IC/IR2007
IC/IR2007
In het verleden hebben we het al enkele keren over toekomstige dienstregelingen gehad. Ik herhaal nog even wat Marc DS onlangs heeft gecommuniceerd als verbeteringen in de dienstregeling 2007, dus vanaf december 2006:
* 2 CR per uur Brussel - Leuven
* 2 CR per uur Brussel - 's-Gravenbrakel
* IC A-bis Brussel-Zuid - Luik,
* Ontkoppeling Brussel - Geraardsbergen en Brussel - Ath
* 1 P-treinpaar Hasselt - Aarschot - Brussel-Noord via verbindingsboog L35/36
* IC-E langs L36
* Snelle P-trein Bergen - Brussel
* Snelle P-trein Zottegem - Brussel
Uit andere bronnen komen de volgende aanpassingen:
5 toegevoegde snelle treinparen Rijsel - Brugge - Oostende in het weekend in de zomer van 2006
Heropening Evergem en Hergenrath per 12/2006
Verlenging rijtijden Brussel-Z - St-Katharina-Lombeek (werken)
P-treinen Virton - Luxemburg?
April 07
Herschikking treindienst L25 en L12
Bediening Brecht met IC Charleroi - Brussel - Antwerpen - Brecht
IR Turnhout - Antwerpen?
IC-A-bis vanaf juni '07 te verlengen naar Maastricht?
September 07
Eerste HSA-treinen?
December 07
IC-E langs boog van Leuven?
* 2 CR per uur Brussel - Leuven
* 2 CR per uur Brussel - 's-Gravenbrakel
* IC A-bis Brussel-Zuid - Luik,
* Ontkoppeling Brussel - Geraardsbergen en Brussel - Ath
* 1 P-treinpaar Hasselt - Aarschot - Brussel-Noord via verbindingsboog L35/36
* IC-E langs L36
* Snelle P-trein Bergen - Brussel
* Snelle P-trein Zottegem - Brussel
Uit andere bronnen komen de volgende aanpassingen:
5 toegevoegde snelle treinparen Rijsel - Brugge - Oostende in het weekend in de zomer van 2006
Heropening Evergem en Hergenrath per 12/2006
Verlenging rijtijden Brussel-Z - St-Katharina-Lombeek (werken)
P-treinen Virton - Luxemburg?
April 07
Herschikking treindienst L25 en L12
Bediening Brecht met IC Charleroi - Brussel - Antwerpen - Brecht
IR Turnhout - Antwerpen?
IC-A-bis vanaf juni '07 te verlengen naar Maastricht?
September 07
Eerste HSA-treinen?
December 07
IC-E langs boog van Leuven?
ze doen het vooral voor de extra capaciteit denk ik, door de hst's een eigen spoor te geven kunnen er op de andere sporen meer treinen (vooral richting gent) rijdenSteven schreef:tja zo is da met veel he, kijk naar de nog bezige werken in brussel zuid, voor nog 2 of 3 minuten extra winst word een hele brug gebouwd voor het hst verkeer (er is natuurlijk het een x aantal kruisingen die hiermee afgeschaft worden)
het is daarom da ik tussen haakjes sprak van de kruisingenShrek schreef:ze doen het vooral voor de extra capaciteit denk ik, door de hst's een eigen spoor te geven kunnen er op de andere sporen meer treinen (vooral richting gent) rijdenSteven schreef:tja zo is da met veel he, kijk naar de nog bezige werken in brussel zuid, voor nog 2 of 3 minuten extra winst word een hele brug gebouwd voor het hst verkeer (er is natuurlijk het een x aantal kruisingen die hiermee afgeschaft worden)
tja zover ik weet is den duits al lang vragende partij ivm een euregionetwerkTrainspotterke schreef:Wordt Hergenrath ook heropend?
Dit vind ik wel zeer positief! Die mensen daar zullen nu ook blij zijn dat ze met de trein naar Aachen kunnen gaan!
Volgende stap EuregioBahn tussen Aachen en Welkenraedt/Eupen?
Ja, over een uurdienst tussen Luik en Aachen Hbf is blijkbaar nog niets gezegd. Daar was toch sprake van? Of zou het dan iets te goed worden? Stel je immers voor dat die ICA+ elk uur aansluiting zou geven in Luik met de IR naar Aken, kunnen we dat Thalys wel aandoen...
En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten). De NMBS wil/wou breaks, maar die kans zou inmiddels klein geworden zijn. Misschien moet de NMBS gaan voor loc 27/16 +I-rijtuigen, een beetje zoals op de lijn Luik-Luxemburg?
En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten). De NMBS wil/wou breaks, maar die kans zou inmiddels klein geworden zijn. Misschien moet de NMBS gaan voor loc 27/16 +I-rijtuigen, een beetje zoals op de lijn Luik-Luxemburg?
Waarom zou de IC pas in juni naar Maastricht kunnen?
En het zou mooi zijn als de L trein Maastricht - Luik dan gewoon blijft... ik weet niet of je het kan aansluiten op de twee treinen naar Amsterdam - Alkmaar eigenlijk, maar dat is denk ik wel de enige manier om die verbinding echt goed te laten lopen.
En het zou mooi zijn als de L trein Maastricht - Luik dan gewoon blijft... ik weet niet of je het kan aansluiten op de twee treinen naar Amsterdam - Alkmaar eigenlijk, maar dat is denk ik wel de enige manier om die verbinding echt goed te laten lopen.
Zou deze P-trein niet extra komen bovenop de verbinding Hasselt-Blankenberge via de bocht ?FLV-FGSP schreef:Er gaat in december een (1) treinpaar over die boog rijden. Een investering van bijna 400 miljoen BEF wordt zo het eerste jaar volledig onderbenut.Shrek schreef:als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al
En wat gebeurt er dan met P7362 en P8362 ? niet meer via Muizen ?
Is er al iets bekend over de wijzigingen in het weekend ?
Toch wel, ik heb al de eer gehad om met een vernieuwd stel mee te rijdenTerminus schreef:En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten)
Pas op ik denk wel dat ze dit enkel doen als er echt geen ander oplossing meer is...
Uurdienst met de IRq is helaas nog niet voor december 2006, eerder een jaar later.Terminus schreef:Ja, over een uurdienst tussen Luik en Aachen Hbf is blijkbaar nog niets gezegd. Daar was toch sprake van? Of zou het dan iets te goed worden? Stel je immers voor dat die ICA+ elk uur aansluiting zou geven in Luik met de IR naar Aken, kunnen we dat Thalys wel aandoen...
Terminus schreef:En ander materieel was ook de bedoeling want nu is dat met klassiekjes van de oudste reeksen (Ik meende dat b.v. zelfs de "nieuwste" klassiekjes 67.-782 niet tot Aken mochten). De NMBS wil/wou breaks, maar die kans zou inmiddels klein geworden zijn.
Toelatingsprocedure is te lastig en te duur.
Dream on, zou ik zeggen.Terminus schreef:Misschien moet de NMBS gaan voor loc 27/16 +I-rijtuigen, een beetje zoals op de lijn Luik-Luxemburg?