We stapten door het wondermooie, herfstige land van Herve, van Saive naar Olne. We hadden 4 treinen, 2 bussen en 1 tram nodig om alles tot een goed einde te brengen. Je kunt dit allemaal lezen op https://blog.seniorennet.be/overweg13/a ... ID=2676049.
Veel kijk- en leesplezier.
10 oktober 2025 - Saive - Olne (GR563)
Re: 10 oktober 2025 - Saive - Olne (GR563)
Bedankt weeral voor het puike verslag en de mooie foto's!
Wat Olne betreft: een laadkoer is daar al een hele tijd niet meer, denk ik; wel is er een uitwijkspoor en zijn er inderdaad overloopwissels naar tegenspoor en terug.
De telegrafische code van Olne was oorspronkelijk GO; in de netverklaring van Infrabel is het GON geworden. LON was lang geleden de telegrafische code van Neeroeteren, vermoedelijk van het buurtspoorwegstation aldaar.
Wat Olne betreft: een laadkoer is daar al een hele tijd niet meer, denk ik; wel is er een uitwijkspoor en zijn er inderdaad overloopwissels naar tegenspoor en terug.
De telegrafische code van Olne was oorspronkelijk GO; in de netverklaring van Infrabel is het GON geworden. LON was lang geleden de telegrafische code van Neeroeteren, vermoedelijk van het buurtspoorwegstation aldaar.
Ik twijfelde inderdaad ook aan die laadkoer. En wat de telegrafische code betreft, had ik nauwkeuriger moeten zijn. Dank!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Overloopwissels én uitwijkspoor, of daar ook nog geladen kan worden durf ik niet zeggen.Paul schreef: ↑13 okt 2025, 15:55 Bedankt weeral voor het puike verslag en de mooie foto's!