betekenis van "centreren" van rollen
betekenis van "centreren" van rollen
Beste
Om een rol te vervangen in de ticketmachine moeten we de "rol centreren op de as". Er is een linkerrolprinter ("voke" genoemd) en een rechterrolprinter ("custom" genoemd.
De rol moeten we tussen 2 ronde platen steken met daartussen een "as". Wat bedoelen ze ermee dat de rol gecentreerd moet zijn op de as? Dat beide "uiteinden" van de as even lang moeten zijn? , maar hier is de as van de linkerkant iets langer uitsteekt dan die van de rechterkant (zie bijlages), maar het lijkt wel uitgelijnd. Dus waar moet ik naar kijken om het correct uit te lijnen? Naar de uiteinden van de as of wat bedoelen ze eigenlijk?
Om een rol te vervangen in de ticketmachine moeten we de "rol centreren op de as". Er is een linkerrolprinter ("voke" genoemd) en een rechterrolprinter ("custom" genoemd.
De rol moeten we tussen 2 ronde platen steken met daartussen een "as". Wat bedoelen ze ermee dat de rol gecentreerd moet zijn op de as? Dat beide "uiteinden" van de as even lang moeten zijn? , maar hier is de as van de linkerkant iets langer uitsteekt dan die van de rechterkant (zie bijlages), maar het lijkt wel uitgelijnd. Dus waar moet ik naar kijken om het correct uit te lijnen? Naar de uiteinden van de as of wat bedoelen ze eigenlijk?
- Bijlagen
-
- linkeruiteinde langer dan rechteruiteinde.png (5.73 KiB) 562 keer bekeken
-
- rolvraagje.pdf
- (534.17 KiB) 21 keer gedownload
Re: betekenis van "centreren" van rollen
De tekenaar van dienst heeft de blokjes niet volledig juist uitgeleend op het tekeningetje. Maar uit de tekst leid ik inderdaad af dat het rolletje in het midden van de as dient geplaatst te worden.
Hartelijk dank voor je antwoord.
In bijlage zie je ook dat de kasticketrol links uitgelijnd moet worden (3e kolom). Dus er steekt een klein stuk aan de linkerkant en een lang stuk aan de rechterkant. Is dat zo of is dat misschien ook niet juist getekend?
In bijlage zie je ook dat de kasticketrol links uitgelijnd moet worden (3e kolom). Dus er steekt een klein stuk aan de linkerkant en een lang stuk aan de rechterkant. Is dat zo of is dat misschien ook niet juist getekend?
Dus centreren, maar niet in het midden?? Klinkt goed.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Er staat de-centreren naar links bij die kasticketrol.
Is er iemand in deze groep die al ooit de rollen van de TVM (ticket vending machine) heeft moeten vervangen?
Is er iemand in deze groep die al ooit de rollen van de TVM (ticket vending machine) heeft moeten vervangen?
Heeft er al iemand de rollen van de TVM's moeten vervangen (tvm's zijn de ticketmachines).
Want ik snap een paar tekeningen niet die ze bij de uitleg geven (of ze zijn fout getekend...)
Iemand ervaring met vervangen van rollen bij de TVM's?
Want ik snap een paar tekeningen niet die ze bij de uitleg geven (of ze zijn fout getekend...)
Iemand ervaring met vervangen van rollen bij de TVM's?
Geen ervaring maar ik kan mij inbeelden dat het rolletje naar links uitgelijnd wordt omdat de printer een groter formaat van papier aankan.
Kan je zoiets niet beter vragen aan je collega's of je chef ipv op een internetforum?
-
Voor ieder ander mens betekent centreren: naar het centrum oftewel midden brengen. Maar we weten intussen dat woorden bij het spoor al eens een heel eigen betekenis krijgen... Ook al daarom onderschrijf ik de opmerking van @Eimai: de vraag best stellen binnen de betreffende omgeving.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Heeft iemand mijn topic bij de babbelhoek verwijdert? Wie weet waren er wel mensen die er al eens mee gewerkt hebben.
Alvast hartelijk dank voor het verwijderen van het topic.
Alvast hartelijk dank voor het verwijderen van het topic.
Het is bij "infrastructuur" beland....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
- trainfreak
Ik heb dat bericht samengevoegd met dit topic, je kan uw bericht 7 posts hoger terugvinden.
In de Babbelhoek hoort dit niet echt thuis, en het heeft ook niet veel zin om hier meerdere topics voor te openen.