Daarnet opgemerkt dat er een containertrein urenlang met een 13 op spoor 3 stond in Gent-Dampoort.
Toen ik hem de eerste keer opmerkte (tegen 17u50) dacht ik "Ah, geen plaats in Zeehaven...".
Maar tegen 00:30 vandaag zag ik hem opnieuw met een 13 die 'plat stond'.
Is die plots defect geraakt of bewust op spoor 3 geparkeerd?
Was de eerste keer dat ik opmerkte dat spoor 3 zo lang bezet blijft.
Gent-Dampoort spoor 3 defecte trein?
Gent-Dampoort spoor 3 defecte trein?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Re: Gent-Dampoort spoor 3 defecte trein?
Geen plaats in Gent-Zeehaven. Omdat er de zondagochtend geen personeel is om sporen vrij te maken hebben ze deze in Gent Dampoort geparkeerd.
Gebeurt dit vaker dat Gent-Zeehaven vol staat of is dit eerder uitzonderlijk?
Als dit nog voorvalt, waar worden de daaropvolgende treinen tegengehouden?
Vertrekken die dan gewoon niet van aan de kust als ze van die richting komen?
Of opgehouden in Melle/Merelbeke?
Er wordt zoveel mogelijk geprobeerd om treinen te beperken bij vertrek als er capaciteitsproblemen zijn, dus inderdaad, Antwerpen-Noord of Zeebrugge, vaak, maar er kan ook worden uitgeweken in Muizen, Kortrijk, Hasselt, Montzen... Maar in geval van nood zijn er nog al treinen geparkeerd in bijvoorbeeld Haacht, Deinze, Schellebelle..., overal waar er een uitwijkmogelijkheid is, eigenlijk. En als de bestuurder over z'n uren gaat gaan, kan het al eens gebeuren dat de trein er wordt geïmmobiliseerd en blijft staan voor een paar uren.
- trainfreak
In de rand hiervan: gisteren waren er problemen met een trein in Lede, maar weet niet rond welk uur. Toen ik in de late namiddag passeerde in Schellebelle stonden daar inderdaad 2 reizigerstreinen uitgeweken.
Dus er is al relatief weinig flexibiliteit door wijksporen uit te breken en dan krijg je deze situaties waarbij eigenlijk niks meer mag foutlopen omdat 'alles' bezet is?
Of is er toch voldoende flexibiliteit?
Of is er toch voldoende flexibiliteit?