De uitstroom van de M7BD rijtuigen begint in een stroomversnelling te geraken.
Ondertussen toch al 5 rijtuigen in dienst, voornamelijk op de 5xx reeks, en eentje op de E24xx reeks (Brussel-Namen-Leuven).
Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Geen overbodige luxe op de reeks 5xx. Aan fietscapaciteit geen gebrek meer.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik kwam een M7BD op 16 juni tegen op een trein naar Knokke.
Het uitstappen gaat voorlopig zeer traag omdat reizigers boven fysiek maar langs één kant naar buiten kunnen. Beneden kan je wel langs 2 kanten naar buiten, maar omdat deze deur nog niet in dienst is, is het langs dezelfde kant. Voeg daar nog aan toe dat de stam toen reed met 4 M7's in de spits en het was complete chaos.
Ik zou dus liever hebben dat ze ze echt in dienst nemen als beide deuren werken, anders zal het voor opstoppingen en vertragingen zorgen.
Het uitstappen gaat voorlopig zeer traag omdat reizigers boven fysiek maar langs één kant naar buiten kunnen. Beneden kan je wel langs 2 kanten naar buiten, maar omdat deze deur nog niet in dienst is, is het langs dezelfde kant. Voeg daar nog aan toe dat de stam toen reed met 4 M7's in de spits en het was complete chaos.
Ik zou dus liever hebben dat ze ze echt in dienst nemen als beide deuren werken, anders zal het voor opstoppingen en vertragingen zorgen.
-
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Was die speciale lage deur niet in dienst of was het perron te laag?
Die lage deur op een M7BD opent enkel bij een perronhoogte van 76cm, is het perron lager dan zal die deur niet openen.
Die lage deur op een M7BD opent enkel bij een perronhoogte van 76cm, is het perron lager dan zal die deur niet openen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dus die M7BD is in de praktijk enkel nuttig op lijnen met enkel hoge perrons van 76 cm?ovspotter_be schreef: ↑13 jul 2025, 13:53 Was die speciale lage deur niet in dienst of was het perron te laag?
Die lage deur op een M7BD opent enkel bij een perronhoogte van 76cm, is het perron lager dan zal die deur niet openen.
Aan een laag perron wordt het chaos omdat reizigers, een deel met fiets, kinderwagen of rolstoel, vruchteloos staan te wachten aan een deur die niet opengaat, en dan nog alsnog, tegen de stroom van instappende reizigers in, proberen een normale deur te bereiken om op tijd buiten te raken?
Wat rolstoelers betreft: hoe raken zij van de lage benedenverdieping naar het niveau van de normale deur? Een M7BD lijkt me bij een laag perron juist minder toegankelijk dan een M6BD?