stijn schreef: ↑01 okt 2025, 08:41
Uiteraard, maar ik bedoel dat de niet ETCS vlekken zeldzaam beginnen worden.
Wel ja, het plan is om binnen 3 maanden geen vlekken meer te hebben, met uitzondering van de havengebieden en goederenlijnen met een maximum snelheid van 40 km/h of minder en HSL1.
stijn schreef: ↑01 okt 2025, 08:41
Uiteraard, maar ik bedoel dat de niet ETCS vlekken zeldzaam beginnen worden.
Wel ja, het plan is om binnen 3 maanden geen vlekken meer te hebben, met uitzondering van de havengebieden en goederenlijnen met een maximum snelheid van 40 km/h of minder en HSL1.
Het is wel raar dat elk havengebied anders uitgevoerd is. Bv Zeebrugge is zowat alles buiten de voorhaven ETCS L2, in Antwerpen enkel op de doorgaande lijn langs het noord...
Wat gaat er eigenlijk in de bundels van Schaarbeek en Vorst gebeuren? Vroeger werd ons gezegd dat het er level 0 ging worden maar ik neem aan dat we daar na december nog wel een tijdje langer met tbl1+ gaan zitten?
Eimai schreef: ↑02 okt 2025, 21:46
Wat gaat er eigenlijk in de bundels van Schaarbeek en Vorst gebeuren? Vroeger werd ons gezegd dat het er level 0 ging worden maar ik neem aan dat we daar na december nog wel een tijdje langer met tbl1+ gaan zitten?
Schaarbeek zal inderdaad een level 0-zone worden. Maar in die zones mag eventueel ook TBL gebruikt worden, dus er is geen haast bij het uitbreken van de krokos en TBL aldaar. Voor Vorst moet er nog een beslissing genomen worden.
Eimai schreef: ↑02 okt 2025, 21:46
Wat gaat er eigenlijk in de bundels van Schaarbeek en Vorst gebeuren? Vroeger werd ons gezegd dat het er level 0 ging worden maar ik neem aan dat we daar na december nog wel een tijdje langer met tbl1+ gaan zitten?
Materieel dat ETCS heeft maar geen TBL1+, maakt bij de inrit van die bundels nu al de transitie naar niveau 0. Voorlopig rijdt er bij mijn weten in België nog geen materieel met ETCS zonder TBL1+ rond in commerciële dienst, maar voor homologatietesten zijn er al enkele prototypes geweest.