Heraanleg L. 162/1 ?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
jan_olieslagers

Re: Heraanleg L. 162/1 ?

Bericht door jan_olieslagers »

Bij gebrek aan reactie heb ik (al te ongeduldig :) ?) zelf toegevoegd "ref=L162/1" in beide spoorstukken. Het opzetten van een relatie gaat me echter boven mijn petje, maar zou wel een goede zaak zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ov_wijzer

Re: L162/1 in OSM/ORM

Bericht door ov_wijzer »

jan_olieslagers schreef: 01 okt 2025, 18:37 Enkele dagen geleden heeft iemand geknutseld aan de verbindingsboog waarmee verkeer vanuit Namen kan afgeleid worden richting Bertrix-Virton-Athus. Echter het lijnnummer L162/1 staat er niet bij. Ook dacht ik dat het de gewoonte was om de segmenten (het zijn er maar twee, in dit geval) samen te vatten tot een "relation".

En er is als startdatum 28 september bij vermeld, werd dit stuk spoor inderdaad in gebruik genomen?

Kan iemand die beter dan ik vertrouwd is met het mappen van spoorinfrastructuur hier een blik op werpen aub?

https://www.openstreetmap.org/way/1433365346
https://www.openstreetmap.org/way/1338838103
Enkele weken geleden heeft DBC er al eens overheen gereden, met een lege militaire trein vanaf Bressoux naar Jehonville. Toen was er alleen nog dieseltractie mogelijk. Vanaf 28 September ook e-tractie.
JonasV91

Bericht door JonasV91 »

ov_wijzer schreef: 02 okt 2025, 21:11
jan_olieslagers schreef: 01 okt 2025, 18:37 Enkele dagen geleden heeft iemand geknutseld aan de verbindingsboog waarmee verkeer vanuit Namen kan afgeleid worden richting Bertrix-Virton-Athus. Echter het lijnnummer L162/1 staat er niet bij. Ook dacht ik dat het de gewoonte was om de segmenten (het zijn er maar twee, in dit geval) samen te vatten tot een "relation".

En er is als startdatum 28 september bij vermeld, werd dit stuk spoor inderdaad in gebruik genomen?

Kan iemand die beter dan ik vertrouwd is met het mappen van spoorinfrastructuur hier een blik op werpen aub?

https://www.openstreetmap.org/way/1433365346
https://www.openstreetmap.org/way/1338838103
Enkele weken geleden heeft DBC er al eens overheen gereden, met een lege militaire trein vanaf Bressoux naar Jehonville. Toen was er alleen nog dieseltractie mogelijk. Vanaf 28 September ook e-tractie.
Juist, in Spoorwegjournaal is hier een artikel over verschenen. Eerst diesel, nadien elektrisch.

Ik vraag me nu af op hoeveel plekken zo'n 'boogje' nog interessant kan zijn...
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
maarten

Bericht door maarten »

jan_olieslagers schreef: 02 okt 2025, 20:17 Bij gebrek aan reactie heb ik (al te ongeduldig :) ?) zelf toegevoegd "ref=L162/1" in beide spoorstukken. Het opzetten van een relatie gaat me echter boven mijn petje, maar zou wel een goede zaak zijn.
Je gebruikt geen JOSM? Want daarin is het een eitje.
Relatie is er nu: https://www.openstreetmap.org/relation/19676309
dentheo

Bericht door dentheo »

Heeft die fabriek in Jehonville een spooraansluiting of laden ze in het station?
Theo
Groeten vanop de Heide
JonasV91

Bericht door JonasV91 »

dentheo schreef: 04 okt 2025, 15:33 Heeft die fabriek in Jehonville een spooraansluiting of laden ze in het station?
Ik zie een militaire spooraansluiting die langs een steengroeve maar op Google Maps is die geblurred dus veel details zijn sowieso niet zichtbaar.
Op ORM zie je wel een bundeltje maar die sporen lijken me vrij kort te zijn en vermoedelijk op het militair domein te liggen.
De website van die steengroeve spreekt enkel over vrachtwagens dus er zal hoogstwaarschijnlijk geen transport via 't spoor plaatsvinden.

Of bedoel je een andere fabriek?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Shrek

Bericht door Shrek »

JonasV91 schreef: 02 okt 2025, 21:27 Ik vraag me nu af op hoeveel plekken zo'n 'boogje' nog interessant kan zijn...
Er wordt bestudeerd om een beetje verderop, nabij Bertrix, hetzelfde te bouwen. Dan zouden bij werken tussen Virton en Athus goederentreinen L166 (met een zwakkere helling dan L162) kunnen nemen en dan alsnog langs Libramont naar Arlon rijden.
DR-fan

Bericht door DR-fan »

dentheo schreef: 04 okt 2025, 15:33 Heeft die fabriek in Jehonville een spooraansluiting of laden ze in het station?
Daar is geen fabriek maar een depot van Defensie. Zoals al die terreinen ontoegankelijk, goed bewaakt en onzichtbaar gemaakt op luchtfoto's.
Plaats reactie