Goedemorgen
Ik ontving vandaag een brief van de NMBS-klantendienst nadat ik een aanvraag had gedaan voor compensatie voor herhaaldelijke vertragingen. Verrassend genoeg is dit nu via vouchers en niet meer via krediet op de MOBIB-kaart.
Maar er is 1 iets waar ik niet aan uit kan. Ik heb altijd begrepen dat je enkel compensatie kon aanvragen als je minstens 10 vertragingen van minstens 30 minuten had op een periode van 6 maanden.
In de brief schrijft men echter: "Tijdens deze periode had u op uw traject minstens 20 vertragingen van minimum 15 minuten of minstens 10 vertragingen van minimum 30 minuten."
-> je zou dus ook vertragingen van min. 15min kunnen registreren?
Op de website spreekt men hier niet over, en via MyNMBS krijg je altijd een foutmelding als je vertraging minder dan 30min is.
Is dit een foute formulering dan?
Compensaties herhaaldelijke vertragingen
Re: Compensaties herhaaldelijke vertragingen
Misschien is dat een wijziging omdat sommige abonnementen nog steeds alleen op papier bestaan en dus niet alle abonnementshouders een MOBIB-kaart hebben?
Dat lijkt me verouderde informatie. Dat kon tot 1 of 2 jaar geleden, en toen heeft de NMBS dat onaangekondigd gewijzigd.trein9292 schreef: ↑09 okt 2025, 10:43 Maar er is 1 iets waar ik niet aan uit kan. Ik heb altijd begrepen dat je enkel compensatie kon aanvragen als je minstens 10 vertragingen van minstens 30 minuten had op een periode van 6 maanden.
In de brief schrijft men echter: "Tijdens deze periode had u op uw traject minstens 20 vertragingen van minimum 15 minuten of minstens 10 vertragingen van minimum 30 minuten."
-> je zou dus ook vertragingen van min. 15min kunnen registreren?
-
trainlovertje
- Contacteer:
Re: Compensaties herhaaldelijke vertragingen
Ik herinner me hetzelfde als wat Rian zegt over de vertraging van 15 minuten. Vroeger kon je daarvoor een schadevergoeding aanvragen, maar men heeft dat veranderd. Dat werd ook kort ergens bediscussieerd op het forum hier.