Reservatie nachttrein Trenitalia met FIP PERMIT

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
rvdborgt

Re: Reservatie nachttrein Trenitalia met FIP PERMIT

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 19 feb 2024, 18:38 Het is gelukt!
25€ van Milaan - Bari (via trenitalia) en 15€ voor mijn vriendin met Interrail (via raileurope) en we zitten samen :P. Bedankt voor de hulp en tips!

Business niet toegelaten met FIP in Frecciarossa? Executive zeker niet maar ik dacht 2 jaar geleden met Frecciarossa naar Venetië en toen toch in Business gemogen.
Business kan ook zo te zien, voor dezelfde prijs. Je zult dan wel een coupon 1e klas nodig hebben.
Laat na je reis ook even weten of het personeel het ook prima vindt.
HLE18

Bericht door HLE18 »

Ik heb een coupon 1e klasse, en vriendin Interrail 1e klasse dus we gaan het er op wagen.
HLE18

Bericht door HLE18 »

Een collega wil de EC van Milaan naar Verona nemen met zijn FIP coupon, weet iemand of het nu nodig is daar een toeslag voor te betalen de "Nuovo Dir. Ammissione FS"?

Voor de Frecciarossa werkt dat anders wel goed vorig jaar verschillende geboekt op die manier en nooit problemen gehad tijdens controle. Een EC zonder reservatie lijkt mij zoiets als een IC waar je gewoon mag opstappen met je coupon :?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 13 mei 2025, 20:47 Een collega wil de EC van Milaan naar Verona nemen met zijn FIP coupon, weet iemand of het nu nodig is daar een toeslag voor te betalen de "Nuovo Dir. Ammissione FS"?

Voor de Frecciarossa werkt dat anders wel goed vorig jaar verschillende geboekt op die manier en nooit problemen gehad tijdens controle. Een EC zonder reservatie lijkt mij zoiets als een IC waar je gewoon mag opstappen met je coupon :?
Die EC's hebben verplichte reservering, dus je zult iets moeten boeken. De RDG-documentatie zegt niet wat, maar ik gok dat het nog steeds een Cambio Servizio zou moeten zijn, aangezien deze EC's in Italië door Trenitalia worden gereden.
Dat er in de meeste planners niet wordt aangegeven dat reservering verplicht is (overigens ook niet voor Frecciarossa), komt doordat de dienstregelingsgegevens die Trenitalia aan MERITS stuurt incompleet zijn.
desperado

Bericht door desperado »

HLE18 schreef: 13 mei 2025, 20:47 Een collega wil de EC van Milaan naar Verona nemen met zijn FIP coupon, weet iemand of het nu nodig is daar een toeslag voor te betalen de "Nuovo Dir. Ammissione FS"?

Als je collega Facebook gebruikt, kun je hem doorverwijzen naar de FB-groep “European Rail Staff Travel”. https://www.facebook.com/groups/1894209487277308/
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
HLE18

Bericht door HLE18 »

rvdborgt schreef: 13 mei 2025, 21:29 (overigens ook niet voor Frecciarossa)
Frecciarossa staat wel als reservatieplicht als ook sommige IC's en ik zie nu voor de EC ook maar dan weer niet op 4 juli (op sbb planner) maar wel op de Interrail planner :roll:
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

HLE18 schreef: 14 mei 2025, 18:33
rvdborgt schreef: 13 mei 2025, 21:29 (overigens ook niet voor Frecciarossa)
Frecciarossa staat wel als reservatieplicht als ook sommige IC's en ik zie nu voor de EC ook maar dan weer niet op 4 juli (op sbb planner) maar wel op de Interrail planner :roll:
Eurail voegt dat handmatig toe in de Rail Planner-app. Het zou me niet verbazen als SBB dat ook doet (en dat ze er een paar vergeten zijn). Bij DB, ÖBB en ČD vind ik geen enkele Trenitalia-trein waar reserveringsplicht bij wordt vermeld.
Plaats reactie