Ik kwam afgelopen week nog eens aan de treinhalte Pont-de-Bois in Frankrijk, op de lijn Doornik-Lille. In essentie zijn de perrons daar niet veel meer dan smalle onverharde stroken. Er is een voetgangersbrug om over te steken, maar tot voor kort moest je daar nogal voor omlopen. Toen ik er vroeger kwam zag ik daar echt veel spoorlopers. Die deden dat niet om de trein te nemen, maar gewoon omdat ze wilden oversteken via de perrons en de sporen omdat het korter is, omdat ze de voetgangersbrug te veel gedoe vonden duidelijk.
Ze hebben die voetgangersbrug wat aangepast recent en het is ietsje beter daardoor. Maar vooral: ze hebben ook dit tussen de rails geplaatst over de hele lengte van de perrons. Ik heb dat nog niet gezien in België.
Spoorloperij, nogmaals
Re: Spoorloperij, nogmaals
Zeker wel bekend in België, dergelijke struikelmatten liggen bijvoorbeeld ook in Waver.
Ze werken, maar het blijft symptoombestrijding. In Waver is het echte probleem dat het station geen uitgang heeft aan de westkant (waar een grote middelbare school is).
Ze werken, maar het blijft symptoombestrijding. In Waver is het echte probleem dat het station geen uitgang heeft aan de westkant (waar een grote middelbare school is).
Al wat ik blijf denken als ik dat zie is van: ik hoop dat je daar als machinist nooit in het tussenspoor moet zijn om aan de kranen aan de zijkant van de rijtuigen te geraken...
-

Op veel van deze plaatsen liggen er in ieder geval geen.