Welk materieel voor de L-treinen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

yep;
doet eerst de P-dienst, en wordt daarnaa een IC;
is meestal een oude en een nieuwe aan elkaar.
(ik bedoel met een nieuwe niet gemoderniseerd maar met een enkelbenige panto; die wijst op iets recenter tractiemateriaal)
Steven

Bericht door Steven »

de acec panto (raamvorm) en de faively panto (enkelarmige panto) duiden ook snelheids verschil aan :-) de eerst mag maar 130 de tweede mag echter 140 km/u
Shrek

Bericht door Shrek »

sinds er breaks rijden op de L leuven-hasselt moet die soms een minuut wachten in het station omdat hij te snel is :roll: break's trekken dus blijkbaar veel sneller op dan de klassieke motorstellen die er vroeger reden :wink: MS 96 trekt nog beter op, maar dat zou net iets teveel comfort zijn voor een L-trein als daarna de ic met MS 75 voorbijrijdt :wink:
Elgar

Bericht door Elgar »

Toen de MS 96 in het weekend nog de L-treinen Antwerpen-Brussel reden vond ik juist dat die veel trager optrekten dan de Varkensneuzen, Klassiekjes of Sprinters in de week. Dat was gewoon mijn indruk, weet niets van de technische eigenschappen ofzo..
Shrek

Bericht door Shrek »

Elgar schreef:Toen de MS 96 in het weekend nog de L-treinen Antwerpen-Brussel reden vond ik juist dat die veel trager optrekten dan de Varkensneuzen, Klassiekjes of Sprinters in de week. Dat was gewoon mijn indruk, weet niets van de technische eigenschappen ofzo..
een MS 96 heeft 1400 Kw voor 169 ton, een MS 75 1535 kW voor 220,3 ton en klassiekjes 770 kW voor 107,5 ton:P de MS 96 is dus wel degelijk krachtiger. Het sneller optrekken valt misschien niet zo hard op omdat hij minder lawaai maakt :P
260689

Bericht door 260689 »

Ik zlef vind een AM96 dat dit meer lawaai maakt maar dat kan ook zijn dat je in het eerst of laatste rijtuig zit omdat daar de tractiemotoren zitten en in het middelste rijtuig niet
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:de acec panto (raamvorm) en de faively panto (enkelarmige panto) duiden ook snelheids verschil aan :-) de eerst mag maar 130 de tweede mag echter 140 km/u
Is het voor faively panto geen max 160km/u? (zie reeks 12/20/21/27)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bert schreef:
Steven schreef:de acec panto (raamvorm) en de faively panto (enkelarmige panto) duiden ook snelheids verschil aan :-) de eerst mag maar 130 de tweede mag echter 140 km/u
Is het voor faively panto geen max 160km/u? (zie reeks 12/20/21/27)
De panto misschien wel maar de rest van het stel niet :p
Bert

Bericht door Bert »

Deze locs hebben een max snelheid van 160km/u en rijden ook zo snel :wink:
Er kan natuurlijk wel een sleep aanhangen die bv max 120km/u mag.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

heb het over de klassiekjes met faively panto...
ik weet wel dat de zwakste schakel de maximum snelheid van je sleep bepaald.
Steven

Bericht door Steven »

yep heel juist, naats de stroomafnemer (dus faively) is er ook nog vering en draaistel die medebepalen hoe snel een trein mag, komt ook nog eens de remmassa om de hoek piepen als factor die mee bepaald hoe snel er mag gereden worden, als laatste vernoem ik de tractiemotoren, die moeten technisch in staat zijn de gewenste snelheid te halen :-)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Steven schreef:de tractiemotoren, die moeten technisch in staat zijn de gewenste snelheid te halen :-)
Alé, ge meent dat dus niet hé :shock: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted:
Maar waarom mocht een hle18 officieel maar 180; terwijl hij perfect 210 kon rijden?!
Steven

Bericht door Steven »

het beveiligingsysteem der seinen moet da ook toelaten he, nu worden heden ten dage aangenomen om met laterale seinen enkel nog tot 160 km/u te rijden en al wa sneller gaat zou met stuurpostsignalisatie moeten zijn zoals TBL 2 of zoals tvm
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:het beveiligingsysteem der seinen moet da ook toelaten he, nu worden heden ten dage aangenomen om met laterale seinen enkel nog tot 160 km/u te rijden en al wa sneller gaat zou met stuurpostsignalisatie moeten zijn zoals TBL 2 of zoals tvm
of ze zouden zoiets als in engeland moeten invoeren (dubbel geel = volgend sein geel, geel = volgend sein rood) maar dan kan je beter ineens tbl zetten denk ik :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

[quote="Bart"][quote="Wover"]
Eeventueel zouden zelfs de varkensneuzen L's kunnen doen denk ik...[/quote]
Dat doen ze nu al hé.
L trein Antwerpen-Puurs
L trein Antwerpen-Sint-Niklaas
L trein Antwerpen-Roosendaal
L trein Brussel-Nijvel
....
In de wandelgangen hoor je toch vaker het gerucht dat ze de vierledige willen gaan moderniseren. En dat zou op zich geen slechte zaak zijn.
Want op gebied van besturing en betrouwbaarheid kan je geen beter moterstel hebben.[/quote]

En de L trein Luik-Guillemins-Maastricht (Nederland) wordt ook al met
MS 75's gedaan. Toch schone stellen hé, die MS 75. jammer dat je er zo weinig zien in het westen van het land. en ook de MS 86 zou al lang moeten beschermd zijn in het westen van ons land.
Plaats reactie