website niet beschikbaar
website niet beschikbaar
Al een paar weken (en vandaag de hele dag) verschijnt regelmatig de melding: De website is momenteel niet beschikbaar. We doen ons uiterste best om de situatie zo snel mogelijk te herstellen.
Probeer later opnieuw of ga naar de NMBS-app om de dienstregeling te bekijken, een ticket te kopen of meer informatie te vinden."
Wat is hier aan de hand? Hopelijk geen problemen zoals met de officiële sites van Wallonië.
Probeer later opnieuw of ga naar de NMBS-app om de dienstregeling te bekijken, een ticket te kopen of meer informatie te vinden."
Wat is hier aan de hand? Hopelijk geen problemen zoals met de officiële sites van Wallonië.
-
Re: website niet beschikbaar
Dankjewel voor de suggestie. Cache (chrome) leegmaken hielp inderdaad. Bij edge bleek er overigens geen probleem.
-
Momenteel ook weer en dat is niet bepaald de eerste keer. (Safari en Chrome, vanuit Nederland.)
Werkt een anoniem browservenster?Commendatore schreef: ↑06 mei 2025, 23:28 Momenteel ook weer en dat is niet bepaald de eerste keer. (Safari en Chrome, vanuit Nederland.)
-
Een paar minuten later werkte het weer op de normale manier.
De website maakt trouwens ook heel zichtbaar gebruik van Cloudflare als je hem bezoekt. Dat heb ik bij andere websites maar zelden.
De website maakt trouwens ook heel zichtbaar gebruik van Cloudflare als je hem bezoekt. Dat heb ik bij andere websites maar zelden.
-
Dit lijkt nog steeds te spelen. Soms werkt de website eventjes, daarna weer zo'n melding dat die down is.
Ik probeer mijn e-mailadres aan te passen, maar dat is zo bijna niet te doen.
Toevoeging: gelukt, maar dat ging onnodig moeilijk en vergde meerdere pogingen.
Ik probeer mijn e-mailadres aan te passen, maar dat is zo bijna niet te doen.
Toevoeging: gelukt, maar dat ging onnodig moeilijk en vergde meerdere pogingen.
Ik heb dat zo vaak op de nmbs website (ik vind het al niet professioneel om niet nmbs.be als domein te hebben, maar dat is wat anders).
Momenteel met Firefox in een private window doet die het niet, "The website is currently down for maintenance" wat een leugen is, want in een gewoon venster kom ik er wel op.
Alleen werkt het daar ook niet fatsoenlijk, want de onhebbelijke eigenschap dat je in de planner nadat je een station intypt moet kiezen uit een lijst werkt niet, en dan kun je dus geen reisadvies krijgen ondanks dat je perfect correcte stationsnamen hebt ingegeven.
Het leuke is dat als je dan de website opnieuw probeert te herladen je wel de melding "The website is currently down for maintenance" krijgt. Dat zou wel heel toevallig zijn he? Nee dus.
IMHO is de website van NMBS een hobbyproject van een onkundige die niet snapt waar hij mee bezig is. Het is geen serieuze werkende website en zeker geen reclame voor het bedrijf.
Dit is zowel in Firefox als in Chrome en vanaf meerdere systemen (Windows 10, Windows 11, virtueel systeem van het werk, laptop). Dat het dus aan de gebruiker ligt lijkt me heel erg sterk.
Momenteel met Firefox in een private window doet die het niet, "The website is currently down for maintenance" wat een leugen is, want in een gewoon venster kom ik er wel op.
Alleen werkt het daar ook niet fatsoenlijk, want de onhebbelijke eigenschap dat je in de planner nadat je een station intypt moet kiezen uit een lijst werkt niet, en dan kun je dus geen reisadvies krijgen ondanks dat je perfect correcte stationsnamen hebt ingegeven.
Het leuke is dat als je dan de website opnieuw probeert te herladen je wel de melding "The website is currently down for maintenance" krijgt. Dat zou wel heel toevallig zijn he? Nee dus.
IMHO is de website van NMBS een hobbyproject van een onkundige die niet snapt waar hij mee bezig is. Het is geen serieuze werkende website en zeker geen reclame voor het bedrijf.
Dit is zowel in Firefox als in Chrome en vanaf meerdere systemen (Windows 10, Windows 11, virtueel systeem van het werk, laptop). Dat het dus aan de gebruiker ligt lijkt me heel erg sterk.
Het NMBS-website deed het prima totdat ze Cloudflare gingen gebruiken. Ik kon op mijn werk ook eens eens dag die site niet gebruiken, met diezelfde mededeling over onderhoud, en een dag later werkte het weer. Uiteraard was de website gewoon in de lucht.
Ik vermoed dat ze o.a. iets doen met je (vermoede) locatie. Als ik mijn VPN op Nederland zet, dan komt het Cloudflare-scherm en moet ik bevestigen dat ik een mens ben. Als ik een anoniem venster open (met Belgisch IP-adres), dan moet ik alleen cookies bevestigen.
Ik weet niet welke combinatie leidt tot het tonen van de mededeling over onderhoud, maar als je dat ziet vanaf een normale locatie, dan is er duidelijk iets mis.
Ik vermoed dat ze o.a. iets doen met je (vermoede) locatie. Als ik mijn VPN op Nederland zet, dan komt het Cloudflare-scherm en moet ik bevestigen dat ik een mens ben. Als ik een anoniem venster open (met Belgisch IP-adres), dan moet ik alleen cookies bevestigen.
Ik weet niet welke combinatie leidt tot het tonen van de mededeling over onderhoud, maar als je dat ziet vanaf een normale locatie, dan is er duidelijk iets mis.
-
Dat vermoeden heb ik eigenlijk ook. Het lijkt er voor mij een beetje op dat degenen die verantwoordelijk zijn voor de website ervan uitgaan dat die voor mensen buiten België niet relevant is en daarom geen rekening houden met bezoekers van buiten de landsgrenzen.
Ook in België blijf ik problemen hebben met chrome (niet met edge). Een uurregeling opzoeken lukt meestal maar een biljet kopen niet (dan moet ik naar edge)