Heb je nog een stukje mogen rijden?
Afscheidsrit ICR
-
Re: Afscheidsrit ICR
Ik was blij dat het vanaf Rotterdam toch nog een stukje over de HSL ging ookal was dat niet nodig, het gehele traject Rotterdam - Leiden - Schiphol - Amsterdam was gewoon beschikbaar. Maar het noordelijk deel van de HSL is toch hét stamtraject geweest voor de ICR-rijtuigen de afgelopen 15 jaar (september 2009-december 2024), met al het lief en leed dat daarbij kwam. Dat de rit op Amsterdam Centraal eindigde met een algehele deurstoring was ook precies hoe ik de TRAXX+ICR sandwich na al die jaren nog steeds ken...
Zelfs daar moeten we afscheid van nemen.Tijgernoot schreef: ↑02 okt 2025, 17:07 Ik was blij dat het vanaf Rotterdam toch nog een stukje over de HSL ging ookal was dat niet nodig, het gehele traject Rotterdam - Leiden - Schiphol - Amsterdam was gewoon beschikbaar. Maar het noordelijk deel van de HSL is toch hét stamtraject geweest voor de ICR-rijtuigen de afgelopen 15 jaar (september 2009-december 2024), met al het lief en leed dat daarbij kwam. Dat de rit op Amsterdam Centraal eindigde met een algehele deurstoring was ook precies hoe ik de TRAXX+ICR sandwich na al die jaren nog steeds ken...
Vandaag nog eens mee geweest met een ICRM van Rotterdam naar Breda.
Denk dat deze zondag toch het einde is voor deze rijtuigen.
Denk dat deze zondag toch het einde is voor deze rijtuigen.
-
Uiteindelijk was zaterdag 4 oktober de laatste rit, de TRAXX+ICR trein ging 's middags tussen Rotterdam en Breda kapot op de hogesnelheidslijn, waarna de reizigers door ProRail naar een andere trein zijn geëvacueerd. Hoewel men voorzag de trein op zondag weer te gebruiken is deze tijdens de overbrengingsrit zondagochtend nogmaals defect gegaan en niet meer in dienst verschenen.