FGSP »

Op 9 en 10 september is er een "Bahnhofsfest" in Raeren: https://eisenbahnfreunde-grenzland.de/

"Es werden Führerstandsmitfahrten auf der Henschel DH240 im Bahnhof Raeren angeboten und es wird die Möglichkeit geben, seine Muskelkraft an einer Handhebeldraisine unter Beweis zu stellen.
Neben der Austellung von historischen Traktoren und eigenen Schienenfahrzeugen werden auch 2 weitere Lokomotiven als Gastfahrzeuge erwartet.
Für Kinder wird es eine Hüpfburg und Kinderschminken geben, für das leibliche Wohl wird durch einen Grill- und Getränkestand, Kaffee und Kuchen gesorgt.

Veranstaltungsort ist in 4730 Raeren am Bahnhof. Parken ist an der Bahnhofstraße 70 möglich.
Weitere Erreichbarkeit via Bus der Linie 14 (H Raeren Botz) und Linie 722 (H Raeren Eifeler Hof) möglich."
FLV-FGSP

Re: Bahnhofsfest Raeren 9 en 10 september

Bericht door FLV-FGSP »

FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

En in 2025 op 21 en 22 juni, aldus de vooraankondiging op Feestboek.
FLV-FGSP

Re: Bahnhofsfest Raeren 21 en 22 juni

Bericht door FLV-FGSP »

Ter gelegenheid van het Bahnhofsfest komt er bezoek uit Brussel: het TSP legt op 22 juni een rit Brussel - Raeren en terug in. De trein zal enkele keren tussen Raeren en Eupen rijden. Zie https://eisenbahnfreunde-grenzland.de/fest/
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Brussel - Raeren en terug is nu boekbaar: https://www.cfbocq.be/nl/tickets/train- ... xpress-nl/
"Onze trein zal bestaan uit comfortabele I10 rijtuigen (enkel 2e klas) “NMBS” (met drankjes & snacks aan boord tijdens de reis) en getrokken worden door een elektrische locomotief van de serie 27 (in de kleuren van “Certus Rail Solutions”) tussen Schaarbeek en Eupen, dan geflankeerd door twee diesellocomotieven van de serie 77 tussen Eupen en Raeren."
JHS2013

Bericht door JHS2013 »

En dat alles onder de vlag van Train Charter Services. Ik ben er in ieder geval bij
4017-4018

Bericht door 4017-4018 »

Kan men ook alleen een enkeltje (Schaarbeek - Eupen) reserveren? Ik zie alleen iets over een dagkaart.
DR-fan

Bericht door DR-fan »

FLV-FGSP schreef: 14 mei 2025, 20:09 Brussel - Raeren en terug is nu boekbaar: https://www.cfbocq.be/nl/tickets/train- ... xpress-nl/
"Onze trein zal bestaan uit comfortabele I10 rijtuigen (enkel 2e klas) “NMBS” (met drankjes & snacks aan boord tijdens de reis) en getrokken worden door een elektrische locomotief van de serie 27 (in de kleuren van “Certus Rail Solutions”) tussen Schaarbeek en Eupen, dan geflankeerd door twee diesellocomotieven van de serie 77 tussen Eupen en Raeren."
Hmm, met I10'en tussen Eupen en Raeren, dus geen verlichting en geen airco. Hopelijk wordt het niet te warm die dag :wink:

Betekent dit dan ook dat er geen demonstratieritten in Raeren zullen plaatsvinden? Voor zover ik weet is daar geen functionele seininrichting meer, dus geen ritten in het station als er een trein op L49 pendelt.
Natje049
Contacteer:

Bericht door Natje049 »

DR-fan schreef: 15 mei 2025, 14:49 Hmm, met I10'en tussen Eupen en Raeren, dus geen verlichting en geen airco. Hopelijk wordt het niet te warm die dag :wink:
Airco zit sowieso niet in de i10BU/BVU die zullen gebruikt worden. Maar dus ook wel geen ventilatie, verlichting of werkende deuren, niet dat deuren anders wel werken bij i10..
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Afbeelding
260689

Bericht door 260689 »

Telkens m'n terug in Eupen staan is het de bedoeling om de T27 even in dienst te zetten voor de batterijen op te laden van de I10. Daar het gaat over I10 zonder airco kunnen de ramen open en de WC kan altijd gebruikt worden daar het direct op het spoor terecht komt. Er gaat sowieso drank verkocht worden op de trein, de snacks zullen chips en droge worst zijn. (Ik sta terug in voor de catering) Al zal het deze keer zonder SR3 worden.
JcbDlb

Bericht door JcbDlb »

Is dat Bahnhofsfest een beetje de moeite? Wil op zich de rit Bxl Raeren wel meedoen, maar ik kan niet goed inschatten of ik me daar een dag voldoende ga kunnen bezighouden. Iemand die al naar één van die feesten is geweest?
DR-fan

Bericht door DR-fan »

JcbDlb schreef: 20 mei 2025, 12:14 Is dat Bahnhofsfest een beetje de moeite? Wil op zich de rit Bxl Raeren wel meedoen, maar ik kan niet goed inschatten of ik me daar een dag voldoende ga kunnen bezighouden. Iemand die al naar één van die feesten is geweest?
Ik was er 2 jaar geleden op een zondag. Best wel leuk, maar een hele dag ga je je daar niet bezighouden. Ik ging speciaal op zondag om in de namiddag dan de goederenspits op L24 te fotograferen...
260689

Bericht door 260689 »

JcbDlb schreef: 20 mei 2025, 12:14 Is dat Bahnhofsfest een beetje de moeite? Wil op zich de rit Bxl Raeren wel meedoen, maar ik kan niet goed inschatten of ik me daar een dag voldoende ga kunnen bezighouden. Iemand die al naar één van die feesten is geweest?
Je kan de rit meedoen uit Schaarbeek tot Rearen. Dan is het de bedoeling dat we 2h/t ritten doen Eupen - Rearen. Aankomst in Rearen rond 11u a 11u30 en terugrit om 16u30 a 17u uit Eupen. Elke enkele rit zou ongeveer 1u duren. (Snelheid van de lijn en overwegen .....)
Plaats reactie