Op de pagina van Youth Holidays zelf staat het aangegeven: https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... -unlimitedrvdborgt schreef: ↑11 okt 2025, 18:06Waar staat dat eigenlijk? Volgens de NMBS verdwijnen: Youth Ticket, Senior Ticket, Youth Multi, Local Multi, Standard Multi, Ticket voor Grote Gezinnen.FatMax1492 schreef: ↑11 okt 2025, 17:49 Ik wil alleen even kwijt dat ik het zeer spijtig vind dat het Youth Holidays-ticket verdwijnt met de aanstaande tariefhervorming
Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
Ik dacht, ik ga eens de maximumprijzen (vanaf 120 km tarifaire afstand) samenvatten voor een enkele rit in elke situatie.
Volwassenen zonder verhoogde tegemoetkoming.
.........................Maximumprijs spits....Maximumprijs daluur......Maximumprijs weekend
Zonder Train+...€20,90.......................€20,90............................€14,60
Met Train+........€14,00.......................€12,50............................€8,80
Jongeren, senioren, verhoogde tegemoetkoming.
.........................Maximumprijs spits....Maximumprijs daluur....Maximumprijs weekend
Zonder Train+...€12,50.......................€12,50..........................€12,50
Met Train+........€5,50.........................€5,50............................€5,50
Dit illustreert mooi dat tijdens het weekend het altijd goedkoper zal zijn met Train+ in vergelijking met de Standard Multi vandaag (€10,20), zelfs al zou je van De Panne naar Aarlen reizen (de kost van Train+ zelf niet meegerekend).
Wat me ook opvalt is dat met slechts één zo’n verre rit de maandprijs van Train+ reeds terugbetaald wordt, behalve net niet (€0,20) voor volwassenen in het weekend. Met een terugreis erbij zou dat echter ook al ruimschoots terugbetaald worden.
Volwassenen zonder verhoogde tegemoetkoming.
.........................Maximumprijs spits....Maximumprijs daluur......Maximumprijs weekend
Zonder Train+...€20,90.......................€20,90............................€14,60
Met Train+........€14,00.......................€12,50............................€8,80
Jongeren, senioren, verhoogde tegemoetkoming.
.........................Maximumprijs spits....Maximumprijs daluur....Maximumprijs weekend
Zonder Train+...€12,50.......................€12,50..........................€12,50
Met Train+........€5,50.........................€5,50............................€5,50
Dit illustreert mooi dat tijdens het weekend het altijd goedkoper zal zijn met Train+ in vergelijking met de Standard Multi vandaag (€10,20), zelfs al zou je van De Panne naar Aarlen reizen (de kost van Train+ zelf niet meegerekend).
Wat me ook opvalt is dat met slechts één zo’n verre rit de maandprijs van Train+ reeds terugbetaald wordt, behalve net niet (€0,20) voor volwassenen in het weekend. Met een terugreis erbij zou dat echter ook al ruimschoots terugbetaald worden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 okt 2025, 17:48
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... -unlimited
Daarnaast stond er op deze webpagina altijd een klein lijstje met de geldigheidsdata (de schoolvakanties dus) voor het aankomende jaar. Die is er ook niet meer.Waarschuwing
Nieuw tariefaanbod
Vanaf 15 oktober 2025 worden de Standard Multi, de Youth Multi, de Youth Holidays en de kaart voor 10 identieke ritten niet meer verkocht. Producten die vóór die datum zijn gekocht, blijven 6 maanden geldig vanaf de aankoopdatum.
Ontdek ons nieuwe tariefaanbod.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
Het toelaten om voor een deel in omgekeerde richting dezelfde reisweg te nemen als dit zo in de reisplanner staat wil bvb zeggen dat je van Denderleeuw naar Gent mag via Brussel-Zuid.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
Wat daluren en piekuren betreft:
Wat als een trein zou moeten vertrekken voor het piekuur maar door vertraging toch pas in de piekuren vertrekt? Mag je dan toch aan daluur tarief rijden met train+?
Wat als een trein die in de piekuren moet vertrekken door vertraging in de daluren vertrekt? Mag je dan aan daluur tarief rijden met train+?
Wat als een trein zou moeten vertrekken voor het piekuur maar door vertraging toch pas in de piekuren vertrekt? Mag je dan toch aan daluur tarief rijden met train+?
Wat als een trein die in de piekuren moet vertrekken door vertraging in de daluren vertrekt? Mag je dan aan daluur tarief rijden met train+?
-
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
In beide gevallen kan je dan ook met een ticket voor daluren opstappen.
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
Wat ik nog niet heb teruggevonden is het combineren van vervoerbewijzen.
1. Ik heb een abonnement met daarin Zone Antwerpen. Ik ga ervan uit dat je nog altijd een abonnement + ticket mag combineren en dat de geldigheid in de Zone daarvoor niet wijzigt. Voorbeeld: in Antwerpen-Centraal vertrekt een trein iets voor 9 uur, vanaf Antwerpen-Berchem vertrekt deze trein bv. om 9u04. Je mag dan toch die trein nemen met een Train+ dalurenticket als je dat koopt met vertrekstation Antwerpen-Berchem? En dan maar vanaf Antwerpen-Zuid als het richting Gent is, of vanaf Antwerpen-Noorderdokken als het richting Essen is...
2. Hetzelfde als bij voorbeeld 1, maar dan voor gewone tickets: je koopt een ticket aan vol tarief tot het eerstvolgende station waar de trein volgens de dienstregeling om 9u01 vertrekt en dan vul je dit aan met een ticket Train+ dalurenkorting. Je hebt dan enkel een beetje pech als de trein vertraging heeft en in werkelijkheid in een eerder station al om 9.01 uur vertrekt...
1. Ik heb een abonnement met daarin Zone Antwerpen. Ik ga ervan uit dat je nog altijd een abonnement + ticket mag combineren en dat de geldigheid in de Zone daarvoor niet wijzigt. Voorbeeld: in Antwerpen-Centraal vertrekt een trein iets voor 9 uur, vanaf Antwerpen-Berchem vertrekt deze trein bv. om 9u04. Je mag dan toch die trein nemen met een Train+ dalurenticket als je dat koopt met vertrekstation Antwerpen-Berchem? En dan maar vanaf Antwerpen-Zuid als het richting Gent is, of vanaf Antwerpen-Noorderdokken als het richting Essen is...
2. Hetzelfde als bij voorbeeld 1, maar dan voor gewone tickets: je koopt een ticket aan vol tarief tot het eerstvolgende station waar de trein volgens de dienstregeling om 9u01 vertrekt en dan vul je dit aan met een ticket Train+ dalurenkorting. Je hebt dan enkel een beetje pech als de trein vertraging heeft en in werkelijkheid in een eerder station al om 9.01 uur vertrekt...
Re: Tariefhervorming NMBS 15/10/2025
De NMBS heeft gemeld dat de zones wel nog blijven bij de abonnementen.thejay schreef: ↑12 okt 2025, 12:22 Wat ik nog niet heb teruggevonden is het combineren van vervoerbewijzen.
1. Ik heb een abonnement met daarin Zone Antwerpen. Ik ga ervan uit dat je nog altijd een abonnement + ticket mag combineren en dat de geldigheid in de Zone daarvoor niet wijzigt. Voorbeeld: in Antwerpen-Centraal vertrekt een trein iets voor 9 uur, vanaf Antwerpen-Berchem vertrekt deze trein bv. om 9u04. Je mag dan toch die trein nemen met een Train+ dalurenticket als je dat koopt met vertrekstation Antwerpen-Berchem? En dan maar vanaf Antwerpen-Zuid als het richting Gent is, of vanaf Antwerpen-Noorderdokken als het richting Essen is...
Voor zover ik begrepen heb, mag je nog altijd blijven zitten in de trein, zonder in- en uitstappen, zolang het geheel van je rit maar gedekt is door de verschillende vervoersbewijzen.
Want het is hier de klantonvriendelijke Franse SNCF niet...