De maximumprijs van een treinticket wordt met 20% verlaagd. Dat komt omdat het tarief daarvan voortaan zal worden berekend op 120 kilometer in plaats van op 150 kilometer. Een treinrit in 2e klasse zal daardoor voor een volwassene (26-64 jaar) maximum 20,90 euro kosten, in plaats van 26 euro vandaag.
Ik neem aan dat die € 20,90 voor een enkele reis geldt?
Voor wie vaker de trein neemt, lanceert NMBS de Train+ kaart. Daarmee genieten alle reizigers van een (extra) korting van 40% tijdens de daluren (instappen van maandag tot vrijdag tot en met 6 uur, van 9 uur tot 16 uur, en vanaf 18 uur) en het weekend (zaterdag en zondag) én van een voordelig maximumtarief, ook tijdens de spits. Voor jongeren, senioren en rechthebbenden op een verhoogde tegemoetkoming gaat het om een bijkomende korting, bovenop de standaardkorting van 40%.
Met Train+ krijgen jongeren, senioren en rechthebbenden op een verhoogde tegemoetkoming tijdens de daluren en het weekend een bijkomende korting van 40%, waardoor deze oploopt tot in totaal 64%. Bovendien betalen zij met Train+ maximum 5,5 euro per rit, ook tijdens de spits.
Ik heb verhoogde tegemoetkoming, betekent dit dus dat, indien ik me Train+ aanschaf, ik voor € 5,5 van De Panne naar Aarlen (enkele reis) kan, zonder daarbij rekening te moeten houden met spitsuren?

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.