Op dinsdag 26-08-2025 vertrekken naar Parijs en daar blijven overnachten tot woensdag 03-09-2025. Gedurende de periode dat ik er ben, zou ik elke dag gebruik willen maken van metro en RER. Niet enkel in het centrum van Parijs, maar ook soms naar bezienswaardigheden die in de voorsteden liggen, zoals het Bois de Boulogne, het Bois de Vincennes, het kasteel van Versailles enz. Ik herinner me dat vroeger de regio Île-de-France onderverdeeld was in zones, en niet alle vervoerbewijzen en alle zones geldig waren. Als ik de informatie op deze site goed begrijp, is dat systeem tegenwoordig echter anders, en zijn tickets en dagkaarten nu in heel groot-Parijs geldig:
Ik ben niet van plan de luchthavens te bezoeken, maar in het algemeen wel veel te reizen in en rond Parijs, daarom lijkt het mij de beste optie om voor elke dag een afzonderlijke Navigo 1-dagpas te kopen? Maar zijn die Navigo-dagpassen echt wel op het volledige RER-netwerk bruikbaar? Want op deze foto is duidelijk te zien dat sommige stukken RER tot écht ver buiten Parijs gaan.– Er bestaat een Navigo 1-dagpas (€12) waarmee je 1 dag onbeperkt kunt reizen (met metro, bus, RER) naar heel Groot-Parijs behalve naar de luchthaven. Deze dagpas is dus pas interessant als je meer dan 4 ritten wilt maken op een dag (losse tickets kosten €2,50Je kunt deze dagpas op een fysieke of digitale Navigo-pas zetten.
– Verder bestaat de Visit Paris-kaart, die je ook op een Navigo-pas kunt zetten. Je kunt hiermee onbeperkt reizen met alle vervoersmiddelen, inclusief de luchthavens. Deze kost €29,90/dag (volw.) en €14,95/dag (kind t/m 9 jaar) en bestaat ook voor meerdere dagen (degressief tarief).