Gokje: MS75 was het geplande materieel, maar in realiteit werd een MS08 ingezet. Per vergissing heeft men dan vergeten de MS75 uit het systeem te halen en de MS08 eraan toegevoegd. Volgens de app lijkt het alsof die gekoppeld rijden, maar als ik zoiets zie in de app is mijn ervaring dat de reële samenstelling slechts uit 1 van beide treintypes bestaat.
Desiro ervaringen !!
-
- Contacteer:
Re: Desiro ervaringen !!
Op die manier heb ik ooit op een trein gezeten die volgens de app bestond uit 20 rijtuigen en 4 locs.
-
Men zou het moeten aanpassen dat je de samenstelling pas te zien krijgt eens deze is bevestigd geweest door de bestuurder of begeleider.
Maar nee, het is juist handig om op voorhand de geplande samenstelling te zien. Ik laat M5-treinen graag rijden als ik weet dat enkele minuten later een airco-trein rijdt en daar ben ik zeker niet alleen inovspotter_be schreef: ↑20 jun 2025, 16:54 Men zou het moeten aanpassen dat je de samenstelling pas te zien krijgt eens deze is bevestigd geweest door de bestuurder of begeleider.

Dat is waarschijnlijk wat er gebeurd is, want ik had de samenstelling slechts enkele minuten voor het (theoretische) vertrek uit Binche opgezocht en dan moet die toch echt definitief gekend zijn.trainlovertje schreef: ↑20 jun 2025, 00:48Gokje: MS75 was het geplande materieel, maar in realiteit werd een MS08 ingezet. Per vergissing heeft men dan vergeten de MS75 uit het systeem te halen en de MS08 eraan toegevoegd. Volgens de app lijkt het alsof die gekoppeld rijden, maar als ik zoiets zie in de app is mijn ervaring dat de reële samenstelling slechts uit 1 van beide treintypes bestaat.
Om echt te weten welke type er wordt ingezet (net als Shrek weet ik graag welk materiaal er op welke trein wordt ingezet) moet je dan dus weten welk materiaal de normale inzet is; dat is dan waarschijnlijk de foute omdat ze vergeten zijn die te verwijderen toen het nieuwe materiaal werd ingegeven.
-
Dan is het inderdaad al definitief bekend maar waarschijnlijk nog niet digitaal bevestigd door het personeel ter plaatse in Binche (treinbestuurder en/of treinbegeleider) en de app hangt af van die gegevens.