Ik kan persoonlijk inchecken met bankkaart op Antwerpse tram, netjes.
Maar kan ik ook betalen voor een tweede persoon met mijn bankkaart? of moet dat met een andere bankkaart voor de duidelijkheid of kan het niet tweemaal inchecken ?
Stel dat ik tweemaal incheck, hoe ga ik te werk bij het uitchecken? Gaat dat ook in twee maal of wist hij beide bij het uitchecken met de kaart.
Ik weet dat uitchecken het lastigste is door de andere uitstappers...
betalen met Bankkaart op Antwerpse tram.
-
Re: betalen met Bankkaart op Antwerpse tram.
Je moet je bankkaart binnen de twee minuten opnieuw voor de kaartlezer houden en dan rekent deze een tweede rit (voor een tweede persoon dan) aan, reis je met drie hou je je bankkaart nogmaals tegen de kaartlezer enzo verder.
En wat bedoel je met uitchecken? Bij mijn weten moet je bij De Lijn enkel je vervoersbewijs of bankkaart tegen de lezer houden bij het opstappen.
En wat bedoel je met uitchecken? Bij mijn weten moet je bij De Lijn enkel je vervoersbewijs of bankkaart tegen de lezer houden bij het opstappen.
Uitchecken is iets typisch Nederlands. Daar betaal je voor de rit tussen 2 haltes. Bij de lijn betaal je gewoon per uur.
Ok, nu begrijp ik het, ik wist dat het in Antwerpen kon, maar heb het inderdaad vorige zondag in Rotterdam geprobeerd en daar werd omgeroepen dat je moest uitchecken, "ook met bankkaart"....riep men er uitdrukkelijk bij.
Dat uitchecken voor twee man was best moeilijk door de andere uitstappers ...
Indien uitchecken mislukt door het gedrang wat zou het dan kosten, een dagkaart ?
Indien ik in Antwerpen ganse dag heen en weer rij, is het max dan de dagkaart of is de computer van de lijn niet zo genereus als in Londen ?
Indien uitchecken mislukt door het gedrang wat zou het dan kosten, een dagkaart ?
Indien ik in Antwerpen ganse dag heen en weer rij, is het max dan de dagkaart of is de computer van de lijn niet zo genereus als in Londen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat in checken / uit checken, het is ook weer zo iets dat overal anders is. Het schermpje dat je betaling bevestigd zou beter iets zeggen in de aard van 'geldig tot XX:XX' of 'vergeet niet uit te checken'.
2 jaar geleden ook sterk getwijfeld in Amsterdam of ik moest uit checken, of dat ik dan eerder een 2de rit zou betalen als ik dat deed...
2 jaar geleden ook sterk getwijfeld in Amsterdam of ik moest uit checken, of dat ik dan eerder een 2de rit zou betalen als ik dat deed...
-
- Contacteer:
Uitchecken hoeft niet. Ik lees nergens dat de bankkaartterminal zo slim/vriendelijk is om een plafondprijs per dag gelijk aan een dagkaart te hanteren. In dat geval best een aparte dagkaart kopen dus.dentheo schreef: ↑13 jul 2025, 10:15 Ok, nu begrijp ik het, ik wist dat het in Antwerpen kon, maar heb het inderdaad vorige zondag in Rotterdam geprobeerd en daar werd omgeroepen dat je moest uitchecken, "ook met bankkaart"....riep men er uitdrukkelijk bij.
Yep, De Lijn hanteert geen dagelijk plafond op de prijs van een dagkaart, zoals ik tot mijn scha en schande ondervond. De Brusselse MIVB doet dat overigens wel, zolang je maar dezelfde bankkaart gebruikt...