Welk Materieel komt er in jouw Depot/thuisstation voor?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Mechanik schreef:
Tommyken schreef:Lijn 25 en 27

Alles 8) :lol:
eurostar ook? :-)
nee he :lol:
Nee idd dat niet .. maar dat is geen trein he .. dat is gewoon
een rangeerkar dat van de ene kutzak naar de andere kutzak rijd. 8) :lol:
Steven

Bericht door Steven »

Tommyken schreef:
Mechanik schreef:
Tommyken schreef:Lijn 25 en 27

Alles 8) :lol:
eurostar ook? :-)
nee he :lol:
Nee idd dat niet .. maar dat is geen trein he .. dat is gewoon
een rangeerkar dat van de ene kutzak naar de andere kutzak rijd. 8) :lol:
touche :-)
Wover

Bericht door Wover »

Dusty schreef:Mw41? 15? :shock:
ICT Trein Neerpelt - Blankenberge met MW41 en ICT Turnhout - Blankenberge met 15 (denk ik) ;)
Greg

Bericht door Greg »

Was dat maar waar ICT Turnhout - Blankenberge met een 15 ! :lol:
Dat is een 22/25 Wover. :wink:
Wover

Bericht door Wover »

zucht, toen ik dat hier de eerste keer plaatste had ik ook 15 geschreven... wat heb ik daar nu toch mee :p

anyway, dus idd een 25 (22 heb ik nog niet gezien, maar tzou ook kunnen ;))
Sander

Bericht door Sander »

Op mijn "standplaats" :wink: : G1206, G2000, Class 58, Class 66, 6400/6500, 1200, 6700, V60, Ludmilla's...
prahsharp

Bericht door prahsharp »

heverlee ziet enkel wat gemoderniseerde klassiekjes, en nog wat P-treinen (studententreinen) met 21/27+M4, breaks, Mw41.

een pak loc's slepen wel mooie slierten cargo langs hier walenland binnen:
Shrek

Bericht door Shrek »

prahsharp schreef:heverlee ziet enkel wat gemoderniseerde klassiekjes, en nog wat P-treinen (studententreinen) met 21/27+M4, breaks, Mw41.

een pak loc's slepen wel mooie slierten cargo langs hier walenland binnen:
daarom heb ik leuven genomen :wink:
Locomotief 5175

Bericht door Locomotief 5175 »

In de zomer stoppen ook een varkenneuzen in Kortrijk, dat is een toeristentrein tussen Charleroi en De Panne en Blankenberge !!!!
1 stel voor De Panne en 2 stellen voor Blankenberge.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Locomotief 5175 schreef:In de zomer stoppen ook een varkenneuzen in Kortrijk, dat is een toeristentrein tussen Charleroi en De Panne en Blankenberge !!!!
1 stel voor De Panne en 2 stellen voor Blankenberge.
Ik dacht dat die tegenwoordig met 21/27 + M6 werd gereden?
Maar het is goed mogelijk natuurlijk!
Greg

Bericht door Greg »

Nee, wat loc 5175 zegt klopt. :wink:
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Zwolle:

Op de Noord-Oost-Intercitylijn Amsterdam/Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen/Leeuwarden veel ICM. Door de deuren in de kop, die geopend kunnen worden als er twee stellen gekoppeld zijn, worden deze ook wel "Koplopers" genoemd. Om meer tijd de besparen zijn de doorloopkoppen helaas buiten dienst gesteld.
In de stoptrein Utrecht - Amersfoort rijdt vooral dubbeldeksmaterieel van het type DD-AR , maar in de avond neemt het Materieel'64 de dienst over.
In de stoptrein Zwolle - Groningen rijden ook veel Koplopers, maar er komt ook wel eens Mat'64.
Op de ongeëlektrificeerde lijnen Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden (- Enschede) rijden de DM'90-stellen, die door hun kopvorm de bijnaam "Buffel" hebben.
De lijn Zwolle - Emmen was tot december 2005 het inzetgebied het van het SM'90, de "Railhoppers". Doordat dit een kleine serie is, zijn ze ondanks hun grote aanzetsnelheid buiten dienst gesteld en vervangen door het veel langzamere Mat'64.
Tenslotte is er nog de lijn Zwolle - Deventer en verder naar Roosendaal. Op deze dienst rijdt het Dubbeldeks Interregiomaterieel. In de rustige uren rijdt er ook Mat'64.

Goederentreinen komen hier ook. Interessante treinen zijn de containershuttles van ACTS. De Veendam-shuttle wordt vaak getrokken door een ex-Britse class 58. Naast de Veendam-shuttle rijdt er ook een shuttle naar Leeuwarden en Coevorden, die vaak getrokken worden door een loc van de serie 1250. In de Leeuwarden-shuttle rijdt er ook een ex-NMBS reeks 62 (bij ACTS als serie 6700 genummerd) in opzending mee.
Railion is ook actief met veel treinen. Veel van deze treinen, zoals de vuilnistrein naar het raccordement Katwolde, worden getrokken door één of meerdere locs 6400. Enkele treinen worden getrokken door een 1600.

Verder komen er wel eens incidentiële werk-, meet- en museumtreinen. Voor onderhoud in de werkplaats van Zwolle komt er vaak een class 66 van ERS op bezoek.

Bastiaan
1607

Bericht door 1607 »

Blankenberge

van eind september tot in juni heel veel 96's en klassiekers
van in juni tot eind september:
klassiekers
96's
breaks
41's
800's
21
27
22
25
cfl 3000
en vorig jaar zelfs een 20. maar dat was een zeer grote uitzondering. (was omdat de blankenberge express in panne stond.)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Nog even toevoegen aan Kortrijk;
er komen ook 13'en en 20'ers met goederen treinen. 20 zelden, maar heb het met eigen ogen kunnen bewonderen. 13 wist ik niet; maar heb het 10 min ook met mijn eigen oogjes gezien!!!
Locomotief 5175

Bericht door Locomotief 5175 »

Ik heb nog nooit een 13' met vracht trein gezien in Kortrijk !!!! Stond waarschijnelijk niet geprogrammeerd. Misschien in de toekomst met M6 trekken. Ik denk van wel en hopelijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie