Inderdaad, ze hebben afgeschaald voor het uiteindelijke plan, wat natuurlijk jammer is.rvdborgt schreef: ↑22 okt 2025, 12:16De bestelde treinen worden dus 200 m lang.
Eurostar
Re: Eurostar Amsterdam-Brussel-Genève
-
Re: Eurostar
Gezien de concurentie dat er wss zal aankomen voor Amsterdam Parijs en Londen-Parijs/Amsterdam is het mss geen slecht idee om wat minder treinen te kopen. Wanneer mensen met Arriva, Renfe of Trenitalia naar Londen kunnen gaan, is er minder druk op Eurostar zelfs met extra vraag.
-
- Contacteer:
Moest ik aan de top staan bij Eurostar, met de kennis die ik nu hed, ziu dat inderdaad mijn grootste vrees zijn: hoe zal het bedrijf de komst van concurrenten doorstaan? Dat is zeker een goede reden om voorlopig wat minder treinen te bestellen, met de optie om relatief eenvoudig de vloot alsnog uit te breiden.desirootje schreef: ↑22 okt 2025, 15:04 Gezien de concurentie dat er wss zal aankomen voor Amsterdam Parijs en Londen-Parijs/Amsterdam is het mss geen slecht idee om wat minder treinen te kopen. Wanneer mensen met Arriva, Renfe of Trenitalia naar Londen kunnen gaan, is er minder druk op Eurostar zelfs met extra vraag.
Als de render een beetje correct is (en het lijkt wel een officiele render, in Britse media hebben ze dezelfde maar dan in St Pancras), dan hebben we weer een saaie livrei erbij voor de TGV-M stellen. Helaas.
Ik zal de mooie luxe uitstralende rode treinen missen!
Ik zal de mooie luxe uitstralende rode treinen missen!
Daar zou ik niet op voortgaan, dat staat trouwens letterlijk bij de foto in het persbericht. De grafische teams hebben nog wel wat tijd om over kleurtjes na te denken.
Zucht. Elk persbericht lijkt wel een bijbedoeling te hebben.
Dat van Alstom benadrukt heel expliciet dat deze dubbeldekstreinen probleemloos geschikt zijn voor de Kanaaltunnel, terwijl ik nog wel eens een evacuatie wil timen van 1080 reizigers uit twee dubbeldeks treinhelften van 200 meter lang, terwijl de deuren naar de evacuatietunnel om de 375 meter zitten. Hopelijk zonder rook in de tunnel...
In het persbericht in het Engels van Eurostar, 'toevallig" 9 dagen voor beslist wordt over de toekenning van de restcapaciteit op depot Temple Mills, benadrukken ze dat het onderhoud "van de volledige vloot" per se daar moet gebeuren en daar veel Britse jobs (350 extra) zal opleveren.
Maar in werkelijkheid heeft Eurostar er slechts genoeg besteld voor alle continentale routes, dus alles buiten de Kanaaltunnel...
Dat van Alstom benadrukt heel expliciet dat deze dubbeldekstreinen probleemloos geschikt zijn voor de Kanaaltunnel, terwijl ik nog wel eens een evacuatie wil timen van 1080 reizigers uit twee dubbeldeks treinhelften van 200 meter lang, terwijl de deuren naar de evacuatietunnel om de 375 meter zitten. Hopelijk zonder rook in de tunnel...
In het persbericht in het Engels van Eurostar, 'toevallig" 9 dagen voor beslist wordt over de toekenning van de restcapaciteit op depot Temple Mills, benadrukken ze dat het onderhoud "van de volledige vloot" per se daar moet gebeuren en daar veel Britse jobs (350 extra) zal opleveren.
Maar in werkelijkheid heeft Eurostar er slechts genoeg besteld voor alle continentale routes, dus alles buiten de Kanaaltunnel...
Laatst gewijzigd door dovaere op 22 okt 2025, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Is de instaphoogte van dit ontwerp 'Franse stijl' niet te laag? Gaan we zoals de TGV dubbeldekkers in Spanje bij het instappen moeten opletten dat we het hoofd niet stoten?!