Nieuw: Dinnertrain

Alles over reizigerstreinen in België.
jknockaert

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door jknockaert »

Shrek schreef: 08 jul 2025, 18:56Ter herinnering: dit bedrijf ging op dubieuze wijze failliet
De faillissementsverslagen staan online (vandaag nog een nieuw tussentijds verslag bijgekomen) en daaruit blijkt vooralsnog niets dubieus.
260689

Bericht door 260689 »

Shrek schreef: 08 jul 2025, 20:26
260689 schreef: 08 jul 2025, 20:18 Daar moet ik je even corrigeren. Rolling tables zal uitgevoerd worden door het Belgische bedrijf Wagonplastron. Dinnertrain was een Nederlands bedrijf met verkeerde mensen intern en uitzendkrachten. De baas van Wagonplastron ken ik nog van tijden toen de bergland-Express reed. Wagonplastron verzorgd de service van de ES Brussel <=> Praag. Dus het zijn zeker niet dezelfde mensen.
Maar de eigenaar is toch dezelfde?
De eigenaar is een Belg. Dus een totaal andere eigenaar. Die eigenaar is ook baas van Wagonplastron. Een rasechte Belg.
Shrek

Bericht door Shrek »

260689 schreef: 08 jul 2025, 20:42
Shrek schreef: 08 jul 2025, 20:26
260689 schreef: 08 jul 2025, 20:18 Daar moet ik je even corrigeren. Rolling tables zal uitgevoerd worden door het Belgische bedrijf Wagonplastron. Dinnertrain was een Nederlands bedrijf met verkeerde mensen intern en uitzendkrachten. De baas van Wagonplastron ken ik nog van tijden toen de bergland-Express reed. Wagonplastron verzorgd de service van de ES Brussel <=> Praag. Dus het zijn zeker niet dezelfde mensen.
Maar de eigenaar is toch dezelfde?
De eigenaar is een Belg. Dus een totaal andere eigenaar. Die eigenaar is ook baas van Wagonplastron. Een rasechte Belg.
Dat is toch niet wat ik opmaak uit openbare info:
"De Onderneming Rail Events & Concepts B.V., geregistreerd bij de Kamer van Koophandel (KvK) onder nummer 80036546, is gevestigd aan de Rijnzathe 6 in De Meern NL"
Shrek

Bericht door Shrek »

jknockaert schreef: 08 jul 2025, 20:31
Shrek schreef: 08 jul 2025, 18:56Ter herinnering: dit bedrijf ging op dubieuze wijze failliet
De faillissementsverslagen staan online (vandaag nog een nieuw tussentijds verslag bijgekomen) en daaruit blijkt vooralsnog niets dubieus.
Als ze niet bewust mensen om de tuin geleid hebben door reizen te verkopen waarvan ze al lang wisten dat ze nooit zouden doorgaan, dan is het toch heel erg grote incompetentie. Beiden zijn goed genoeg om er niets meer mee te maken willen hebben :wink:
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Shrek schreef: 08 jul 2025, 18:56 Minder fraai is wel het feit dat de mensen achter rolling tables gewoon dezelfde zijn als die van dinner train. Ter herinnering: dit bedrijf ging op dubieuze wijze failliet en liet honderden gedupeerde klanten in de kou staan.
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt 1€ aan deze mensen te geven.
Shrek schreef: 08 jul 2025, 19:48 Dit zit toch ook gewoon onder InnoCats, met een zeker L.P. als eigenaar? Dat is dezelfde persoon die ook dinnertrain deed.
Dinner Train is voortgekomen uit het in 2019 ter ziele gegane Railpromo, een bedrijf dat chartertreinen organiseerde. Het exploiteerde ook onder eigen naam en verantwoordelijk de eerste versie van de Dinnertrain (in het begin onder de naam 'Panorama Rail Restaurant').

Na het failliet van Railpromo is er een doorstart gemaakt, en is er een spinnenweb aan bedrijven opgetuigd om risico's zoveel mogelijk te spreiden. Hieruit is Train Charter Services ontstaan, dat zich toelegt op het rijden van chartertreinen (en tegenwoordig dus ook contractdienst op de RE13). De Dinner Train heeft ook een doorstart gemaakt, maar hier is TCS niet direct meer bij betrokken.

De vernieuwde Dinner Train was een concept van Train Charter Events B.V., een bedrijf waarvan de naam op dat van TCS lijkt maar dat er (juridisch) volledig los van stond. TCE was volledig in handen was van Jump Holding B.V., een zekere T.H.G.M. Beltz is/was hiervan de enig aandeelhouder en bestuurder van. TCS deed slechts de operatie, en werd één van de schuldeisers.

Dat de namen TCS en TCE zo op elkaar lijken is wel verwarrend, zelfs in het meest recente verslag staat op één plek "TCS" waar volgens mij "TCE" moet staan. :lol:

The Rolling Tables is dan wél weer een concept van dezelfde holding als waar TCS onder valt. Of T. Beltz hier nog op enige wijze bij betrokken is, is mij niet duidelijk.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie